مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های کمک برنامه و مکمل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های کمک برنامه و مکمل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۸۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های کمک برنامه و مکمل عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

فعالیت های کمک برنامه و مکمل 

فعالیت مکمل 

فعالیت مکمل فعالیتی است که بر مبنای محتوای دروس یک موضوع درسی نظیر فارسی،علوم تجربی، تعلیمات دینی و… طراحی می باشد. هدف فعالیت مکمل عمق بخشیدن به یادگیری دانش آموزان و ایجاد فرصت برای اندیشیدن درباره ی مفاهیم و تمرین مهارت هاست. 

 

-فعالیت کمک برنامه و مکمل 

به آن دسته از فعالیت های دانش آموزان که نیازمند حدی از نظارت و سرپرستی از ناحیه مدیریت آموزشگاه و متفاوت از آموزشی و پرورشی کلاسی است، اطلاق می شود. ولی با این حال بخش مهمی از نظارت تربیتی مدرسه است مانند ورزش کردن، روزنامه دیواری و…).

 

 

کلاپارد بر فعالیت کودک در امر تعلیم و تربیت تأکید می کرد و عقیده داشت که انجام فعالیت باید تحمیلی نباشد، بلکه خود شاگرد تمایل داشته باشد. او عقیده داشت، مدرسه باید فعال باشد، یعنی فعالیت کودک را تجهیز کند، بیش تر باید آزمایشگاه باشد تا محل وعظ و خطابه. برای نیل به این هدف مدرسه می تواند به طور قابل ملاحظه ای از بازی که فعالیت کودک را به حد کافی تحریک می نماید استفاده کند و مدرسه، هم چنین باید کار و کوشش را دوست داشتنی گرداند. تعلیم و تربیت عملی باید با این فکر خو بگیرد، که بحث در اتاق های در بسته نخواهند توانست بهبودهای واقعاً رضایت بخش را در مدارس ما وارد سازد  بنابراین نقش فعالیت کودکان و نوجوانان در خود شکوفایی و رشد خلاقیت آن ها مهم است، زیرا مربی تنها نمی تواند در یادگیری شاگردان موفق باشد، خود شاگردان و نوع فعالیت هایی که انجام می دهند، بسیار مهم است. 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری فعالیت های فوق برنامه

تعریف عملیاتی فعالیت های فوق برنامه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری فعالیت های کمک برنامه و مکمل

۲-۱-۲۳-فعالیت های مکمل  
۲-۱-۲۴-اهمیت و ضروریت فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۵-اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۶-تعاریف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۷-فعالیت مکمل 
۲-۱-۲۸-فعالیت کمک برنامه و مکمل 
۲-۱-۲۹-فعالیت فوق برنامه ی درسی 
۲-۱-۳۰-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۳۰-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت 
۲-۱-۳۰-۱-دیدگاه ویلیام جیمز 
۲-۱-۳۰-۲-دیدگاه اسپنسر 
۲-۱-۳۰-۳-دیدگاه ادوارد کلاپارد  
۲-۱-۳۰-۴-دیدگاه ژان ژاک روسو 
۲-۱-۳۰-۵-دیدگاه کمینوس 
۲-۱-۳۰-۶-نظریه ی هربارت 
۲-۱-۳۰-۷-نظریه ی جان دیویی 
۲-۱-۳۱-پیشرفت تحصیلی 
۲-۱-۳۲-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی 

 

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: