پروتکل درمانی و برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی
پروتکل درمانی و برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی
دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی اثربخشی گروه درمانی مهارتهای هوش هیجانی
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۶۰ |
حجم | ۲۲۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی اثربخشی گروه درمانی مهارتهای هوش هیجانی بر استرس تحصیلی دختران دبیرستانی 6 جلسه ۹۰ دقیقه ای
پکیج آموزشی مشاوره گروهی آموزش مهارتهای هوش هیجانی
• مهارتهای هوش هیجانی:
– تعریف نظری: یکسری مهارتها و قابلیتهایی که می تواند هم آموزش داده شود و هم یادگرفته شود، بطوری که شخص بتواند از نظر هیجانی بهتر تربیت یابد ( مایر و سالووی ۱۹۹۰)، آن دسته مهارتهایی که برای داشتن مهارتهایی برای شناخت خود و آگاهی از افکار، عواطف، احساسات و پیوستگی رفتاری (حسن زاده ۱۳۸۸).
• برنامه آموزشی مهارتهای هوش هیجانی :
– تعریف نظری: برنامهای مدون شامل مجموعهای از مهارتهای گوناگون در زمینه هوش هیجانی که از طریق آموزش و یادگیری در دیگران ایجاد میگردند و یا توسعه مییابد ( شریفی درامدی، ۱۳۸۶)
– تعریف عملی: در این پژوهش، منظور از برنامه آموزشی مهارتهای هوش هیجانی شامل ۶ جلسه آموزشی به مدت ۹۰ دقیقه خواهد بود که برای دانشآموزان گروه آزمون اجرا میگردد. محتوای آموزشی توسط خود پژوهشگر با راهنمائی استاد مشاوره روانشناس، تهیه و تدریس خواهد شد. در پایان هر جلسه مباحث آموزشی به همراه چند نمونه تمرین مربوط به مطالب همان جلسه، در اختیار دانشآموزان قرار خواهد گرفت . در پایان دوره آموزشی نیز تمامی مباحث به هردو گروه آزمون و کنترل ارائه خواهد شد.
جلسه اول: شناسایی حالات هیجانی
اصلیترین و بنیادیترین مهارتی که به هوش هیجانی کمک میکند توانایی شناخت دقیق حالات هیجانی است. ناتوانی در تشخیص و شناخت یک هیجان یا ناتوانی در شناخت تفاوت یک هیجان از هیجان دیگر باعث میشود تا مهارتهای دیگر بدون استفاده و نامفید واقع شوند. توانایی شناخت دقیق نامگذاریها و توصیف هیجانها عامل اصلی و پیش شرط برای همه استفادههای پیشرفتهتر از هیجانهاست. طبق نظریههای هوش هیجانی ، هیجانها در هر مکانی میتوانند باشند: در دیگران و در خود.
شناسایی همه هیجانات در خود کار آسانی نمیباشد . برخی وضعیتها به جای آنکه واکنشهای قوی و شفاف ایجاد کنند ، هیجانهایی ایجاد میکنند که بسیار خفیف هستند و بعضی دیگر از وضعیتها تنها یک هیجان، آن هم هیجان شناخته شده و نامدار، ایجاد نمیکنند، بلکه مخلوط پیچیدهای از انواع احساسات را بوجود میآورند. شناسایی حالات هیجانی دیگران: شناسایی هیجانات دیگران دشوار است . این دشواری در درک احساسات واقعی دیگران عمومیت دارد. همان طور که شناسایی دقیق حالات هیجانی خود خیلی مهم است، شناسایی صحیح هیجانهای دیگران هم خیلی اهمیت دارد.
شرح کامل جلسات در فایل خریداری شده آمده است.
فهرست مطالب
تعریف واژهها 6
• مهارتهای هوش هیجانی: 6
روایی و پایایی ابزارهای گردآوری دادهها 16
پایایی ابزار پژوهش 16
روش گردآوری دادهها 18
جلسه آموزشی بدین قرار بودند: 21
فرم انتخاب واحد پژوهش 33
پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک 34
پرسشنامه استرس تحصیلی گادزلا 35
برنامه آموزشی مهارتهای هوش هیجانی 39
جلسه اول: شناسایی حالات هیجانی 39
جلسه دوم: درک هیجانها 44
جلسه سوم و چهارم: تنظیم و کنترل هیجانها در خود و دیگران 45
جلسه پنجم: استفاده موثر از هیجانها 50
جلسه ششم: جمع بندی مطالب و پاسخ به سوالات 53
۶ تمرین برای بالابردن هوش هیجانی 55
یک لیست احساسات تهیه کنید 55
خودتان را بیان کنید 55
یادبگیرید تا احساسات منفی خود را مدیریت کنید 55
از گوش دادن، درس بگیرید 56
مطالعه نشانههای غیرکلامی هیجانی 56
آیینه شدن شخصیتی را امتحان کنید 56
فرم رضایت آگاهانه شرکت درطرح تحقیقاتی 57
کدهای اخلاقی حفاظت از آزمودنی انسانی در پژوهش های علوم پزشکی 58
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت