مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ۶۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۶
حجم ۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مهندسی شیمی

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ۶۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


آشنائی با شرکت پتروشیمی شهید تند گویان:


شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت اجرای طرحهای تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) وپلی اتیلن ترفتالات (PET) در تاریخ ۶/۲/۱۳۷۷ تأسیس گردید.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به مصرف محصولات این طرح در بازارهای داخلی وخارجی ودر انجام بخشی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به اجرای این طرح با اهداف ذیل نموده است:
–    حرکت در جهت خود اتکایی وقطع وابستگی در زمینه های مهندسی،تجهیزات ساخت داخل ،ساختمان ونصب وصنایع پایین دستی
–    افزایش صادرات محصولات پتروشیمیایی
–    انتقال فن آوری وتربیت نیروهای انسانی
طرحهای PET/PTA اول و دوم در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر و در زمینی به وسعت۳۴ هکتار احداث گردیده است .
اسید ترفتالیک خالص PTA یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولیدرزین های پلی اتیلن ترفتالات است که روند رشد تولید ومصرف آن در جهان بسیار چشمگیر می باشد.
تولید اسید ترفتالیک خالص شده(PTA) دارای سه بخش زیر می باشد.
الف-بخش CTA :تولید اسید ترفتالیک خام
ب- بخش PTA : فرآیند خالص سازی CTAبه PTA
ج- بخش بازیابی و احیاءکاتالیست برای CTA
در بخش CTA،پارازایلین،اسید استیک وکاتالیستها مخلوط شده و به راکتور اکسیداسیون فرستاده می شود.تحت دما و فشار بالا و بوسیله اکسی‍‍‍‍ژن موجود در هوا،پارازایلین به اسید ترفتالیک اکسید شده و پس از کریستالیزاسیون،صاف کردن و خشک کردن بصورت CTA ذخیره می شود. از آنجائیکه آب به عنوان یکی از محصولات فرعی در واکنش اکسیداسیون پارازایلین تولید می شود،بخش CTAدارای فرآیند آبگیری  (Dehydration)  از اسید استیک است وآب از بالای برج آبگیری خارج می شود.همچنین متیل استات که به عنوان یکی دیگر از محصولات فرعی است در اینجا بازیابی می شود.
در بخش PTA و تحت دما و فشار بالا، CTA بطور کامل در آب خالص حل شده و CTA ناخالص در راکتور بوسیله هیدروژناسیون فاز مایع،خالص سازی می شود.دوغاب  PTAخالص سازی شده تحت فرآیندهای کریستالیزاسیون،سانتریفوژ و خشک کردن قرار گرفته و در نهایت PTAحاصل می شود.
در بخش بازیابی و احیاء،کاتالیستهای CTAبه منظور استفاده مجدد در بخش CTA بازیابی و احیاء شده و باقیمانده آن در یک کوره سوزانده می شود.
این طرح با فناوری تولید و مهندسی پایه شرکت تکنی مونت با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن اسید ترفتالیک خالص در سال طراحی شده است مشاورین و مهندسی وتدارکات این طرح را شرکت مهندسی مشاور سازه با مشارکت شرکت خارجی دایلم از کره می باشد فعالیتهای آماده سازی زمین، شمع کوبی، بارگذاری به موازات فعالیتهای مهندسی از سال ۷۷ آغاز و پس از اتمام این فعالیتها ، عملیات ساختمان و نصب و پیش راه اندازی توسط شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی(ECC) از اردیبهشت ماه ۷۹ شروع و در اوایل اردیبهشت ماه ۸۴ راه اندازی گردیده است .
مواد اولیه و خوراک اصلی این واحد عبارتنداز:
الف-پارازایلن به میزان ۲۳۵ هزار تن در سال از مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تامین می گردد.
ب-اسید استیک به میزان ۲۱ هزار تن در سال از مجتمع پتروشیمی فناوران و واردات تامین می گردد.
ج- مواد شیمیایی و کاتالیستهای مورد نیاز که از خارج تامین می شود

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: