پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خودپنداره و خطرجویی دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه جی اصفهان
پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خودپنداره و خطرجویی دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه جی اصفهان در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۹ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | آموزشی |
توضیحات کامل
پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خودپنداره و خطرجویی دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه جی اصفهان در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت Doc
پروپزال کارشناسی ارشد شامل:
مقدمه و بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف اصلی و فرعی پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
پیشینه پژوهش
طرح پژوهش
جامعه و نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
ابزار های پژوهش
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA
فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.
قسمت هایی از پروپزال:
بیان مسئله
بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی، فاقد تواناییهای لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره پریشان و آسیبپذیر میکند. پژوهشهای متعدد نشان دادند که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی-عاطفی، ریشههای روانی-اجتماعی دارند (حدود ۸۰ درصد)، لذا چنانچه افراد مهارتهای مقابلهای و تواناییهای روانی-اجتماعی خود را افزایش دهند، در بهبود کیفیت زندگی آنان بسیار مؤثر واقع خواهد شد (امیرحسینی، ۱۳۸۳). امروزه یکی از راههای مؤثر برای بالا بردن سطح مهارتهای مقابلهای و تواناییهای روانی-اجتماعی افراد، آموزش مهارتهای زندگی میباشد.
مهارتهای زندگی عبارتست از تواناییهای روانی اجتماعی برای رفتار انطباقی و موثر که افراد را قادر میسازد تا به طور موثرتری با مقتضیات و چالشهای زندگی روزمره مقابله کنند. آموزش این مهارتها زمینهی ارتقاء رشد شخصی و اجتماعی، محافظت از حقوق فرد، رعایت حقوق دیگران و پیشگیری از مشکلات روانی اجتماعی را فراهم میکند. خودآگاهی و همدلی، ارتباط و روابط بین فردی، تصمیم گیری مؤثر و حل مسأله، تفکر انتقادی، مقابله با هیجانات و مقابله با استرس از مهارتهای اصلی و اساسی هستند (سرخوش، ۱۳۸۴).
بیشترین تلاش برای آموزش مهارتهای زندگی در دورههای میانی تحصیل متمرکز است، زمانی که تغییرات مهمی شامل بلوغ، ساختارهای جدید نظام آموزشی و افزایش اهمیت گروه همسال، در نوجوانان اتفاق میافتد. این آموزش معمولاً برای کاهش رفتارهای مخاطره جویانه و تأثیر بر پیامدهای این رفتارهاست (کریستین[۱]، هلفریچ[۲] و فوگ[۳]، ۲۰۰۷).
[۱]-Christine
[۲] – Helfrich
[۳]– Fogg
فرضیههای تحقیق
۱٫ آموزش مهارتهای زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره و کاهش خطرجویی دانشآموزان پسر میشود.
۱-۱٫ آموزش مهارتهای زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره دانشآموزان پسر میشود.
۲-۱٫آموزش مهارتهای زندگی باعث کاهش خطرجویی دانشآموزان پسر میشود.
۲٫ آموزش مهارتهای زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره و کاهش خطرجویی دانشآموزان پسر پس از پیگیری دوماهه میشود.
۱-۲٫ آموزش مهارتهای زندگی باعث تغییر مثبت خودپنداره دانشآموزان پسر پس از پیگیری دوماهه میشود.
۲-۲٫آموزش مهارتهای زندگی باعث کاهش خطرجویی دانشآموزان پسر پس از پیگیری دوماهه میشود.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت