مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی شیمی در واحد اوره مجتمع پتروشیمی شیراز

گزارش کارآموزی شیمی در واحد اوره مجتمع پتروشیمی شیراز

گزارش کارآموزی شیمی در واحد اوره مجتمع پتروشیمی شیراز در ۲۳۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۳۲
حجم ۱۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی شیمی

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی شیمی در واحد اوره مجتمع پتروشیمی شیراز  در ۲۳۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


چکیده

 


از میان عناصر شناخته شده ی طبیعت ازت (n) ، فسفر (p)و پتاسیم (k) بیشتر از بقیه در رشد و تقویت  گیاهان موثرند و از این رو بعضی ترکیبات مناسب حاوی این عناصر به عنوان کود شیمیایی در کشاورزی مصرف می شوند ترکیبات حاوی ازت و فسفر در کشاورزی به کود های ازته و فسفاته مشهورند و کودی که هر سه این عناصر را دارا باشد اصطلاحا کود کامل خوانده می شود. اوره با فرمول شیمیایی NH2 CO  NH2  مشهورترین کود های ازته است به علت بالا بودن کودهای ازتی اوره ۴۶% وزنی در حجم کمی از آن مقدار زیادی نیترژن مفید موجود است اوره به سرعت در آب حل می شود و در خاک به سادگی به کربنات آمونیوم تبدیل شده و سپس جذب میگردد بیش از ۷۲ درصد کل اوره تولید شده در دنیا به عنوان کود مصرف می شود مصرف عمده دیگر آن در تهیه خوراک دام و صنایع پلاستیک (ملامین) است.
اوره از ترکیب آمونیاک (NH3) با گاز کربنیک (CO2) که طی واکنش مقدماتی عنصر واسطه کربامات حاصل شد و سپس تجزیه کاربامات (واکنش اصلی) حاصل می شود مراحل مختلف فرآیند واحد را می توان به طور خیلی کلی در شماتیک زیر خلاصه نمود.
 
آنچه که از قسمت انجام واکنش اصلی سنتز خارج می شود تنها محصول مورد نظر نیست و دارای مقدار زیادی آب – امونیاک – CO2 – گازهای نیترات است که بایستی در قسمت تغلیظ جدا و به قسمت سنتز جهت واکنش مجدد عورت داده شود اوره غلیظ و مذاب با خلوص ۹۹٫۷% به قسمت لانه سازی و دانه بندی فرستاده می شود در این قسمت دانه های که قطر آنها در حدود MM 204-102 می باشد به عنوان محصول نهایی به انبار فرستاده می شود.
یکی از مسایل مهم این واحد خورندگی دستگاهها توسط کاربامات است اضافه کردن هوا به CO2   ورودی به منظور حفاظت لوله ها و دستگاهها در مقابل خورندگی شدید کربامات آمونیوم صورت می گیرد اکسیژن موجود در هوا منجر به تشکیل لایه ای از اکسید در سطوح فلزی می گردد که بقیه دیواره را از خورندگی در امان نگه می دارد.
نظر به این که همه مواد اولیه ترکیب نشده تقریبا بدون اتلاف مجدداً مرحله انجام واکنش برگشت داده می شود و هم چنین چون قسمتی از کار تغلیظ به صورت Stripping انجام می گیرد لذا فرآیند پیاده شده در واحد به Total Recycle –Stripping Process   معروف است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: