مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پژوهش در مورد بلوتوث Bluetooth

دسته بندی :کامپیوتر محمد 17

Bluetooth یك فناوری بی سیم كوتاه برد است كه به تلفنهای همراه ، PDA ، كامپیوترها ، دستگاههای ضبط و پخش استریو ، لوازم خانگی ، اتومبیلها و همه وسایل دیگری كه می توانید ارتباط آنها را با یكدیگر فكر كنید امكان ارتباط می دهد

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات 20
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

پژوهش در مورد بلوتوث Bluetooth

مقدمه:
به تازگی پس از یك سمینار عصرانه به خانه باز گشته اید.
Notebook تان در كیف تان قرار دارد PDA (Personal Digital
Assistant) خود را به كمر بسته اید ، و تلفن همراه تان در جیب جای دارد.
در سمینار امروز یادداشتهایی را در Notebook خود نوشته اید . همین كه به خانه می رسید و از كنار چاپگر جوهر افشان خود عبور می كنید ، Notebook ، چاپگر را پیدا می كند و به طورخود كار یادداشتهای سمینار را به چاپگر ارسال می كند و آنها روی كاغذ چاپ می شوند .
درهمین حال ، PDA شما كامپیوتر رومیزی را تشخیص می دهد و درخواست می كند كه دفتر تلفن و برنامه روزانه شما را Update شود .
هم چنین همه پیامهای ایمیلی را كه ارجعیت آنها را تعیین كرده اید درخواست می كند.
همه این كارها در زمانی رخ می دهد كه كت خود را در می آورید و برای نوشیدن یك نوشابه به طرف یخچال می روید . در عرض چند دقیقه ، تلفن همراه شما بوق می زند تا به شما اطلاع دهدكه عملیات چاپ یادداشتها تمام شده است .
به طرف چاپگر رفته و یادداشتها را می خوانید بلافاصله پس از آن PDA شما بوق می زند تا به شما بگوید كه دفترچه تلفن و برنامه روزانه شما را Update كرده است و شما ایمیل جدید دارید.
به دنیای Bluetooth خوش آمدید .

چكیده :

Bluetooth یك فناوری بی سیم كوتاه برد است كه به تلفنهای همراه ، PDA ، كامپیوترها ، دستگاههای ضبط و پخش استریو ، لوازم خانگی ، اتومبیلها و همه وسایل دیگری كه می توانید ارتباط آنها را با یكدیگر فكر كنید امكان ارتباط می دهد .
Bluetooth یك رشتـه خصوصیت بی سیم است كه ارتباطات كوتاه برد بین وسایل مجهز به تراشه های كوچك و اختصاصی Bluetooth را تعریف می كند.
Bluetooth فقط كابلها را حذف نمی كند ، بلكه یك روش بی سیم برای وصل كردن كامپیوتر ها با همه وسایل همراه الكترونیكی فراهم می سازد و شبكه های كامپیوتری كوچك و خصوصی مشهور به PAN یا شبكه شخصی را به وجود می آورد. یا شبكه های
(Personal Area Network)
Bluetooth یك زبان مشترك بین وسایل مختلف می سازد كه به آنها امكان می دهد كه به آسانی با هم ارتباط برقرار كنند و بهم وصل شوند.
وسایل مجهز به تراشه های Bluetooth حدود 10 متر برد دارند و می توانند داده ها در سرعت 720 كیلوبایت در ثانیه از طریق دیوار ها ، كیف ها و پوشاك انتقال دهند.
هیجان انگیزتر آنكه اتصال دادن بین وسایل Bluetooth می تواند بدون دخالت مستقیم ما انجام بگیرد.
وقتی دو وسیله مجهز به تراشه های Bluetooth نزدیك یكدیگر می رسند ، نرم افزار نهاده شده در تراشه های فرستنده گیرنده Server / Client Bluetooth به طور خودكار یك ارتباط را برقرار می سازد و داده ها را نقل و انتقال می دهد

Bluetooth چیست ؟

Bluetooth به معنای ارتباط بی سیم ولی با برد كوتاه می باشد.
هر وسیله اى كه از سیم براى انتقال اطلاعات خود استفاده نمى كند از امواج رادیویى بهره مى گیرد در واقع امواج رادیویى سیگنال هایى هستند كه توسط فرستنده در هوا پخش مى شود. امواج رادیویى قادر به انتقال صدا، تصویر و هر نوع Dataهستند. تلفن هاى بى سیم، موبایل، ماهواره ها، و غیره جزء وسایلى هستند كه ارتباط خود را از طریق این امواج فراهم مى كنند. حتى دزدگیر اتومبیل شما هم از طریق امواج رادیویى كنترل مى شود. Bluetooth نوعى از ارتباطات امواج رادیویى ولى با برد كوتاه است و از پروتكل خاصى براى ارسال اطلاعات خود استفاده مى كند و به همین دلیل است كه شركت هاى معتبر سازنده دستگاه هاى ارتباطى و كامپیوترى علاقه زیادى دارند تا در این پروژه شركت كنند.
در واقع تمام دستگاه هایى كه بر پایه Bluetooth ایجاد مى شود باید با استاندارد مشخصى سازگارى داشته باشند.
Blue Tooth بدون در نظر گرفتن محافظ و انشعاب وسایل الكترنیكی را قادر می سازد كه ارتباطی بی سیم را از طریق طولهای كوتاه با هم داشته باشندولی همان طور كه مى دانید فركانس هاى امواج رادیویى با استفاده از واحد هرتز محاسبه مى شوند
فرستنده این فركانس ها كه Transmitter نام دارد امواج مورد نظر را در یك فركانس خاص ارسال مى كند و دستگاه گیرنده در همان طول موج اقدام به دریافت اطلاعات مى كند و دامنه آن GHZ2.40 تا GHZ2.48 است.

Bluetoothاز كجا آمد ؟

شاید جالب باشد تا از تاریخچه نام Bluetooth هم اطلاع داشته باشیم. این نام از نام یك پادشاه دانماركى به نام Harald Blaatand گرفته شده است. كلمه Blaatand پس از انتقال به زبان انگلیسى به شكل Bluetooth تلفظ شد كه به معنى دندان آبى است.
این پادشاه كه بین سال هاى 940 تا 986 مى زیست، توانست دانمارك و نروژ را كه در جنگ هاى مذهبى با هم مشكل پیدا كرده بودند متحد كند و از آن پس شهرت زیادى كسب كرد.
در واقع تكنولوژى Bluetooth هم بر پایه اتحاد یكپارچه سیستم هاى كامپیوتر در قالبى بدون سیستم تاكید دارد كه نماد كار و تلاش پادشاه دانماركى است.
ایده اصلى ایجاد این سیستم در سال
1994 توسط شركت موبایل Ericsson ارائه شد. این شركت به همراه چند شركت دیگر به دنبال یك سیستم ارتباطى بین وسایل الكترونیكى مختلف بودند تا قادر به هماهنگى و سازگارى با هم باشند.
امروزه بسیارى از وسایل ارتباطى مانند PC، PDA، موبایل، پرینتر و… از پروتكل هاى متفاوت و ناسازگار با یكدیگر استفاده مى كنند و همین امر باعث عدم ارتباط مناسب بین آنها خواهد شد.
بنابراین شركت هاى مربوطه تصمیم به ایجاد یك استاندارد مشترك براى انواع وسایل ارتباطى گرفتند تا ارتباط میان آنها تحت یك پروتكل ثابت و مشخص برقرار شود. در حال حاضر Ericsson، Intel، Nokia، IBM و Toshiba از پدیدآورندگان و توسعه دهندگان این تكنولوژى هستند. این شركت ها با تشكیل گروهى به نامSGI
Group) (Interest Special موفق شدند استاندارد مورد نظر را ایجاد كنند .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: