مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز در ۴۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز در ۴۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


آشنایی با کلیات نیروگاه رامین اهواز
۱- مقدمه


    انرژی الکتریکی به علت پاکیزه بودن با سهولت تولید، انتقال، کنترل و قابلیت تبدیل به انواع دیگر انرژی بسیار مورد علاقه و توجه است به طوری که امروزه بیش از ۲۵% کل انرژی مصرف بشر ابتدا الکتریکی تبدیل می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد و این رقم پیوسته‌ رو به افزایش است. معایب انرژی الکتریکی در مقایسه با انواع دیگر انرژی عدم امکان ذخیره و خطرات آن می‌باشد که با بهره‌برداری صحیح و رعایت اصول معایب مهمی به حساب نمی‌آیند.

۲- تاریخچه نیروگاه


    در سال ۱۳۵۳ قرارداد احداث فاز یک نیروگاه رامین شامل ۲ واحد هر یک به قدرت ۳۱۵ مگاوات در نزدیکی اهواز و به منظور تأمین بیش از ۶۸% نیاز شبکه برق استان خوزستان بین شرکت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت تکنوپروم اکسپورت اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد گردید. دومین فاز نیروگاه در سال ۱۳۵۴ طی قراردادی دیگر شامل احداث دو واحد مشابه دیگر فیما بین توانیر و تکنوپروم اکسپروت به امضا رسید. بدین ترتیب مراحل تهیه طرح و مقدمات اجرایی کار برای احداث ۴ واحد ۳۱۵ در زمینی به وسعت بیش از ۲/۵ میلیون متر مربع شروع گردید. واحد یک نیروگاه در مرداد ماه ۱۳۵۸- واحد دو نیروگاه در شهریور ۱۳۶۴- واحد سه نیروگاه در تیر ماه ۱۳۷۳- و واحد چهار در آبان سال ۱۳۷۵ با شبکه سراسری پارالل گردید. در سال ۱۳۶۹، سومین قرارداد جهت احداث فاز سوم شامل ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی در مجاورت این نیروگاه با شرکت تکنوپروم اکسپورت اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد گردید. این طرح به صورت کلید در دست بوده کارهای اجرایی پروژه از فروردین ۱۳۷۰ آغاز گردید و واحد ۵ در آذر ماه ۱۳۷۸ به شبکه سراسری متصل گردیدند. توان تولیدی نیروگاه در حال حاضر ۱۸۹۰ مگاوات است.

۳- میزان تولیدات


    نیروگاه رامین به عنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور با داشتن ۶ واحد بخاری ۳۱۵ مگاواتی در مجموع ۱۸۹۰ ساعت/ مگاوات توان اکتیو و ۱۶۰۰ مگاوار/ ساعت توان راکتیو تولید می‌نماید که این میزان تولید نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری از نظر جلوگیری از افت ولتاژ به ویژه در فصل تابستان که مصرف برق در استان خوزستان به حداکثر خود می‌رسد و میزان تولید نیروگاه‌های آبی نیز کاهش می‌یابد. در سال ۱۳۷۸ این نیروگاه توانست با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش پرسنل و تعمیر به موقع واحدها بیش از ۹۵% سهمیه تعیین شده را تولید نماید که در مقایسه با سال ۱۳۷۷ دارای رشدی معادل ۳۰% می‌باشد و در سال ۱۳۷۹ با تقویت سیاست افزایش تولید، میزان تولید برق نیروگاه تقریباً برابر سهمیه پیش‌بینی شده بود. که نسبت به سال قبل دارای رشدی معادل ۵% بود. اما مدیریت و پرسنل سخت کوش نیروگاه رامین به تولید برابر سهمیه پیش‌بینی شده قانع نبود و گام خود را فراتر از سهمیه پیش‌بینی شده در شش ماه نخست سال ۱۳۸۰ برداشته و توانستند با بهینه‌سازی سیستم‌های خنک‌کن، سیستم استارت بویلر، سیستم احیا و تعمیرات اساسی واحدهای میزان تولید را به ۲/۱ برابر سهمیه تعیین شده افزایش دهند بطوری که در تابستان ۱۳۸۰ علیرغم مصرف زیاد به دلیل گرمای بیش از حد از کمترین خاموشی‌ها نسبت به سالهای گذشته برخوردار بودیم.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: