مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروپوزال ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران

پروپوزال ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران

در دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته روانشناسی به ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران می پردازیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران

 
 
بیان مسئله :
     زندگی زناشویی جنبه های مختلفی از مسائل مالی تا روابط جنسی و عاطفی را در برمی گیرد که با حفظ استقلال نسبی در جهت تکامل فردی ، شکوفایی استعدادها و قابلیت های طرفین همراه است و به زندگی معنا و هویت می دهد (۱) . اگر عوامل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، اخلاقی ، روانی و شغلی در زندگی زناشویی نادیده گرفته شوند ، زوجین در زندگی شاد و خوشبخت نخواهند بود و ممکن است سرگردانی و توقف رشد فردی و خودآگاهی ایجاد شود (۲). رضایت زناشویی عامل پیش بینی کننده سلامت روانی افراد متاهل است و نقش عمده ای در تربیت افراد و بارور کردن توانائی ها دارد (۳). روابط زناشویی رضایتمند باعث رشد شایستگی ، توانایی سازگاری و انطباق افراد شده و این افراد عموماً عمر طولانی و تغذیه سالم و مطلوب داشته ، دچار افسردگی و مشکلات روانشناختی کمتری گردیده و کودکان سازگارتر و با وضعیت تحصیلی بهتری دارند، همچنین کمتر به الکل و مواد مخدر روی می آورند و در صورت ابتلا به سرطان احتمال نجات بیشتر است (۴).      
     رضایت زناشویی۱ دارای حیطه های مختلفی همچون درک متقابل زن و شوهر از رفتار و ویژگی های یکدیگر (پاسخ قراردادی) ۲ ، نگرش آنها نسبت به نقش ارتباط در زندگی زناشویی (ارتباط زناشویی) ۳، نحوه حل تعارض ها و کشمکش ها ( حل تعارض ) ۴، میزان رضایت از اداره  مالی خانواده ( مدیریت مالی) ۵ ، توافق در نحوه استفاده از اوقات فراغت (فعالیت های مربوط به اوقات فراغت) ۶ ، خشنودی از روابط جنسی و عاطفی (روابط جنسی) ۷ ، توافق درباره داشتن فرزند و درک واقع گرایانه از تأثیر فرزندان بر روابط زناشویی   ( ازدواج و بچه ها ) ، هماهنگی احساسات و علایق مربوط به دوستان و خویشاوندان ( بستگان و دوستان ) ۹، رضایت از  نقش های مختلف زناشویی ( نقش های مربوط به برابری زن و مرد )  و اعتقادات و اعمال مذهبی 
 
( جهت گیری عقیدتی) ۱ در زندگی زناشویی می باشد (۵) همان طور که اعتقادات مذهبی نقش مهمی در رضایت زناشویی دارد (۶) . ارزیابی این حیطه ها می تواند مشکلات بالقوه زوج ها را توصیف نموده و زمینه های نیرومندی و تقویت آنها را در زندگی مشخص کند (۷). زوجینی که انعطاف پذیری، سازگاری و همبستگی ( موضوعات شخصیتی ) ۲ بیشتری داشته باشند از رضایت‬‬‬ زناشویی  بیشتری برخوردار بوده و دارای همبستگی مثبت  و همسو بین رضایت زناشویی و مؤلفه هایی ‬‬‬چون اوقات فراغت ، همگرایی در مسائل مربوط به فرزندان ، ازدواج ، خانواده  و دوستان  می باشند (۸) . زوجینی که اوقات  فراغت بیشتری را با هم می گذرانند و سرگرمی های مشترکی دارند، ارتباطات کلامی و عاطفی بیشتری با هم دارند و از سلامت جسمی و روحی باثبات تری برخوردار بوده و در نهایت امکان دستیابی بیشتری به رضایت خواهند داشت (۹) . 
 
     با توجه به جامعه جدید صنعتی ضرورت حضور مردان و زنان در خارج از خانه برای اشتغال ، دستیابی درآمد، انتقال  کارکردهای اقتصادی، آموزشی ، تربیتی به نهادهای دیگر ؛ موجب دگرگونی نهاد خانواده و حرفه و جدایی این دو از هم شده است (۱۰). در هم آمیختن نقش های خانوادگی ، شغلی باعث فشار جسمی، روانی و پیامد آن تعارض کار و خانواده می گردد که بر چگونگی سلامت شغلی و خانوادگی تاثیر می گذارد (۱۱) . اولین حوزه های مورد آسیب این تعارض، رضایت زناشویی و رضایت شغلی است و پی آمدهای منفی مانند کاهش سلامتی  برای  زوجین ، ناکارآمدی وظایف مادری ، پدری و همسری ، کاهش رضایت زناشویی و تاثیر منفی بر سلامت روانی را به دنبال خواهد داشت. همچنین تاثیر این آسیب ها در سازمان ها بصورت کاهش بهره وری ، کاهش خشنودی شغلی کارکنان ، افزایش دیر کرد و غیبت کارکنان از کار و افزایش کناره گیری و کاهش تعهد سازمانی می باشد (۱۲). در مورد خانواده ای که هر دو زوج شاغل هستند مشخص شده : زنانی که رضایت شغلی بالاتری دارند بیشتر از زنان خانه دار از زندگی زناشویی خود  لذت می برند ؛ ولی باید توجه داشت که زنان شاغل استرس و گرفتاری های کاری خود را نیز به منزل می آورند (۱۳).  
 
 
 
کلمات کلیدی:

پرستار

عوامل شغلی 

رضایت زناشویی

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 فصل اول : کلیات
۱- ۱ مقدمه .۲
۲- ۱ اهداف پژوهش.۷ 
۳- ۱ سوالات پژوهش۸
۴- ۱ تعاریف نظری.۹
۵- ۱ تعارف عملی.۱۰
۶- ۱ پیش فرض ها۱۱
۷- ۱ محدودیت های پژوهش.۱۲ 
۱- ۳  نوع پژوهش۴۰
۲- ۳ جامعه پژوهش.۴۰
 3- 3 نمونه پژوهش ، تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.۴۰
۴- ۳ مشخصات واحدهای پژوهش۴۱
۵- ۳ محیط پژوهش.۴۲
۶- ۳ ابزار های گردآوری داده ها.۴۲
۷- ۳ تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار۴۵
۸- ۳ روش گردآوری داده ها ۴۵
۹- ۳ روش تجزیه و تحلیل داده ها.۴۶
۹- ۳ ملاحظات اخلاقی۴۸
 منابع و ماخذ :
 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: