مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۸
حجم ۲۰۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هویت سازمانی میزان همبستگی و تعلق خاطر افراد با سازمان است. در تحقیق حاضر هویت سازمانی در سه مولفه : احساس همبستگی با سازمان، وفاداری به سازمان و احساس وجود مشترکات فراوان با سایر اعضای سازمان عملیاتی می شود. هویت سازمانی متمایز از سازه هایی مانند، فرهنگ سازمانی، تصویر سازمانی ، جو ارتباطات  ، هویت شرکتی  و … است. به عنوان مثال،مفهوم هویت شرکتی با هویت سازمانی، در هم پیچیده هستند؛ اما مفاهیم متفاوتی دارند (آلوسون و امپسون، ۲۰۰۸)

 

 

و یا اینکه تصویر سازمانی به لحاظ کیفی، متمایز از هویت سازمانی است و تاثیری اساسی بر روی هویت سازمانی دارد(احمدی، ۲۰۰۵). از این رو، اگر چه مفهوم هویت سازمانی، غالباً با سازه هایی از جمله، فرهنگ، تصویر، چشم انداز، مأموریت، هویت شرکتی، بِرند شرکت و شهرت همپوشانی دارد؛ اما، از آنها متمایز است(راواسی و شولتز، ۲۰۰۶). در مجموع، هویت سازمانی، مبتنی بر تئوری هویت اجتماعی ساخته شده است و این تئوری، یک تئوری شناختی است؛ به طوری که اشخاص، خودشان را در طبقات اجتماعی دسته بندی می کنند(هیق، ۲۰۰۶).

 

 

 

 

شناخت هویت سازمانی و تلاش جهت توسعه و تقویت آن برای مدیران مهم است ؛ زیر ا هویت یابی افراد با سازمان سبب کاهش میزان ترک خدمت کارکنان می شود ، رفتارهای موافق و همسو با اهداف سازمان را افزایش می دهد و درنهایت موجب تحقق اهداف سازمان می شود. با وجود پژوهش های زیاد در رابطه با هویت سازمان ، دانش کمی در خصوص چگونگی شکل گیری و عوامل مؤثر بر ایجاد آن وجود دارد . مقاله حاضر قصد دارد تا ضمن بررسی مفهوم هویت سازمانی، عوامل مؤثر در شکل گیری آن را نیز بررسی کرده و رابطه هریک از آن ها با هویت سازمانی را ارزیابی کند. به طور کلی، نظریه های هویت به این موضوع اشاره دارند که افراد خود را توسط گروههای متفاوتی که در آن عضو هستند (گروه کاری، سازمان، شغل یا حرف ه…) به دیگران می شناسانند (السباچ و کرامر،۱۹۹۶).

 

 

 

 

از دیدگاه جورج هربرت مید هر فرد، هویت یا خویشتن خود را از طریق ساماندهی نگر ش های فردی دیگران در قالب نگرش های سازمان یافته اجتماعی یا گروهی شکل می دهد. تاجفل با اتکا به این رهیافت ، هویت اجتماعی را با عضویت گروهی پیوند می زند و عضویت گروهی را متشکل از سه عنصر می داند؛ عنصر شناختی ، عنصر ارزشی و عنصر احساسی . بر این اساس ، هویت اجتماعی عبارت است از آن بخش از برداشت فرد از خود که از آگاهی او نسبت به عضویت در گروه (گروه های) اجتماعی سرچشمه می گیرد. بنابراین هویت اجتماعی را می توان نوعی خودشناسی فرد از خودش در برابر دیگران دانست(معینی علمداری،۱۳۸۳). فرد ممکن است همزمان هویت ملی ، مذهبی، قومی، طبقاتی و سیاسی داشته باشد ، این هویت ها ثابت و دست نخورده باقی نمی مانند و همواره در حال دگرگون شدن و باز سازی هستند و تمایل دارند دیده شوند و مورد تأیید قرار گیرند(بارتلز و همکاران، ۲۰۰۶).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۱-۷-۱- تعریف مفهومی هویت سازمانی ۲

۱-۷-۲-تعریف  عملیاتی هویت سازمانی ۲

۱-۸- مدل مفهومی تحقیق ۳
۲-۱- مقدمه ۵
۲-۳- هویت سازمانی ۲۲
۲-۳-۱- تعریف هویت سازمانی ۲۲
۲-۳-۲- ساخت و شکل گیری هویت ۲۶
۲-۳-۲-۱- توجه رسانه ها ۲۶
۲-۳-۲-۲- وجهه خارجی سازمان ۲۷
۲-۳-۲-۳- ارتباطات خارجی سازمان ۲۸
۲-۳-۲-۴- تیم مدیران عالی سازمان ۲۸
۲-۳-۲-۵- مدیریت منابع انسانی ۲۸
۲-۳-۲-۶- ارتباطات داخلی سازمان ۲۹
۲-۳-۲-۷- عملیات سازمان ۲۹
۲-۴- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی ۳۰
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران ۳۰
۲-۴-۲- تحقیقات هویت سازمانی خارجی ۳۴
۲-۵- جمع بندی ۳۵
فهرست منابع ۳۷

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: