مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروپوزال فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

پروپوزال فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

هدف از این پروپوزال طراحی ساختار سازمانی مناسب در جهت کاهش فساد اداری در بانک ملی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۳
حجم ۱۰۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هدف از این پروپوزال پایان نامه فساد اداری ، طراحی ساختار سازمانی مناسب در جهت کاهش فساد اداری در بانک ملی می باشد.پس از بررسی فساد اداری در سازمان های دولتی و عوامل سازمانی و مدیریتی موثر بر آن به تشریح و شناسایی عوامل موثر بر کاهش فساد اداری می پردازیم .

تحقق اهداف هرسازمان بستگی به عوامل متعددی دارد. از آن جمله می توان به نوع ساختار طراحی شده برای  آن اشاره کرد. به عبارتی سازمان بدون داشتن ساختار را نمیتوان یک سازمان کامل به حساب آورد زیرا  ساختار سازمانی تصریح می‌کند وظایف چگونه تخصیص داده شوند، چه کسی به چه کسی گزارش بدهد و ساز و کارهای هماهنگی رسمی و همچنین الگوهای تعاملی که باید رعایت شوند کدامند.

فساد بطور کلی به حادثه‌ای اطلاق می‌شود که در آن دگرگونی چیزی به حدی می‌رسد که دیگر نمی‌توان آن را بدان نام نامید و یا شناسائی کرد. فساد قهرا در مقابل موجود شدن است. درحالی که موجود شدن دال بر وجود بعد از عدم است، فساد دال بر عدم بعد از وجود است، یعنی برای اینکه زوال و فسادی صورت گیرد حتما باید وجود و برخورداری حاصل شده باشد.در کشورهای جهان سوم فساد به عنوان یک موضوع حاد و رایج در میان مردم مطرح بوده و تقریبا یک مسئله فراگیر، مزمن و شاخص قضاوت آن‌ها و مبنایی برای مشروع یا نامشروع دانستن قدرت‌های سیاسی قرار می‌گیرد. مردم جهان سوم آن‌چنان با این مسئله عجین شده‌اند که زندگی روزمره آن‌ها گویی بدون برخورداری از نوعی فساد ادامه نمی‌یابد.  در میان دولت‌های اکثر کشورهای جهان سوم فساد مالی و سیاسی دیگر یک پدیده بیرونی تلقی نشده و به یک پدیده درونی تبدیل شده است. یعنی این که پدیده فساد از خود تغذیه می‌نماید. 

چکیده:
هدف این پژوهش
شناسایی عوامل موثر بر کاهش فساد اداری از طریق بهبود ساختار سازمانی در سازمان های دولتی می باشد و در ادامه سعی بر ارائه راهکارهایی مناسب جهت کاهش فساد اداری در بانک ملی ایران دارد. پژوهش حاضر این پرسش را بررسی می-کند که آیا رسمیت، پیچیدگی و تمرکز بر میزان فساد اداری موثر است. پس از مطالعه تحقیقات انجام شده در زمینه فساد و ساختار سازمانی در داخل و خارج از کشور و همچنین مذاکره با خبرگان و مدیران بانک ملی ایران، عوامل موثر بر فساد اداری شناسایی و به هفت گروه مفهومی دسته بندی شده اند.

در مرحله بعد با تحقیقات پیمایشی عوامل ساختاری مؤثر بر ساختار سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه آماری در این تحقیق را کارکنان بانک ملی ایران در سطح ستاد و شعب شهر تهران تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری تحقیق، تصادفی ساده و حجم نمونه آن ۲۴۶ نفر از کارکنان می‌باشد.به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها، از آزمون‏های مختلف آماری شامل: آزمون میانگین، تحلیل واریانس یکطرفه و پایایی استفاده شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که عوامل بالا بودن رسمیت، پیچیدگی عمودی وتمرکز زیاد و محیط بیرونی بی ثبات سازمان زمینه ساز بروز فساد اداری می گردد و استفاده مؤثر از تکنولوژی روز، بالابودن فرهنگ سازمانی و بالابودن فرهنگ سازمان و توجه به منابع انسانی در کاهش فساد کارکنان شاغل در بانک ملی ایران مؤثر است. 

واژه های کلیدی :
ساختار سازمانی – فساد اداری- سازمانهای اداری – بانک ملی ایران

فهرست مطالب

فصل اول: ضرورت و کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه   ۲
۲-۱- بیان مسأله پژوهش .   ۳
۳-۱- پیشینه پژوهش     ۵
۵-۱- اهمیت و ضرورت پژوهش    ۶
۶-۱- اهداف پژوهش   ۶
۸-۱- روش تحقیق ۷
۹-۱- قلمرو تحقیق .   ۸
۱۰-۱- تعریف مفاهیم و اصطلاحات خاص .    ۸

۲-۳- روش تحقیق .  ۶۶
۳-۳- دسته بندی مفهومی . ۶۷
۴-۳- طراحی پرسش-نامه۶۹
۵-۳- بررسی محتوای پرسش-ها.  ۶۹
۶-۳- تدوین پرسش نامه . .۷۶

منابع و ماخذ

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: