مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی شركت پیشتاز قطعه سناباد مشهد

امروزه با توجه به تحولات جهانی و توسعه صنعت از طرفی و افزایش جمعیت و تقاضای رفاه نسبی از طرف دیگر روند مصرف سوخت و انرژی را در جهان به طور سریعی افزایش داده است، به طوری كه اگر این سیر صعودی مصرف بنحوی كنترل و بهینه نشود شكی نیست كه منابع انرژی موجود بخصوص منابع فسیلی در فاصله زمانی كوتاهی تمام شده و بشر را به جهت استفاده های متنوعی كه در صنایع م

دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 5.475 مگا بایت
تعداد صفحات 44
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فهرست 1. مقدمه …………………………………..4 2.گزارش محل كار آموزی………………………….5 3.براورد مواد و مصالح بروژه…………………….6 4.سیستم تامین فشار…………………………….6 5. لوله كشی آب در داخل ساختمان…………………7 6. لوله کشی آتش نشانی…………………………7 7.سیستم حرارت مركزی…………………………..8 8. دستگاه های پخش كننده گرما…………………..9 8 -1. رادیاتورها……………………………..9 8-2. یونیت هیترها……………………………..10 9. سیستم لوله كشی…………………………….11 10. محاسبه شبكه لوله كشی حرارت مركزی…………….12 10-1. محاسبه دبی آب در لوله ها………………….13 10-2. سرعت آب در لوله ها………………………13 10-3. تعیین قطر لوله ها………………………..14 10-4. محاسبه افت فشار در شبكه لوله كشی…………..14 11. موتور پمپ سیر كولاتور……………………….15 11-1. نحوه اتصال موازی پمپ ها…………………..16 11-2. نكاتی در مورد نصب پمپ های زمینی……………16 12. مخزن آب گرم دوجداره………………………..17 12-1. محاسبه مقدار آب گرم مصرفی ، ظرفیت حرارتی و حجم مخزن آب گرم……………………………….18 13. دیگ……………………………………..19 13-1. دیگ های چدنی…………………………..19 13-2. دیگ های فولادی………………………….21 13-3. محاسبه ظرفیت دیگ………………………..21 14 . مشعل…………………………………..22 14-1. مشعل گازی فن دار یا دمنده……………….23 14-2. طرز كار مشعل گازی دمنده دار……………..23 15. مخزن انبساط………………………………24 15-1. مخزن انبساط باز…………………………24 15-2. مخزن انبساط بسته………………………..26 16. كنترل كننده ها……………………………27 16-1. -كنترل كننده های دما (ترموستات)…………..27 16-2. كنترل كننده های فشار……………………28 16-3. كنترل كننده های سطح……………………..28 17. سیستم تهویه مطبوع…………………………29 18. اصول كار كولر گازی……………………….30

18-1. ساختمان کولر گازی………………………32 18-2. سرما سازی در کولر گازی………………….35 18-3. مدار الکتریکی چند کولر گازی……………..36 18-4.دیاگرام كولر های گازی……………………36 18-5.نكته هایی كه قبل ازنصب دستگاه بایدرعایت كرد..38

18-6.نحوه نصب یونیت خارج………………………38 18-7.نصب یونیت خارجی بالاتر از یونیت داخلی………41 18-8.نحوه نصب یونیت داخلی……………………..41

18-9.اتصال به شبكه برق……………………….42 18-10.جدول انتخاب فیوزوسطح مقطع كابل موردنیاز…..43

19.وكیوم كردن دستگاه…………………………44

20.شارژ دستگاه………………………………45 20-1.مراحل شارژ توسط مایع…………………….46 20-2.مشخصات فنی كولر های چند انشعابی……………47 20-3.عیب یابی و تعمیر کولر گازی………………..48

مقدمه:

امروزه با توجه به تحولات جهانی و توسعه صنعت از طرفی و افزایش جمعیت و تقاضای رفاه نسبی از طرف دیگر روند مصرف سوخت و انرژی را در جهان به طور سریعی افزایش داده است، به طوری كه اگر این سیر صعودی مصرف بنحوی كنترل و بهینه نشود شكی نیست كه منابع انرژی موجود بخصوص منابع فسیلی در فاصله زمانی كوتاهی تمام شده و بشر را به جهت استفاده های متنوعی كه در صنایع مختلف از این ماده به عمل می آید با مشكل جدی رو به رو خواهد كرد.

لذا ایجاب می كند در كشور در حال توسعه ای همچون ایران كه جهت پاسخ به توسعه خود نیازمند انرژی است و متأسفانه با توجه به مصرف بالای آن كه عمدتا بصورت غیر عادی مصرف می شود راهكار های مناسبی در جهت هدایت و استفاده بهینه از این انرژی طراحی و اجرا گردد.

یكی از موارد استفاده از انرژی فسیلی در ایران مصرف در جهت تامین گرمایش فضای موجود مسكونی ، اداری و صنعتی است كه سالانه مقادیر متنابهی از سرمایه های ملی در این زمینه مصرف می گردد.

برای یافتن راهكاری مناسب در این جهت به نظر می رسد تنها باید به سراغ طراحان و مجریان خصوصا تأسیسات سرمایشی و گرمایشی كشور رفت ، چرا كه این رشته از خدمات در كشور ما هنوز متولی مشخص و مسئولی ندارد و طراحان و مجریان در اكثر موارد تنها با تكیه بر تجربیات و سوابق قبلی خود اقدام به این كار می كنند كه این نوع عملكرد باعث افزایش بی رویه مصرف انرژی گردیده و هزینه سنگینی را بر جامعه تحمیل می كند.

لذا باید جهت دستیابی به این مهم و همچنین از جهتی كمك به اقتصاد مملكت این امور به نحوی ساماندهی شده و از علوم و فنون جدید استفاده بهینه و مطلوب نمود.

گزارش محل کارآموزی:

محل کارآموزی اینجانب درمجموعه سازی طوس مشهد كه شامل هشت شرکت بزرگ در زمینه ساخت قطعات خودرو می باشد كه یكی از این شركتها شركت پیشتاز قطعه سناباد بوده است. كه هر كدام از این شرکتها برای سرمایش و گرمایش این مجموعه از موتورخانه های حرارتی و كولر های ابی و گازی و برج خنك كن استفاده می كنند . كه از وظایف من در این مجموعه تعمیر و نگهداری از این وسایل می باشد .

بر آورد مواد و مصالح پروژه:

برای بر آورد مصالح در انجام پروژه با صورت برداری باید نقشه ها و جزییات اجرایی را خوب مطالعه کرد و سپس از روی آن صورتی از اقلام و وسایل لازم را تهیه و برای تکمیل کار برداشت.در این مرحله کسی که وظیفه تخمین و بر آورد مصالح را بر عهده دارد باید ضریبی برای ریخت و ریزوضایعات در نظر بگیرد.بنابر این باید مقداری به طول بر آورد شده لوله ها اضافه کند.

سیستم تامین فشار:

سیستم تامین فشار تشكیل شده از یک منبع آب ، بوستر پمپ ، مخازن تحت فشار ، شیرها و لرزه گیر ها که در این سیستم آب توسط یک لوله “2 از کنتور مشترک منبع هدایت می شود و یک انشعاب به طرف منبع و انشعاب دیگر به طرف کنتور های فرعی می رود . آب در خروجی منبع پائین توسط لوله “2 خارج به یک کنتور “2.5 هدایت شده وارد پمپ می شود . قبل از ورودی به کنتور یک لرزه گیر لاستیکی “2 و قبل از ورودی پمپ بعد از کنتور 2 لرزه گیر فولادی نصب می شود .بعد از پمپ هم 2 لرزه گیر فولادی بصورت عمودی نصب شده و آب به کنتور”2.5 هدایت شده . در بالای این کنتور 3 مخزن تحت فشار نصب شده است این مخازن دیافراگمی هستند که در موقع روشن شدن بوستر پمپ به فشار پمپ کمک کرده و از فشار آمدن به بوستر پمپ و زیاد شدن عمر ان کمک می کنند.البته در این سیستم باید به نکات زیرحتماً توجه داشت:

1)در خروجی کنتور و قبل از منبع شیر یکطرفه نصب شود

2)یک لوله تخلیه و یک لوله سر ریز به منبع متصل می کنند

3)در ورودی های کنتور یک صافی هم نصب می شود

4) در خروجی مخزن یک لرزه گیر و یک صافی و یک شیر یکطرفه نصب میشود

در مورد PRESSURE SWITCH که روی بوستر پمپ نصب می شود وظیفه آن دستور دادن به پمپ و روشن شدن در مواقع کمبود فشار است که دریچه تنظیم آن بااستفاده از افت فشار در کل ساختمان دردورترین وسایل بهداشتی تنظیم میشود.

لوله كشی آب در داخل ساختمان:

احتیاج به محاسبه مصارف F.uبرای تعیین قطر رایزر است و چون سیستم تامین فشار داریم و ساختمان اداری این مجموعه خیلی بزرگ نمی باشد یک رایزر “4/3 جوابگوی نیازاین مجموعه می باشد .

لوله کشی آتش نشانی:

برای لوله کشی آتش نشانی باید به موارد زیر توجه داشت:

به محض اینکه شیلنگ قرقره ها وسیله اطفاء حریق در مراحل اولیه توسط ساکنان این مجموعه می باشد باید چنان نصب شوند که به راحتی در دسترس باشند.معمولاً در سوله ها شیلنگ قرقره ها بر روی یك ستون در اواسط سوله قرار می گیرد كه شیلنگ به تمام نقاط برسد . لوله های آتش نشانی شامل لوله های خشک و تر می باشند . لوله های خشک که در حالت عادی آب در آن وجود ندارد و لوله های تر که از منبع آتش نشانی پشت بام تغذیه می شود.

همانطور که در سیستم تامین فشار گفته شد مخزن ذخیره اب در بام نصب شده و یک لوله خروجی برای لوله های تر اتش نشانی به ان نصب می شود (در زیر منبع) که یک پمپ الکترو موتور دار نصب شده و فشار لازم را تهیه می کند . فشار لازم برای دور ترین شیلنگ قرقره از منبع 200 KPA که چیزی در حدود 29PSIمی باشد لازم است.

وقتی شیلنگ قرقره مورد استفاده قرار می گیرد افت فشار موجب می شود که FLOW SWITCH پمپ روشن شده و فشار لازم را تهیه کند . این سویچ قادر است جریانی به اندازه 5/1GPM را احساس کرده و پمپ اصل را تا زمانی که از شیلنگ و قرقره استفاده می شود روشن نگه میدارد .

در کنار لوله های تر لوله های خشک اتش نشانی هم مورد استفاده قرار می گیرد . برای لوله های خشک 2/1 2 مورد استفاده قرار می گیرد.شیر آن که به منبع ماموران آتش نشانی متصل می شود در بیرون ساختمان واقع شده است .

سیستم حرارت مركزی :

امروزه بدلیل مشكلات استفاده از بخاری در ساختمانها از نظر بهربرداری ، نگهداری و كیفیت از سیستم های حرارت مركزی استفاده می شود. در این سیستم، گرما در محلی به نام موتور خانه تولید شده ،توسط سیال واسطه ای جذب و به نقاط مورد نظر منتقل می شود

سیستمی كه در اینجا مورد نظر است حرارت مركزی با آب گرم است كه در این سیستم گرمای تولید شده توسط مشعل به آب درون دیگ منتقل می شود. آب گرم شده بوسیله یك پمپ جریانی و سیستم لوله كشی در رادیاتور ها جریان یافته و گرمای خود را به هوای محیط منتقل می كند و برای جذب گرمای مجدد به طرف دیگ بر می گردد .

سیستم انتقال آب گرم شامل سیستم لوله كشی بین دستگاه های پخش كننده و تولید كننده گرما و پمپ سیركولاتور است .جریان گردش آب در مواردی نیز می تواند طبیعی باشد.

استفاده از پمپ معمولا جهت بالا بردن سرعت آب و كاهش قطر لوله ها صورت می پذیرد .

دستگاه های پخش كننده گرما:

رادیاتورها:

از دستگاه های پخش كننده گرما هستند كه از جنس های مختلفی مانند آلمینیوم یا فولاد ممكن است ساخته شوند.

رادیاتور های آلمینیومی بصورت پره ای از جنس آلمینیوم ساخته می شوند و معمولا در قطعات ٥ ،٧ و۱٠ عددی موجود است لبه كلكتور بالا و پایین این رادیاتور ها در یك طرف از داخل رزوه ای راست گرد و در طرف دیگر رزوه ای چپ گرد می شود بدین صورت رادیاتور ها را می توان بوسیله مغز های كه نصف طول آن دنده ی راست گرد و نصف دیگر آن چپ گرد است به یكدیگر متصل كرد.برای انتخاب رادیاتور نیز كارخانه سازنده قدرت حرارتی استاندارد هر پره رادیاتوری خود را ارائه می نماید كه با توجه به كل بار محیط می توان تعداد پره را محاسبه كرد.كه برای قسمت اداری این مجموعه از رادیاتور های الومنیومی استفاده شده است .اما برای گرمایش داخل سوله از بخش كننده هایی نظیر یونیت هیتر استفاده شده است. اجزای سیستم انتقال آب گرم شامل شبكه ی لوله كشی رفت آب گرم ،شبكه لوله كشی برگشت آب گرم ، پمپ سیركولاسیون ،وصاله ها و بقیه اتصالات لازم نظیر شیر ها صافی ها و لرزه گیر ها است .لوله های مورد استفاده در این سیستم از نوع لوله های سیاه درزدار است .بدلیل صرفه جویی در مصالح ،مواد مصرفی و وقت برای بریدن و جوشكاری كردن بهتر است اجرای كار لوله كشی به روش خم و جوش انجام می شود.

جهت گرفتن انبساط و انقباض لوله ها از قطعات انبساطی آكاردئونی فلزی در مسیر لوله استفاده می گردد.

یونیت هیتر :

از وسایل گرمایشی كه در مكان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل سر وصدایی كه این وسایل دارند فقط در محیط های صنعتی كه سر و صدا وجود دارد می توان بكار برد و در مكان های مسكونی و اداری نمی توان از این وسایل استفاده كرد .یونیت هیتر ها درانواع دیواری و سقفی و در اندازه های كوچك با جنس مس و الو منیوم و در اندازه های بزرگ با جنس فولاد ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند .

*سیستم لوله كشی:

شبكه لوله كشی مورد استفاده در این مجموعه (چه ساختمان اداری و چه سوله ) از نوع برگشت معكوس می باشد و بدین صورت است كه اگر رادیاتورها و یونیت هیتر ها دارای افت فشار مساوی و یا تقریبا مساوی باشند از این روش بیشتر استفاده می شود .

در این سیستم آب برگشتی از رادیاتورها در جهت حركت آب در لوله ی رفت حركت می كند تا لوله برگشت آب آخرین رادیاتور نیز به آن متصل گردد.

و نیز در سوله هم سیستم آب برگشتی از یونیت هیتر ها در جهت حركت آب در لوله ی رفت حركت می كند تا لوله برگشت آب آخرین یونیت هیتر نیز به آن متصل گردد. پس از آن آب به سمت موتور خانه حركت خواهد كرد.در این سیستم لوله كشی مجموع طول لوله های رفت و برگشت برابر هستند در نتیجه افت فشار در مدار لوله كشی برای تمام رادیاتورهاو یونیت هیتر ها یكی است .اگر افت فشار آب در خود رادیاتور و یونیت هیتر نیز مساوی و یا تقریبا مساوی باشد مقدار آب در هر مدار متناسب با قطر لوله ی محاسبه شده جریان خواهد یافت .

محاسبه شبكه لوله كشی حرارت مركزی :

محاسبه شبكه لوله كشی یعنی بدست آوردن قطر لوله ها در نقاط محتلف سیستم به نحوی كه سیستم به راحتی و بدون مشكل انجام وظیفه كند .

-افت فشار : حركت آب در مسیر لوله كشی به علت وجود اصطكاك ،تغییر مسیر حركت ،تغییر مقطع لوله و… كاهش می یابد .بطور كلی افت فشار شامل دو بخش افت فشار در لوله ها و افت فشار در وصاله ها می شود .

الف)افت فشار آب در لوله ها شامل :

۱)طول لوله: هر چه طول لوله بیشتر باشد افت فشار درآن بیشتر میشود.

٢)سرعت آب: هر چه سرعت آب زیاد تر باشد افت فشار بشتر می شود و با توان دوم سرعت رابطه مستقیم دارد .

٣)زبری سطح داخلی لوله: هر چه زبری و ناصافی درون لوله بیشتر باشد افت فشار بیشتر می شود .

٤)قطر لوله :هر چه قطر لوله بیشتر باشد آب افت فشار كمتری پیدا می كند.

٥)جرم مخصوص آب: مقدار افت فشار آب در لوله ها با جرم مخصوص آب رابطه مستقیم دارد.

ب)افت فشار در شیر ها و وصاله ها :

آب در طول مسیر لوله كشی از شیرها و وصاله ها عبور می كند كه در اثر آن افت فشار ایجاد می شود كه در اصطلاح به این افت فشار افت فشار موضعی یا محلی گویند مقدار افت فشار در لوله ها و وصاله ها به عوامل زیر بستگی دارد :

ü نوع شیر یا وصاله

ü سرعت سیال

ü جرم مخصوص

محاسبه دبی آب در لوله ها :

برای محاسبه دبی حجمی آب با داشتن بار كل محیط مورد نظر و با استفاده از فرمول زیر می توان مقدار m كه همان دبی است را بدست آورد.

Q=m c ∆T

سرعت آب در لوله ها :

سرعت جریان اب در لوله ها به دو عامل بستگی دارد :

۱)عبور جریان بدون صدای آب در لوله ها

٢)اقتصادی بودن پروژه

پیشنهاد می شود سرعت جریان آب در لوله های فرعی و انشعاب حداكثر 2/1متر بر ثانیه ودر لوله های اصلی 4/2متر بر ثانیه محاسبه گردد.

تعیین قطر لوله ها :

اگر مقدار دبی عبوری از یك لوله ها را با q و سرعت متوسط جریان آب داخل لوله را با V و سطح مقطع لوله را با A نشان دهیم داریم :

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: