چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۴ |
حجم | ۱۸۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
کلمه استثنایی نمایان گر انواع ویژگی ها و تفاوت ها بوده و هر کودک و دانش آموزش نسبت به دانش آموزش و کودک دیگر می تواند استثنایی باشد…. می تواند از نظر جسمانی- روانی- اجتماعی اقتصادی و آنچه که ما اصطلاحاً «کودک استثنایی» می گوییم غالباً بدین معناست که کودک از نظر هوشی و جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل توجهی نسبت به دیگر همسالان خود متفاوت می باشد که نمی تواند به نحوی مطلوب حداکثر استفاده را از برنامه ی آموزش و پرورش عادی ببرد و ناگزیر نیازمند توجه خاص و آموزش و خدمات فوق العاده ای می باشد(مهریان و یوسفی،۱۳۸۵،ص۲۷). دانش آموزان کم توان ذهنی دانش آموزانی هستند که هوش بر آن ها دو انحراف معیار پایین تر از حد استاندارد یعنی حدود ۵۰تا ۷۰ درصد می باشد (کافمن – خالان –ترجمه مجتبی جوادیان – 1374 ص۵۶ )
این دانش آموزان ممکن است دارای معلولیت ها و اختلالات گفتاری – رفتاری که امروزه تحت عنوان دیر آموز یا دانش-آموزان با نیازمندی های ویژه تلقی می شوند و با توجه به نیازمندی های خاصشان در مدارس ویژه ( استثنایی ) تحصیل می کنند ( پیشنمازی ۱۳۷۱ ص۲۸۱). این دانش آموزان انواع ناتوانی ها و مشکلات جسمی و روانی با خود و خانوادشان دارند. این گروه از دانش آموزان با همتایان عادی خود و به گفته بیدی (۱۳۸۱- ص۱۷۹ ) به دلیل تجربه شکست ناشی از محدودیت های جسمی و ذهنی به رشد قابل قبولی رسیده اند.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت