مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

هدف از این پایان نامه بررسی کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۴
حجم ۱۴۳۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

فن ‏بازار به‌ عنوان بازار تخصصی مبادلات فناوری، نظامی برای سامان‏دهی، هدایت و رونق بخشی به معاملات انتقال فناوری چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی است. به‌عبارت‌دیگر، فن‏بازار یک بازار است که در آن عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری و خدمات مرتبط با آن در سطوح ملی، سازمانی و شرکتی به‌منظور تأمین نیازهای فناورانه خود فعالیت دارند (صمدی،کلاهدوزان و حسینی، ۱۳۸۵).

فن ‏بازار در واقع سازوکاری برای مبادلۀ فناوری است که نقش آن کاهش موانع موجود بر سر راه معاملات فناوری و نیز گردآوری و توزیع اطلاعات واقع بینانه و بی طرفانه پیرامون قیمت از طریق معاملات تجارت آزاد است. در جوامع مختلف، صنعت به‌عنوان زیرسیستم تولید، و دانشگاه به‌عنوان زیرسیستم تحصیل و آموزش و دست‌کم به‌عنوان بخشی از زیرسیستم علم و فناوری پذیرفته‌شده است. 

از سوی دیگر ارتقای نوآوری فناورانه و به‌طورکلی خلق، توسعه، تجاری‌سازی و اشاعۀ فناوری در جامعه به کارکرد و رابطۀ این زیرسیستم‏ها بستگی دارد. بنابراین جهت ارتقای نوآوری فناورانه باید عملکرد صنعت به عنوان نهاد تولید و عملکرد دانشگاه به عنوان نهاد علم و فناوری از یک طرف، و ارتباط این دو نهاد از طرف دیگر بهبود یابد. دقیقاً در همین جا‏ست که نقش فن‏بازاربه عنوان یک نهاد واسط آشکار می‏شود. به عبارت دیگر، فن ‏بازار محل تلاقی این دو نهاد است. البته باید توجه داشت که ایجاد فن ‏بازار به معنای بهبود قطعی ارتباط صنعت با دانشگاه نیست و این ارتباط تحت تأثیر عوامل دیگری همچون فضای رقابتی حاکم بر صنعت نیز قرار دارد (Sung, 2009).

فهرست مطالب
۲-۲٫ مفهوم فناوری    ۶
۳-۲٫ بازار فناوری    ۹
۶-۲٫ فن‌بازار    ۱۱
۱-۶-۲٫ ضرورت وجود فن‌بازار    ۱۲
۲-۶-۲٫ مفهوم فن‏بازار    ۱۵
۳-۶-۲ .وظایف و کارکردهای فن‏بازار    ۱۷
۴-۶-۲٫ انواع فن‏بازار    ۱۸
۵-۶-۲٫ تفاوت ‌‌‌فن‌بازار با سایر بازارها    ۲۰
۷-۶-۲٫ گسترۀ خدمات فن‏بازار    ۲۵
۸-۶-۲٫ مطالعات تطبیقی ‌‌‌فن‌بازار در جهان    ۲۸
۱۲-۶-۲٫مدلهای پیادهسازی فن‏بازار    ۵۹
۱۳-۶-۲٫ عوامل مؤثر بر موفقیت فن‏بازار    ۶۲
۱۵-۶-۲٫ ذی‏نفعان فن‏بازار    ۶۹
۴-۷-۲٫ پژوهش‌های انجام‌شده    ۷۳
۱-۴-۷-۲٫ مطالعه حسینی و سهرابی    ۷۳
۲-۴-۷-۲٫ مطالعه موحدی و طباطبایی    ۷۹
۳-۴-۷-۲٫ مطالعه صمدی و همکاران    ۸۲

 منابع و ماخذ

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: