مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی حسابداری در تأمین اجتماعی

گزارش کارآموزی حسابداری در تأمین اجتماعی

گزارش کارآموزی حسابداری در تأمین اجتماعی در ۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی حسابداری در تأمین اجتماعی در ۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، لازم می دانم بخشی از کتاب را به بررسی نقش تأمین اجتماعی در جوامع و تاریخچه‌ی تأمین اجتماعی در ایران اختصاص دهم.

تأمین اجتماعی نقش بسزایی در ارتقای سطح زندگی مردم، برنامه ریزان و مدیران جامعه دارد و برنامه ریزان تأمین اجتماعی باید در امر برنامه ریزی برای این سازمان همگام با دیگران برنامه ریزان پیش بروند.

نظام تأمین اجتماعی اقشار جامعه را به هنگام کاهش یا قطع درآمد، بروز بیماری، بیکاری، از کارافتادگی، فوت و بی سرپرستی از طریق دو نظام بیمه ای و حمایتی تحت حمایت قرار می دهد.

فصل دوم:

«مفاهیم حسابداری و فعالیت های مربوط به آن»

معمولاً در هر فنی اصطلاحاتی وجود دارد که بنا به مقتضیات آن فن نشان دهنده معانی و مفاهیم خاصی می باشد.

فن حسابداری نیز از این امر مستثنی نیست- و دارای اصطلاحات مخصوص به خود می‌باشد. از آنجایی که این فن طریقه جدید آن در مملکت ما به تازگی رواج یافته است و به تدریج رونق و دوام می یابد از آن تحت عنوان کار با سیستم نام برده می شود»

«سیستم»

سیستم عبارتست از مجموعه ای که به منظور انعکاس و ثبت و نتیجه گیری از فعالیتهای بازرگانی و صنعتی و تأمین هدف های مدیریت در موسسات استقرار می یابد به طور کلی سیستم از سه جزء زیر تشکیل یافته است.

جزء اول: فرم ها که شامل مدارک اولیه،‌ دفاتر و اسناد و همچنین فرم گزارش های مالی و آماری و بقیه فرم هایی که باعث به جریان افتادن کارها می شود.

جزء دوم: روش ها، روش عبارتست از یک سلسله عملیاتی که زنجیروار به هم پیوسته و دارای مراحل مختلف نیز هست.

جزء سوم: شیوه کار(مند) متد از نحوه انجام دادن عملیات بحث می کند و شیوه‌ انجام کار می تواند دستی، الکترونیکی یا مکانیکی باشد.

از آنجائیکه اطلاعات دقیق و قابل اتکا و به موقع مربوط به فعالیتهای تأمین اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و اطلاعات مالی نقش غیرقابل انکاری در تحقق این امر دارد.

حسابداری تأمین اجتماعی در ابتدای سال مالی با ثبت تراز افتتاحیه کار خود را آغاز می کند به این ترتیب که حساب های دارائی به حساب مربوطه بدهکار و در مقابل تراز افتتاحیه بستانکار می شود.

و همچنین حسابهای بدهی بستانکار و تراز افتتاحیه بدهکار می شود در واقع حسابهای دائمی در مقابل تراز افتتاحیه ثبت می شوند.

کد حسابها سازمان تأمین اجتماعی همانند سازمان ها و شرکت های دیگر از حساب دارائی (کد ۱) که شامل دارائیهای جاری مانند حساب بدهکاران، اسناد دریافتنی و دارائیهای ثابت مانند زمین، ساختمان، و دارائی های نامشهود.

و همچنین بدهی های جاری و بدهی های بلندمدت، و سرمایه مجاز سازمان هستند تنها تفاوتی که حسابداری سازمان با حسابداری شرکت ها در کدگذاری حسابها دارد این است که برای بانک حسابهای جداگانه ای وجود دارد و حسابهای بانک کدنیک جداگانه ای دارند عملیات حسابداری سازمان با تنظیم سند، دفاتر روزنامه، معین و کل انجام می گیرد، تنظیم سند و دفاتر در سازمان توسط واحد مالی صورت می گیرد که مسئول امور مالی بر آن نظارت دارد.

واحدهای حسابداری شامل بخش ذخایر و سرمایه گذاری، بخش ترازنامه ممیزین حسابداری، نگهداری اسناد و می باشد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: