مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پروژه مالی با موضوع بررسی لیست حقوق و دستمزد شرکت زمزم

دسته بندی :حسابداری مدیریت 23

پروژه مالی با موضوع بررسی لیست حقوق و دستمزد شرکت زمزم

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات 50
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه

از آنجایی كه هزینه حقوق و دستمزد و مخارج مربوط به آن در صد تقریباً بالایی از هزینه‌ها را تشكیل می دهد ضروری است در این سیستم پیش بینی های لازم برای حصول اطمینان از پرداخت صحیح حقوق و دستمزد بعمل آید. از سوی دیگر سیستم حقوق و دستمزد باید بنحوی طراحی شود كه اطلاعات لازم را بسرعت گرد آوری، كسورات لازم را محاسبه نموده و تدابیر مناسبی برای جلوگیری از پرداخت به افراد و سایر انواع سوء استفاده ها فراهم نماید.

برای رعایت قانون، كارفرما موظف است اطلاعات لازم در مورد كاركنان و میزان حقوق و مزایای آنان را به مراجع ذیصلاح ارسال نماید. در ایران نیز طبق قانون مالیات بر آمد، كارفرما مؤظف است اسامی كاركنان و مشخصات آنها را به حوزه های مالیاتی محل ارسال و مالیات متعلق به كاركنان را به حساب مخصوصی واریز نماید. بعلاوه طبق قوانین تأمین اجتماعی لازم است هر ماهه اسامی كاركنان و میزان حقوق و دستمزد آنها طی لیستی به ادارات تأمین اجتماعی محل تسلیم دو حق بیمه سهم كارمند و كارفرما به حسابهای مخصوص واریز گردد.

سیستم حقوق و دستمزد

در سیستم حقوق و دستمزد به علت تراكم و استمرار اطلاعات، نحوه پردازش اطلاعات و اهمیت سرعت و صحت آن از اتوماسیون استفاده می شود. اطلاعاتی نظیر نرخ ساعتی و یا روزانه حقوق و دستمزد كه ممكن است برای مدت موقتی تغییر نكند و همچنین برنامه هایی نظیر نحوه محاسبات كسورات مالیات و حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی كه در طول سال، قوانین آن ثابت می‌باشد را بهتر است در حافظه كامپیوتر ذخیره نمود. با استفاده از این اطلاعات ، می‌توان محاسباتی مانند حقوق و یا دستمزد ناخالص، كسورات، تعیین حقوق و دستمزد خالص و بروز در آوردن سابقه هر كارمند و كارگر رابطه الكترونیكی انجام داد.

حسابداری حقوق و دستمزد

حقوق بخشی از هزینه هر شركت است در واحدهای خدماتی نظیر مؤسسات حسابرسی، بنگاههای معاملات املاك و آژانسهای مسافرتی عمده ترین هزینه، حقوق می باشد. از آنجایی كه واحدهای خدماتی، خدمات كاركنان خود را می فروشند، لذا هزینه حقوق كاركنان هزینه اصلی فعالیت این واحد ها را همانند بهای تمام شده كالای فروش رفته در مؤسسات بازرگانی كه بزرگترین هزینه می باشد، تشكیل می دهد. حقوق كاركنان می تواند شكلهای مختلفی داشته باشد. بعضی از كاركنان حقوق خود را بصورت سالانه، ماهانه و یا هفتگی دریافت می كنند. بعضی دیگر بر اساس ساعتهای كار حقوق دریافت می كنند. ممكن است كاركنان بخش فروش، تمام یا قسمتی از حقوق خود را بر مبنای درصدی دریافت كنند. بعضی دیگر از واحدهای تجاری نیز علاوه بر حقوق عادی كاركنان به آنها پاداش نیز پرداخت می كنند. اغلب واحدهای تجارتی بر مبنای ساعت كاركنان ، برای آنها حقوقی در نظر می گیرند كه حقوق عادی نام دارد. و به ازاء ساعات اضافی كار كاركنان، برای آنها اضافه كاری در نظر می گیرند.

لیست حقوق و دستمزد

لیست حقوق و دستمزد عبارت است از فرم چند ستونی كه برای خلاصه كردن، گرد آوری و سهولت گزارش اطلاعات مرتبط با حقوق و دستمزد مورد استفاده قرار می گیرد. فرم و طرح این لیست به تعداد و گروههای كاركنان، اطلاعات مندرج در آن و نحوه استفاده از ماشینها و ابزار مكانیكی و الكترونیكی بستگی دارد.

اطلاعات مندرج در این فرم عبارتند از : اطلاعات مربوط به مشخصات فردی كارمند ، ساعات و نرخ دستمزد مزایای مستمر و غیر مستمر ، كسورات و نحوه تسهیم هزینه حقوق و دستمزد به واحدهای مختلف شركت.

شركتهای مختلف بر حسب روال خاص خود لیست حقوق و دستمزد تهیه می كنند. بدین معنی كه ممكن است در شركتی هر 15 ماه روز یكبار حقوق كاركنان پرداخت گردد و در شركت دیگر هر 25 روز یكبار و شركتهای دیگر به روال دیگر حقوق كاركنان خود را پرداخت نمایند. نمونه لیست حقوق و دستمزد در صفحه چاپ شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: