مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۶
حجم ۲۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مهارت های زندگی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

 

 

 

مهارت های زندگی را می‏توان به دو دسته ی کلی تقسیم کرد:

 مهارت عمومی، اصلی یا مشترک:این گونه مهارت ها پایه و اساس مهارت های زندگی افراد محسوب می‏شوند. به این مهارت ها، مهارت های اصلی یا مادر می‏گویند. مانند مهارت های گفتن، گوش دادن، نوشتن، خواندن، فکرکردن، تصمیم گیری، حل مسئله و….که گستره ی این نوع مهارت‏ها، در برگیرنده ی اکثر انسانها در همه جای کشور است.این نوع مهارت ها، مهارت هایی هستند که می‏توانند به صورت مستقل و در بستر درس‏ها مسائل روزمره آموزش داده شوند و در همه درس‏ها صرف نظر از محتوای آنها مشترک می‏باشد. این نوع مهارت ها عبارتنداز: حل مسئله، تصمیم گیری، مهارت های ارتباطی، روابط بین فردی، تفکر انتقادی، خلاقیت،(تفکرخلاق)، مشارکت و همکاری.

 

 مهارت های خاص یا غیرمشترک:این مهارت ها از مهارت های عام به دست می‏آیند و در واقع تحلیل شده ی آنهاهستند. به عبارت دیگر این مهارت ها، مهارت های ویژه هستند مانند مهارت شغل گزینی، گردشگری، گفتمان و تحمل نظردیگران و…(صفرزاده؛(۱۳۸۲). مهارت های زندگی«غیر مشترک یا خاص»آن نوع مهارت هایی هستندکه می‏توانند به صورت مستقل و تحت عنوان «درس مهارت های زندگی» آموزش داده شوند، امکان ارائه ی آنهادر یک یا چند درس مشخص نیز وجود دارد، این مهارت ها، موضوعات یا مسائل خاص زندگی روزمره هستند و دارای موضوعات منحصر به فردی می‏باشند.
مهارتهای مربوط به قابلیت‏های حرفه‏ای، مهارت های اداره ی زندگی، توجه و رعایت نکات ایمنی، سالم زیستن (بهداشت و سلا مت جسم و روان)، مهارت های خودآگاهی و داشتن هدف در زندگی، شهروند مسئول بودن، شهروندجهانی بودن، مهارت های پدر و مادر بودن، مهارت های مربوط به استفاده از تکنولوژی و اطلاعات. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی

۱-۲ مقدمه     11
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
۷-۲  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
۸-۲  انواع مهارت های زندگی    17
۹-۲  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر    19
۱۱-۲ تعریف ارتباط     20
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط    21
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
۱۶-۲ موانع ارتباط    22

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی    22    
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود    23    
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری    28    
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
۲۶-۲ انواع ناسازگاری    33
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری    34
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری    34

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
۲۹-۲-۱ عوامل فردی    35
۲۹-۲-۲ هوش    35
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی    36
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی    37
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی    37
۲۹-۲-۶ گروه همسالان    37
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی    38
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه    38

۳۱-۲ مبانی نظری    40
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی    40
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون    40
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان    42
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی    44
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی    47
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری    49
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب    50
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری    50
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری    51
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
۳۴-۲ چارچوب نظری    57
۳۵-۲ مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق    59
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش    59
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: