مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت در ۲۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۲
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) فرزند پروری مثبت در ۲۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در ۸ جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  22  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

جلسه اول:

۱-    آشنایی با اعضای گروه و توضیح اجمالی در مورد متغییر مربوطه در جلسات آموزشی

۲-    توضیح در مورد  قوانین اساسی برای گروه و تدوین قوانین اساسی گروه

۳-    توضیح در مورد متغییر پژوهش

–         نشانه های اختلال یا متغییر مربوطه

–         انواع اختلال

–         علل اختلال

–         سایر اختلالاتی که با اختلال مورد نظر همبودی و همپوشی دارند

–         انواع روش های درمانی     

۴-    توصیف اجمالی در مورد فرزند پروری مثبت و هدف استفاده از آن

۵-    خلاصه جلسه

هدف:

آشنایی با اختلال در پژوهش مورد نظر و علائم مشکلات اختلال و برنامه آموزش فرزند پروری مثبت به منظور برجسته کردن لزوم چنین برنامه های آموزشی و ایجاد انگیزه و جلب همکاری آنها

 

 

جلسه دوم

۱-    مرور جلسه پیش

۲-    توصیف و تعریف فرزندپروری مثبت به تفصیل

۳-    جنبه های مهم فرزندپروری مثبت

.ایجاد محیطی امن

.ایجاد محیط مثبت یادگیری

.استفاده از قانون ابراز وجود

.داشتن توقعات واقعی

.مراقبت از خود به عنوان یک والد

۴-دلایل مشکلات رفتاری کودکان

.علل ژنتیکی

.علل خانوادگی (پاداش های اتفاقی به رفتارهای منفی، تله اصرار کردن، نادیده گرفتن رفتارهای مطلوب، الگو گرفتن، نحوه ارائه دستورالعمل­ها، پیغام­های هیجانی).

.علل مربوط به محیط خارج از خانه (همسالان و دوستان، مدرسه، رسانه های گروهی، تکنولوژی)

۴-    چگونگی ثبت رفتار و ارائه جداول ثبت آنها

۵-    خلاصه جلسه

۶-    تکلیف منزل:

رفتارهای نادرست کودک خود را با استفاده از جدول و نمودار داده شده در طول هفته آینده ثبت کنید.

هدف: آشنایی با برنامه فرزند پروری مثبت.

 

 

جلسه سوم

۱-    مرور جلسه دوم

۲-    بررسی تکالیف جلسه دوم و ارئه بازخورد

۳-    تقویت رابطه والد – کودک با ایجاد روابط مثبت با کودکان

.صرف وقت کافی و با کیفیت با کودکان

.گفتگو با کودک

.نشان دادن محبت و علاقه

 4-تشویق وتقویت رفتار مطلوب

انواع تقویت کننده­ها

.حسن غرور و افتخار شخصی

.توجه مثبت (کلامی وغیر کلامی)

.امتیاز دادن و فعالیت­های سرگرم کننده

.انجام یک فعالیت مشترک با کودک با عنوان نوعی امتیاز

.پاداش های عینی

۵-نحوه ارائه تحسین کلامی

.توجه کودک را جلب کنید.

.رفتار مورد نظر را توصیف کنید (تحسین توصیفی)

.با حرارت تشویق کنید.

.صادق باشید.

۶-روش های آموزش مهارت­ها و رفتارهای جدید

.ارائه نمونه­ای مناسب از طریق الگو سازی

.استفاده از آموزش اتفاقی

.تشویق استقلال فردی از طریق روش بپرس بگو و انجام بده

.استفاده از چارت رفتاری

۷-خلاصه جلسه

۸-تکلیف منزل

.استفاده از روش آموزش اتفاقی و بپرس، بگو، انجام بده در طول هفته و ثبت آن در جدول ارئه شده

هدف: تقویت تعاملات مثبت بین والد و کودک و ارائه راهکارهایی به منظور ایجاد یک ارتباط به عنوان نخستین گام مهم در کنترل کودک و همچنین آموزش راهکارهایی برای ایجاد رفتاری مطلوب در کودک

 


اصولا محتوای این برنامه برگرفته از مطالب زیر است:

۱- محتوای این برنامه بر اساس مدل یادگیری اجتماعی است که تعامل والد­ـ­کودک و ماهیت دو سویه بودن این تعاملات را برجسته می­سازد (پاترسون، ۱۹۸۲)، این مدل، آن دسته از مکانیسم­های یادگیری را که الگوهای ناکارآمد و استبدادی تعاملات خانواده را حفظ و نگهداری می­کند، شناسایی کرده و رفتارهای اجتماعی آتی را در کودکان پیش بینی می­کند. در نتیجه برنامه به والدین مهارت­های مثبت برای جایگزینی اعمال اجباری و اسبدادی فرزندپروری آموزش می­دهد.

۲- پژوهش در مورد رفتار درمانی خانواده و کودک و تحلیل­های کاربردی رفتار که منجر به استرتژی­های مفید تغییر دهنده رفتار شده است، خصوصا پژوهش­هایی که روی نظم بخشی مجدد سابقه مشکل رفتاری، از طریق طرح محیط­های مثبت بیشتر برای کودکان تاکید دارد.

۳- تحقیقات توسعه یافته روی فرزندپروری در بافت­های زندگی روزمره که صلاحیت­های کودکان را در موقعیت­هایی که به طور طبیعی رخ می­دهد، شناسایی می­کند. خصوصا موقعیت­هایی که باید آن­ها را در منشأ این دو مورد جستجو کرد: صلاحیت­های هوشی و اجتماعی و روابط اولیه والد-­فرزندی. آموزش والدین، خطر افزایش مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان را کاهش می­دهد، طوری که والدین بتوانند از تعاملات روزمره طبیعی برای آموزش مهارت­های کلامی و اجتماعی، صلاحیت­های رشدی و مهارت­های حل مسآله در محیطی عاطفی­-­حمایتی، به فرزندانشان استفاده کنند. تآکید خاصی روی آموزش اتفاقی یعنی تعاملاتی کودک خود آغازگر آن است، وجود دارد. اگر کودکان نتوانند صلاحیت­های کلامی را فراگیرند و همین­طور نتوانند در طول دوران کودکی تکانش را کنترل کنند، در معرض خطر پیامد­های رشدی نامطلوب مثل مشکلات رفتاری قرار می­گیرند.

۴- مدل پردازش اطلاعات اجتماعی که نقش مهم شناخت­های والدین مثل نگرش­ها، انتظارات و اعتقادات را به عنوان عواملی که خود کارآمدی والدین، تصمیم­گیری و مقاصد رفتاری آن­ها سهیم هستند، برجسته می­سازد. این برنامه، نگرش­های والدین را از طریق تشویق والدین به شناخت توضیحات تعملی متناوب اجتماعی برای رفتار کودکشان، مورد توجه قرار می­دهد.

۵- این برنامه عوامل خطرساز امور ضعف مدیریتی والدین، اختلافات زناشویی و استرس و افسردگی آنان را مورد توجه قرار می­دهد. امور استبدادی والدین در فرآیند آموزش فعال مهارت­ها قرار می­گیرد که باعث می­گردد والدین توانایی از بین بردن سیکل­های منفی مداخلات والد-­فرزندی را پیدا کنند. ناسازگاری والدین یکی از عوامل خطر ساز برای فرم­های روان­سنجی کودکان و نوجوانان است، از این رو این برنامه، کار گروهی و همکاری را در بین کسانی که در برزگ کردن کودک مشارکت دارند پرورش می­دهد. بهبود ارتباط والدین، عامل مهمی برای کاهش تعارضات والدین در مورد مسائل کودک است و مشکلات فردی هر کدام از والدین و کودکانشان در روابط تعارض­آمیز را کاهش می­دهد. همچنین ساندرز و همکاران  (2007) گزارش کرده­اند که TRIPLE P عوامل استرس­زای والدین را نیز تحت­الشعاع قرار می­دهد و عواملی مثل افسردگی، عصبانیت، اضطراب و سطوح بالای استرس می­توانند از طریق بهبود مهارت­های والدینی کاهش یابند.

۶- رویکرد سلامت جمعی و عمومی در زمینه مداخلات خانواده، همانطور که بیگلان (۱۹۹۵) اشاره کرده، کاهش رفتار ضد اجتماعی در کودکان مستلزم یک بافت جمعی و عمومی برای والدین است. هدف از استراتژی­های پیشرفتی سطح اول TRIPLE P، به عنوان بخشی از یک سیستم وسیع­تر مداخله، ایجاد تغییرات در بافت وسیع­تر بوم شناسی والدینی است. این تغییر با طبیعی کردن تجارب والدین (خصوصاً فرآیند شرکت در آموزش والدین) و نیز با شکستن احساس تنهایی والدین و مهم دانستن مشکلات فرزندپروری صورت می­گیرد (ترنر و همکاران، ۲۰۰۲).

شیوع رو به افزایش مشکلات سلوک در کودکان موجب شده است که این اختلالات جزء اصلی بیماری­های کودکان قرار گیرد. از سوی دیگر، هزینه­های اقتصادی، اجتماعی و روانی ناشی از چنین مشکلاتی و نیز جوان بودن و شرایط در حال توسعه کشور ما، لزوم توجه به این مشکلات را بیشتر می­کند. مشخصه­های خاص این کودکان موجب شده است که والدین و به ویژه مادران آن­هافشارهای والدینی بیشتری از سایر مادران متحمل شوند و اثرات مخرب چنین استرسی بر بهداشت روانی و من جمله احساس صلاحیت والدگری آن­ها، موجب تشدید مشکلات سلوک خواهد شد. به طوری که این مسآله خانواده را در چرخه­ای معیوب و دائمی گرفتار می­کند.

 

 



. Biglan

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: