مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد واحد ابهر یكی از بزرگترین مراكز آموزشی منطقه می باشد چارت سازمانی عبارت است از رئیس و شش معاون كه یكی از معاونان فعال كه به امر خدمات رسانی به دانشجویان مشغول می باشد معاونت دانشجو می باشد

دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات 26
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی 2

تاسیس 6

تشكیل دانشگاه آزاد اسلامی 6

وضعیت فعلی دانشگاه ازاد 8

خلاصه ای از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی 10

موفقیت های انجمن علمی ، ادبی ، هنری … 13

امارهای كلی 17

مراكز پژوهشی 18

بودجه پژوهشی 18

تولیدات علمی 19

مجلات علمی 19

باشگاه پژوهشگران جوان 20

رسانه 22

منابع مالی 23

نظرات منتقدان 24

پیشنهادات 25

منابع 26

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی 2

تاسیس 6

تشكیل دانشگاه آزاد اسلامی 6

وضعیت فعلی دانشگاه ازاد 8

خلاصه ای از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی 10

موفقیت های انجمن علمی ، ادبی ، هنری … 13

امارهای كلی 17

مراكز پژوهشی 18

بودجه پژوهشی 18

تولیدات علمی 19

مجلات علمی 19

باشگاه پژوهشگران جوان 20

رسانه 22

منابع مالی 23

نظرات منتقدان 24

پیشنهادات 25

منابع 26

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی 2

تاسیس 6

تشكیل دانشگاه آزاد اسلامی 6

وضعیت فعلی دانشگاه ازاد 8

خلاصه ای از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی 10

موفقیت های انجمن علمی ، ادبی ، هنری … 13

امارهای كلی 17

مراكز پژوهشی 18

بودجه پژوهشی 18

تولیدات علمی 19

مجلات علمی 19

باشگاه پژوهشگران جوان 20

رسانه 22

منابع مالی 23

نظرات منتقدان 24

پیشنهادات 25

منابع 26

مقدمه :

دانشگاه آزاد واحد ابهر یكی از بزرگترین مراكز آموزشی منطقه می باشد .چارت سازمانی عبارت است از رئیس و شش معاون كه یكی از معاونان فعال كه به امر خدمات رسانی به دانشجویان مشغول می باشد معاونت دانشجو می باشد.

فعالیتهای حوزه دانشجویی – ارائه وام – ارائه تخفیف به دانشجویان كه توان پرداخت شهریه را ندارند – تهیه خوابگاه دانشجویان و رسیدگی به امورات آنها در صورت لزوم – تهیه غذا در سلف سرویس دایر نمودن كلیه خدمات رفاهی در واحد هتل بوفه – مخابرات – نانوایی – انتشارات كتابفروشی………

دایر نمودن و نظارت بر سرویسهای ایاب و ذهاب به شهرهای هم جوار (ابهر – خرمدره) و شهرهای تهران – زنجان – قزوین – تاكستان

رسیدگی و دایر نمودن فعالیتهای فوق برنامه در تربیت بدنی و برگزاری مسابقات ورزشی و تشكیل نیروهای ورزشی در واحد و رسیدگی به امورات سالنهای ورزشی و استخر شنا .رسیدگی به امور نقل و انتقالات دانشجویان به واحد های دیگر .صدور كارت های دانشجویان جدید و دانشجویانی كه كد كارت خود را مفقود نموده اند.

راه اندازی و نظارت بر كار كلینیك مشاوره در طول سال با اساتید مجرب

راه اندازی كلینیك درمانی و نظارت بر آن .

امور فارغ التحصیلان و انجام امورات و فراغت از تحصیل و صدور گواهی پایان تحصیلات و یا معرفی به نظام وظیفه.

با تشکر از استاد عزیز خود جناب آقای تبریزی دانا

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی

روز 31 اردیبهشت ماه سال 1361 آیت ا… هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه تهران برای اولین بار ازطرحی به نام دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت . در حقیقت سخنان ایشان ، نتایج رایزنی هایی بود كه او و دكتر عبدا… جاسبی برای راه اندازی دانشگاه ازاد اسلامی انجام داده بودند .

دكتر جاسبی می گوید : « جناب آقای هاشمی رفسنجانی ، اساسنامه این دانشگاه و طرح آن را خدمت حضرت امام رضوان ا… تعالی عرض كردند و حضرت امام در حقیقت با تأئید و كمك 10 میلیون ریالی خود ، پایه اولیه و اصلی این دانشگاه را پی ریزی كردند … بزرگترین حمایتی را كه همواره این دانشگاه داشته ، این است كه شروع كارش چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی با دست مبارك امام (ره) بودهاست .»

در آذر ماه همان سال اساسنامه دانشگاه نوشته شد كه بر اساس آن دانشگاه مؤسسه عام المنفعه ای معرفی گرید كه همه هزینه های آن صرف امور مربوط به دانشگاه می شود . 3 ماه بعد روز چهارم اسفند ماه سال 1361 در گوشه ای از روزنامه رسمی ایران آگهی به چشم می خورد كه موجودیت دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام می داشت.

طبق این آگهی مؤسسان دانشگاه آزاد اسلامی را آقایان سید علی خامنه ای ، علی اكبر هاشمی رفسنجانی ، میر حسین موسوی ، سید احمد خمینی و عبد ا… جاسبی تشكیل می دادند .

دانشگاهی كه در چهارم اسفند ماه 1361 با 10 میلیون ریال اهدایی امام خمینی (ره) در ساختمان 300 متری واقع در خیابان اسكندری شروع به كار نمود هم اكنون با 2 میلیون دانش آموخته ، یك میلیون و 300 هزار دانشجو ،357 واحد و مركز آموزشی در داخل و خارج از كشور ،27 هزار عضو هیأت علمی ،31 هزار نفر پرسنل ، حدود 13میلیون متر مربع فضای آموزشی و رفاهی و 600 مدرسه سماء به عنوان منبع جوشان علم و دانش و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ، افتخاری درخشان برای نظام جمهوری اسلامی ایران آفریده است.

بهره مندی از جایگاه شایسته در عرصه جنبش نرم افزاری و تولید علم ، ایجاد كرسی های نظریه پردازی ، توسعه رشته های كاربردی نظیر نانو تكنولوژی ، بیوتكنولوژی ،IT و پیشقدم شدن درزمینه دستیابی به تكنولوژی جوش هسته ای و تولید آب شیرین از فعالیت های نوین دانشگاه آزاد اسلامی است .

بیش از 1200 تشكل سیاسی و اجتماعی و صدها انجمن علمی و فرهنگی با فراغ خاطر در دانشگاه آزاد اسلامی آزادانه به فعالیت می پردازند و از لحاظ كمی و كیفی و تعالی جویی هرروز ارتقاء می یابند . كسب رتبه برتر در زمینه اقامه نماز در سال جاری توسط دانشگاه آزاد اسلامی در بین تمام دستگاهها و سازمانها و همچنین برپایی مسابقات و محافل قرآن و عترت طی سالهای گذشته همواره دررتبه نخست قرار داشته است .

توفیقات مداوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های ورزشی كه كوله باری از افتخارات را برای كشور به ارمغان آورده اند و رشد چشمگیر مقالات ISIاستادان و دانشجویان در نشریات معتبر بین المللی و حضور آن ها در مجامع آكادمیك و درخشش در مسابقات بین المللی اختراعات و اكتشافات و رقابت های ربوكاپ ، احداث بزرگترین كتابخانه دانشگاهی كشور ، افتخارات درخشانی برای میهن اسلامی مان رقم زده است ، در حالیكه اگر تنها 10 درصد دانش آموختگان این دانشگاه كه دارای تمكن مالی بودند برای ادامه تحصیل به خارج از كشور می رفتند ، بیش از60 میلیارد دلار ارز از مملكت خارج می شد.

در عرصه بین المللی ، عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن بین المللی دانشگاه ها IAU ، عضویت در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام ISESCO ، و ریاست شورای اجرایی این اتحادیه ، عضویت رسمی در انجمن بین المللی رؤسای دانشگاه ها IAUP ، و … مؤید موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های فراملی است .

شایان ذكر است شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی بدون كمترین بودجه دولتی ، درحالی به این جایگاه رفیع رسیده است كه برابر آمارهای مستند در سال 84 میزان بودجه دریافتی دانشگاههای دولتی ازخزانه مملكت 1350 میلیارد تومان و تعداد دانشجویانی كه شهریه نپرداخته اند فقط300 هزار نفر بوده است ، در حالیكه در سال 84 تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یك میلیون و 200 هزار نفرو كل شهریه دریافتی 700 میلیارد تومان بوده است ، یعنی میانگین بودجه ای كه دانشگاههای دولتی برای هر دانشجو از خزانه مملكت به صورت مستقیم دریافت كرده اند بیش از 7 برابر شهریه دریافتی هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی است .

تاسیس

دانشگاه آزاد ایران

دانشگاه آزاد ایران فعالیت خود را در دهه ۱۳۵۰ با مدیریت عبدالرحیم احمدی و معاونت شاهرخ مسکوب آغاز کرده بود و در سال ۱۳۵۵ تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز کشور را با بورس تحصیلی به دانشگاههای ممتاز جهان اعزام کرد تا فعالیت خود را با کادری نخبه آغاز کند. پذیرش دانشجو در این دانشگاه در ۱۳۵۷ بطور محدود آغاز شد و فعالیت آن با درگرفتن انقلاب اسلامی و رویدادهای پس از آن و نهایتاً انقلاب فرهنگی بکلی متوقف شد.

تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی

دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران در اردیبهشت ۱۳۶۱ به پیشنهاد و با حمایت روح‌الله خمینی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد. برخی از رجال سیاسی جمهوری اسلامی از جمله احمد خمینی و هاشمی رفسنجانی عضو هیات امنای آن بوده اند.

جاسبی ابتدا پیشنهاد خود را با هاشمی رفسنجانی در میان گذاشته و هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه در باره دانشگاه در شرف تاسیس چنین می‌گوید:

یکی از طرق این است که از همین امسال در هر جا که دستمان رسید و شاید کم‌کم به روستا هم بکشد ـ البته به شهرهای کوچک به آسانی می‌رسد ـ مراکزی درست کنیم به نام دانشگاه آزاد اما نه دانشگاه آزاد رژیم گذشته، دانشگاه آزاد واقعی که مواد تحصیلی دانشگاهی را با روش تحصیلی که در حوزه‌های علمیه علوم دینی می‌خوانند، خوانده شود. امروز اگر یک دانشجو در سال به خاطر فضای دانشگاه و اساتید زیاد، کارمندان مؤسسه، وزارت علوم، آزمایشگاه‌ها و سایر چیزها، ده‌ها هزار تومان، صدها هزار تومان خرجش است، یک طلبه وقتی درس می‌خواند تقریباً هیچ خرجی ندارد و آن خرجهایی هم که دارد، خودش در یکی دو ماهی که می‌رود برای تبلیغ برمی‌گرداند و به مدرسه می‌آورد. اصلاً مدارس و خیلی چیزهای دیگر را پولهایی که طلبه‌ها به عنوان سهم امام، خمس و انفاقات از روستاها برمی‌گردانند، اداره می‌کنند. اصلاً مراجع با این پولها اداره می‌شوند.

چهار ماه بعد هاشمی رفسنجانی بعنوان رئیس شورای موقت دانشگاه و طی حکمی با سربرگ مجلس، عبدالله جاسبی را به ریاست موقت دانشگاه منصوب می‌کند. هیات موسس دانشگاه شامل علی خامنه‌ای (رئیس جمهور)، اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس)، میرحسین موسوی (نخست وزیر)، احمد خمینی (فرزند امام) و عبدالله جاسبی تشکیل جلسه داده و جاسبی را به ریاست دانشگاه منصوب می‌کند.

اولین آزمون ورودی دانشگاه در اسفند ۶۱ با شرکت ۳۲ هزار داوطلب در امام شهر (شاهرود)، اهواز، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، کرمان، مشهد و یزد برگزار شد و حدود ۳ هزار نفر در رشته‌های راه و ساختمان، برق، مکانیک، فیزیک، ریاضی، شیمی، صنایع فلزی، نساجی و حسابداری پذیرفته شدند. موسسین این دانشگاه آنرا از افتخارات و تجربه‌های موفق پس از انقلاب می‌دانند..

وضعیت فعلی

اداره دانشگاه دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

ریاست دانشگاه از ابتدا تاکنون در اختیار عبدالله جاسبی بوده است. رییس هیأت موسس دانشگاه هاشمی رفسنجانی و اعضای هیات موسس علی‌اكبر ‌ها‌شمی رفسنجانی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، میرحسین موسوی، عبدالله جاسبی، حسن حبیبی، علی‌اكبر ولایتی، قمی و حسن خمینی (پس از مرگ احمد خمینی) هستند.

شورای عالی دانشگاه نیز که عالی ترین مرجع تصمیم گیری در این دانشگاه بر اساس اساسنامه معین شده است هیچ گاه شکل نگرفت. اعضای این شورا شامل: هیأت مؤسس یا نمایندگان ثابت آنها، نماینده رهبر ، نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یا نماینده جامعه روحانیت مبارز ،وزیر فرهنگ و آموزش عالی و یا نماینده ثابت او ،نماینده ثابت ستاد انقلاب فرهنگی یا جانشین قانونی ستاد انقلاب فرهنگی ورئیس دانشگاه است.

این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام است و دکتر عبدالله جاسبی نیز رئیس این اتحادیه می‌باشد.

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی توسط ریاست عالیه آن انجام می‌شود. ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی توسط هیات موسس و هیات امناء تعیین می‌گردد.

دانشگاه آزاد اسلامی همانند دیگر مؤسسات آموزشی در ایران ، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. نوع مدرک اعطایی به فارغ تحصیلان این دانشگاه، به صورت مستقل و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می‌گردد (با قید محل تحصیل).

خلاصه ای ازافتخارات دانشگاه آزاد اسلامی

بخش پژوهشی

الف)مقالات علمی :

1- تعداد مقالات منتشر شده درمجلات ISI : 970مقاله

2- تعداد مقالات علمی پژوهشی : 1978 مقاله

3- تعداد مقالات علمی ترویجی : 1416 مقاله

4- تعداد مقالات ارائه شده در همایشهای بین المللی خارج ازكشور : 2300مقاله

ب)تالیف و ترجمه

تعداد2932 كتاب تالیف و ترجمه شده است .

ج) سمینارها ، كنفرانس ها و جشنواره های ملی و بین المللی :

1- برگزاری همایش بین المللی : 18 همایش

2- برگزارش همایش ملی : 195 همایش

3- برگزاری همایش منطقه ای : 386 همایش

4- برگزاری همایش استانی : 177 همایش

5- برگزاری همایش داخلی : 659 همایش

6- برگزاری نخستین كنگره بین المللی نهضت تولید علم ، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی

7- 2006 RCEE )اولین كنفرانس

منطقه ای مهندسی برق

8- سومین كنگره بین المللی و دهمین كنگره سراسری همكاریهای دولت ، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی

9- ششمین كنفرانس سیستم های فازی و نخستین كنفرانس سیستمهای فازی در جهان اسلام

د)اختراعات ، اكتشافات و ابداعات علمی :

تاكنون تعداد 178 عنوان اختراعات و ابداعات علمی به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است .

ه) طرحهای تحقیقاتی :

دانشگاه آزاد اسلامی تاكنون موفق به انجام 5577 طرح تحقیقاتی شده و 4123 طرح تحقیقاتی نیز در حال انجام می باشد .

برخی از این طرح ها ابعاد بین المللی دارد : از جمله انجام پروژه بر روی توكامكهای كوچك است كه این طرح با حضور 20 دانشمند جهان از 10 دانشگاه معتبر و با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی درحال انجام است .

و)مسابقات علمی ملی و بین المللی :

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاكنون توانسته اند درنمایشگاهها ، مسابقات دانشجویی داخلی و بین المللی به مقام های چشمگیر از جمله مقام قهرمانی دست یابند . برخی از این مسابقات عبارتند از : مسابقات روبوكاپ ایران (2007) مسابقات روبوكاپ

آلمان (2006 ) ، مسابقات روبوكاپ ژاپن ( 2005 )، نمایشگاه مخترعان و مبتكران آلمان ( 2005 ) ،

مسابقات روبوكاپ امریكا ( 2005) ، مسابقات روبوكاپ پرتغال ( 2004 ) ، مسابقات روبوكاپ نیوزیلند (2004) ،

مسابقات بتن آمریكا ( 2004) ، مسابقات رباتیك آمریكا ( 2004) ، مسابقات رباتیك شرق كانادا ( 2004 ) ، نمایشگاه مخترعان ومبتكران اتریش ( 2004) ، مسابقات رباتیك كانادا ( 2003) ، مسابقات بتن آمریكا ( 2003 ) مسابقات روبوكاپ ایتالیا ( 2003) ، مسابقات روبوكاپ پرتغال (2002) ، سومین دوره مسابقات بتن ( 2005 ) ، چهارمین دوره مسابقات بتن (2006) ، مسابقات جهانی و هفتمین نمایشگاه بین المللی اختراعات ( 2006 ) ، نمایشگاه و مسابقات اختراعات وابداعات (2006) ، مسابقات رباتیك كانادا( 2005 ) ، مسابقات و نمایشگاه

بین المللی اختراعات و ابداعات ژنو (2006) ، مسابقات هواپیمای بدون سرنشین و مسابقات بهترین رتبه در

مقاله نویسی آمریكا (2006)

ز)انجمن های علمی ، ادبی و هنری :

موفقیت های انجمن های علمی ، ادبی و هنری عبارتند از :

جوایز بین المللی كسب شده ( 27جایزه ) ، اختراعات ثبت شده ( 163 اختراع )،كسب مقام های كشوری (78مقام)

كسب مقام در ارائه مقاله ( 19 مقاله ) و نشریات ( 80 نشریه )

ح)بخش آموزشی و دانشجویی :

قبولی در مقاطع بالاتر :

یكی از مهمترین آزمونهای هردانشگاه درعرصه های آموزشی ، نحوه عملكرد فارغ التحصیلان آن در مقاطع بالاتر و همچنین سایر فعالیتهای علمی و اجرایی آنها در كشور است ودر ذیل میزان پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع بالاتر ارائه شده است .

براساس نتایج آزمون سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی ازكل پذیرفته شدگان درمقطع كارشناسی ارشد(19522نفر) 9750 نفر از آنها از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند (48 درصد) همچنین از 182 نفرپذیرفته شده در مقطع دكترای تخصصی ، 45 نفر آنها از فارغ التحصیلان این دانشگاه ( 52 درصد) و بقیه ، یعنی 48 درصد باقیمانده از فارغ التحصیلان سایر دانشگاههای كشور بوده اند . آمار زیرنشان می دهند كه :

درطول 9 سال متوالی دانشجویان رشته دندانپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در امتحان جامع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی قبولی 100درصدی داشته اند كه درسطح كشورچنین موفقیتی ، بی نظیراست.

كسب بیشترین تعداد قبولی در امتحانات تخصصی دستیاری كشور به طوری كه 134 نفر از دانش آموختگان واحد دندانپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی درامتحانات مذكور قبول شده اند .

كسب رتبه اول امتحانات بورد تخصصی كشور در سال 1383 توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی ( با كسب نمره 100 از 100 ) .

كسب رتبه اول امتحانات جامع علوم پایه دندانپزشكی كل كشور در سالهای مختلف توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و كسب رتبه دوم امتحانات جامع علوم پایه دندانپزشكی كشور توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی .

كسب مقام اول بدست آوردن بیشترین قبولی در آزمون استخدامی استان اصفهان توسط دانش آموختگان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان .

بیشترین قبولی در آزمون وكلای دادگستری توسط دانش آموختگان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و تقدیر كتبی كانون وكلا از درخشش آنها .

ط)بخش فرهنگی :

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در 18 مسابقه فرهنگی و دینی توانسته اند به مقام های كشور دست یابند ازجمله:

كسب مقام برتر در امر اقامه نماز میان بیش از 50 دستگاه و سازمان كشور در پانزدهمین اجلاس سراسری نماز ، شهریور 1385

مورد تشویق قرار گرفتن طرح كتابخانه دیجیتالی قرآن مجید و نیز انتشار مجله علمی – پژوهشی صحیفه مبین مشتمل بر 9 مقاله در زمینه های علوم و قرآن و حدیث و راه اندازی پایگاه تخصصی قرآنی تسنیم .

ی)بخش ورزشی :

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درمسابقات ورزشی بین المللی تاكنون توانسته اند 288 مدال طلا ، 187 مدال نقره و 236 مدال برنز كسب نمایند .

این دانشگاه با در اختیار داشتن بالغ بر 2250000 مترمربع امكانات ورزشی احداث شده و 3000مترمربع د رحال احداث دارای سرانه فضای ورزشی 2 مترمربع می باشد .

نقش و تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی براقتصاد كلان كشور

بررسی نقش دانشگاه آزاد اسلامی براقتصاد كلان براساس چندین متغیر كلان اقتصادی و از چند منظر متفاوت قابل بررسی است :

1-براساس تولیدات و ارزش خدمات دانشگاهی مبنی بر آنچه كه در اصطلاح حساب های ملی ستانده این بخش به شمار می رود .

2- براساس متغیر ارزش افزوده دانشگاه ، یعنی ایجاد درآمدی كه برای جامعه و آنچه كه بر تولید ناخالص داخلی می افزاید .

3- براساس متغیر میزان اشتغال و كل جبران خدمات كاركنان ( حقوق ودستمزد و سایر پرداختی ها به كاركنان ، اعضای هیئت علمی و … ) ، و بالاخره از همه مهمتر علاوه بر آن نقشی كه مستقیماٌ به عنوان عامل توسعه و عمران در اقصی نقاط كشور و نقاط دورافتاده ایفامی كند ، موجب ایجاد قطب های توسعه در دورافتاده ترین نقاط كشور گردیده است .ارزش افزوده ایجاد شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی به قیمت جاری از 34 میلیارد ریال در سال 1370به 2879 میلیارد ریال در سال 1382 افزایش یافته است و طی 12 سال از رشد متوسطی حدود 45 درصد در سال برخورداربوده است كه چنین رشدی در مقایسه باسایر زیر بخش های اقتصادی كشور بی سابقه می باشد به طوری كه سهم ارزش افزوده دانشگاه آزاد اسلامی از ارزش افزوده كل آموزش عالی كشور از 2/8 درصد در سال 1370 به 9/28 درصد در سال 1382 افزایش یافته است .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: