پروپوزال بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان
پروپوزال بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 29 |
یكی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان امكان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شكست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.بطور كلی روابط عمومی و تبلیغات از ابزارهای ترویجی به حساب میآیند.علاوه بر اینها از دیگر ابزارهای ترویجی میتوان به فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم اشاره كرد. اما مهمترین ابزارهای مختلف ترویج، روابط عمومی و تبلیغات هستند . با نگاهی گذرا به تاریخچه روابط عمومی در ایران، غالبا شاهد فعالیت روابط عمومیها در قالبی كاملا دولتی هستیم كه وظیفه شان دفاع از ابعاد سیاسی سازمان است و توجهی به مشتریان ندارد. در سویی دیگر شاهد تبلیغاتی هستیم كه صرفا از سازمان حمایت می كند و توجهی به مشتری ندارد. بدین معنی كه روابط عمومی و تبلیغاتی را تجربه كردیم كه هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتری فعالیت كرده اند.
منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلكه تبلیغاتی مدنظر است كه دارای رویكرد اطلاعرسانی و افزایش آگاهیهای عمومی افراد جامعه نسبت به برنامهها، اقدامات و فعالیتهای سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچگونه اغراق، بزرگنمایی و دروغپردازی باشد. روابط عمومیها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند كه با دستكاری اندیشهها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، كاری نداشته باشد، بلكه به تبلیغاتی بپردازد كه بر پایهی اطلاعرسانی، افزایش آگاهیهای عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام میگیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید. (پراتکانیس و دیگران،1383، ص۲۳). با تبلیغات بهموقع و متعادل میتوان برنامهها و سیاستهای سازمانها و دستگاهها را برای مردم تشریح كرد و به تصویر كشید و از همیاری و همفكری و مشاركت مردم در اجرای طرحهای منطقهای و ملی سود جست. بنابراین در حرفهی روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، بهكارگیری فن ترغیب و تشویق و استفادهی صحیح و مؤثر از همهی تكنیكهای ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان می باشد .
قوانین ارسال دیدگاه در سایت