گزارش کارآموزی سیستم سوخت رسانی خودرو در تعمیر گاه خودرو
گزارش کارآموزی سیستم سوخت رسانی خودرو در تعمیر گاه خودرو
دانلود گزارش کارآموزی مکانیک در تعمیر گاه خودرو (سیستم سوخت رسانی خودرو) در ۴۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۶ |
حجم | ۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مهندسی مکانیک |
توضیحات کامل
دانلود گزارش کارآموزی مکانیک در تعمیر گاه خودرو (سیستم سوخت رسانی خودرو) در ۴۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
اجزایی که به E.C.Uپیغام ارسال میکنند
عملگرها (ACTUATORS)
پمپ بنزین
فیلتر بنزین
موتور مرحلهای دور آرام
مکانیزم عملکرد موتور مرحلهای دور آرام
سنسور فشار هوای منیفولد (MAP SENSOR)
ـ اندازهگیری جرم هوای ارسال شده به موتور
۱ ـ در حالت سوییچ باز
۱ ـ فشار اتمسفر
سنسور دمای هوای ورودی
رله دوبل
سنسور ضربه
الف ـ وظایف
ب ـ ویژگیهای الکتریکی
نحوه آزمایش تاک سنسور یا سنسور ضربه
اکسیژن سنسور
الف ـ وظایف
ب ـ شرح
ج ـ ویژگیهای الکتریکی
سنسور سرعت خودرو
نحوه عملکرد
سنسور موقعیت دریچه گاز
الف ـ وظایف
ب ـ وظایف در گیربکس اتوماتیک
ج ـ ویژگیهای الکتریکی
پمپ بنزین
محل نصب
رله دوبل
پتانسیومتر تنظیمCO
انژکتورها (INGECTORS)
سوئل پات (کاسه بنزین)
ریل سوخت
دریچه گاز
مخزن کنیستر
شیر برقی کنیستر
سوییچ فشار فرمان هیدرولیکی
واحد کنترل کننده مرکزی (E.C.U)
1ـ دمای موتور
حافظه E.C.U
نکات ایمنی در هنگام کار بر روی خودروهای انژکتوری
روش تجدید حافظه
انواع سیستم انژکتوری
سیستم MPFI بر سه نوع تقسیم میشود (از نظر نوع پاشش)
کنترل یونیت موتور (ECU) سیستم سوخت رسانی و جرقه
سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی
تصحیح ارتفاع
سنسور دور موتور
پتانسیومتر وضعیت دریچه گاز
سنسور دمای هوای ورودی
سنسور دمای مایع سیستم خنک کننده موتور
سنسور سرعت خودرو
رله دوبل
۱- موتور خاموش
۲- سوئیچ باز
۳-موتور روشن
کویل دوبل
استپ موتور ( موتور مرحله ای )
انژکتورها
پمپ بنزین برقی
پیش گرمکن دریچه گاز
رله قطع کن کمپرسور کولر
لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
نمایشگر دور موتور ( دور سنج ) :
سنسور دمای هوای ورودی:
مقاومت بکار رفته در سنسور دمای هوا از نوع NTC (مقاومت آن با فزایش دما کاهش مییابد) میباشد. E.C.U برای محاسبه جرم هوای ورودی به موتور از اطلاعات اسن سنسور استفاده میکند.در خودرو پژو ۲۰۶ سنسور دمای هوا و سنسور فشار هوا در یک مجموعه قرار دارد.
تذکر: این سنسور در زمان سوییچ باز فعال میباشد تا اطلاعات دمای هوای ورودی را به E.C.U بدهد.
۱ ـ واحد کنترل کننده الکترونیکی
۲ ـ سنسور دور موتور
۳ ـ کویل دوبل استاتیکی
۴ ـ شمع جرقه
کویل دوبل داخل یک واحد قرار دارد و بر روی سر سیلندر نصب شده است.وظیفه آن ایجاد ولتاژ مورد نیاز شمع جهت جرقه میباشد. جرقه مورد مربوط به سیلندرهای یک و چهار همزمان و جرقه مربوط به سیلندرهای دو وسه نیز باهم زده میشود. بنابراین این دو جرقه برای هر سیلندر به وجود میآید که یکی از آنها در انتهای مرحله تراکم و دیگری در مرحله تخلیه زده میشود.
نکته عیب یابی: جهت تست سالم بودن این قطعه محدوده تغییرات مقاومت این سنسور باید به قرار زیر باشد.این مقاومت باید بین ۱۵۰ تا۴ کیلواهم باشد . دمای کار کرد این سنسور (دمای هوا) از ۱۵: تا –۴۰ متغییر میباشد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت