مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری با دانشگاه که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۹
حجم ۲۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری با دانشگاه عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

پارسکالا و ترنزیت  ؛(۱۹۹۱) اعتقاد دارند:« سازگاری با دانشگاه در برگیرنده ی فرایندهای اجتماعی شدن و اجتماعی زدایی  است. اجتماعی زدایی مستلزم تغییر یا کنار گذاشتن ارزش‏ها، صفات و باورهایی است که فرد با خود به دانشگاه آورده و در موقعیت‏های فعلی کارایی ناچیزی دارد. در مقابل اجتماعی شدن شکل دادن مجدد ارزش‏ها، نگرش‏ها و شایستگی‏هایی می‏باشد که برای زندگی در محیط جدید ضروری است. از دید پژوهشگران فوق ورود به دانشگاه نوعی شوک فرهنگی به شمار می‏رود که نیازمند بازآموزی اجتماعی و روان‏شناختی برای مواجهه مؤثر با محیط، قوانی و دوستان جدید است. این شوک فرهنگی برای کسانی که دور از خانواده‏اند شدیدتراست. چیکرینگ و شلوسبرگ ؛(۱۹۹۵).

 

 

جوانان به دلیل تغییرات سریع و متنوعی که در طول این مقطع از زندگی خود با آن مواجه می‏شوند، ملزم به انواع سازگاری می‏باشند، یکی از محیط‏ها و شرایطی که در عصر حاضر، اکثر جوانان تجربه می‏کنند، محیط دانشگاه است. ورود به دانشگاه اتفاق مهمی درزندگی هر بزرگسال محسوب می‏شود که دربسایری ازموارد لازم است فرد با تغییرات حاصل از آن و الزامات حاصل از آن و الزامات مربوطه سازگار گردد. طی انتقال از دبیرستان به دانشگاه از یک سو دانشجو در تلاش برای رسیدن و استقلال و خودمختاری بیشتر و تکمیل هویت است که بخش مهمی از تکلیف زندگی اوست و از سوی دیگر باید با دوستان، تکالیف، وظایف، دلبستگی‏ها، ارتباط‏ها و نقش‏های جدید نیز سازگارگردد. ویکنس و گریف ؛(۲۰۰۵). پژوهشگران معتقدند انتقال به دانشگاه و تحصیل رویدادی است که موجب تغییر در مفروضات فرد نسبت به خود و دیگران می‏شود. در حقیقت، این دوران دوره‏ای چالش برانگیز است که بر تمامیت فرد تأثیر می‏گذارد، این تأثیر به ویژه برای دانشجویان سال اول بزرگ‏تر می‏باشد. لوکر و اتزل ؛(۲۰۰۷)به نقل از ضربی؛(۱۳۹۰).

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد سازگاری با دانشگاه

۱-۲ مقدمه     11
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
۷-۲  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
۸-۲  انواع مهارت های زندگی    17
۹-۲  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر    19
۱۱-۲ تعریف ارتباط     20
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط    21
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
۱۶-۲ موانع ارتباط    22

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی    22    
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود    23    
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری    28    
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
۲۶-۲ انواع ناسازگاری    33
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری    34
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری    34

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
۲۹-۲-۱ عوامل فردی    35
۲۹-۲-۲ هوش    35
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی    36
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی    37
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی    37
۲۹-۲-۶ گروه همسالان    37
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی    38
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه    38

۳۱-۲ مبانی نظری    40
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی    40
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون    40
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان    42
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی    44
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی    47
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری    49
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب    50
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری    50
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری    51
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
۳۴-۲ چارچوب نظری    57
۳۵-۲ مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق    59
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش    59
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: