مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کامترین مقاله مطالعه تبیین سبک تفکر مطلوب در دانش آموزان دوره دبستانی

کامترین مقاله مطالعه تبیین سبک تفکر مطلوب در دانش آموزان دوره دبستانی

دسته بندی علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات 14
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کامترین مقاله مطالعه تبیین سبک تفکر مطلوب در دانش آموزان دوره دبستانی

مطالعه تبیین سبک تفکر مطلوب در دانش آموزان دوره دبستانی

چکیده:

تفکر،تلاش ذهنی وسیعی است برای آگاهی یافتن از فکر یا شکل دادن و بیان و تکوین مداوم جملات نامفهوم ذهنی برای آشکارسازی مفاهیم،خلق آثار نو و بررسی و ارزشیابی مثبت و منفی نظرات خود و دیگران. برای ایجاد تفکر درست و تصحیح تفکر نادرست در ذهن افراد،علوم انسانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. روش‌های تفکر به‌صورت انتقادی و خلاق کاملاً قابل آموزش و یادگیری از طریق موضوعات درسی و تعمق و ژرف نگری در مفاهیم موجود آنها می‌باشند. آنچه مهم‌است کیفیت تفکر و رابطة آن با نحوة عمل افراد می باشد . داشتن سعة صدر، گشاده رویی، صرف زمان، مهارت گوش دادن بالا، استفاده ‌از نظرات دیگران،به‌کارگیری تخیل،حافظه واحساس و کسب معلومات و اطلاعات عمومی و تخصصی،داشتن انگیزة بالا و هوش متوسط به بالا از خصوصیات کسب تفکر انتقادی و خلاق می‌باشد. این دو نوع روش تفکر کاملاً در امتداد هم و مکمل یکدیگر می‌باشند. برای ایجاد تفکر درست باید ابتدا باور و نگرش انسان تصحیح گرددو عادی‌ترین و واضح‌ترین مسائل باید به دیدة شک نگریسته شود. سپس واقعیات شناخته شده، درک گردیده و تجزیه و تفسیر گردند. پیش زمینة تفکر کسب اطلاعات درست و تحلیل و ترکیب آنها برای خلق ایده های جدیدکشف راه حلهای نوین است؛ در نتیجه قابل ذکر است که کسب مهارت‌های تفکر به‌عنوان یکی‌ از مهارت‌های زندگی برای هر انسانی در هر نقطه ای از جهان لازم و ضروری می باشد و باید به آموزش این نوع مهارت‌ها از سطوح ابتدایی تا سطوح عالی اقدام گردد.

بنابراین؛ این مقاله سعی داردضمن ارائه تعریفی ازتفكروتفكرمطلوب، به بررسی تفكرمطلوب دانش آموزان دردوره ابتدایی بپردازد.

واژه های کلیدی: تفکر مطلوب، مهارت‌هاى زندگى، تفکرانتقادی، تفکر خلاق،

مقدمه:

نقش مهارتهای تفکر اعم از انتقادی و خلاق در بهبود فضای فکری جامعه ی انسانی و برای اینکه این فرایند را سرعت بخشیم و بتوانیم استفاده بهینه ای از منابع انسانی یا درواقع فکری جامعه انسانی داشته باشیم، بهتر آن است که آموزش را از دوران کودکی آغاز کنیم تا بزرگسالانی آموزش دیده داشته باشیم به جهت تغییرات اساسی در برنامه های آموزشی کشور ، نقش معلمان در این راستا مورد توجه بوده و دیگر روش های سنتی جوابگوی نیازهای جدید جامعه نمی باشد و با توجه به تحقیقات انجام شده ، نشان داده شده است که معلمان ترجیح می دهند از روش های کلیشه ای استفاده کردهو در نتیجه فراگیرانی منفعل تربیت شوند که همیشه وابسته به معلم و کتاب باشند و هیچ گاه مجال پرورش تفکر و به دنبال آن خلاقیت را نداشته باشند و نهایتاً نقشی در سازندگی جامعه خویش ایفا نکنند(فرخ مهر، 1385 :28).

تفكررفتاری شناختی است كه ازاوان طفولیت درانسان شكل می گیردودرهرمرحله ازرشد،ویژگیهاومشخصات خاص خودرادارد.ازنظرپیاژه تفكرازنوع حسی-حركتی آن دردوره زیردوسال شروع وبه تفكرانتزاعی دردوره نوجوانی وبعدازآن ختم می شود. ازنظرمازلوتفكرازتفكردرباره نیازهای فیزیولوژیك آغازوبه تفكرخودشكوفایانه ختم می شود و… . تفكرمطلوب نیز تفكری است كه كودك رابه اندیشه ای خلاق وانتقادی رهنمون سازد(همان،48).

2- بیان مسئله:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: