مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کاراموزی آموزشگاه كامپیوتر شریف ابهر

دسته بندی :کامپیوتر محمد 37

گزارش کاراموزی آموزشگاه كامپیوتر شریف ابهر در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات 24
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

گزارش کاراموزی آموزشگاه كامپیوتر شریف ابهر در 24 صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

شكر و سپاس ، شایسته خداوند یكتاست ، و اولین آموزگار بشر است و هم او نیاز آموختن را در وجود انسان به ودیعت گذاشته و او را تشنه آموختن ساخت كه هیچ گاه از آموختن سیراب نشود.

اینجانب برای طی نمودن 2 واحد كارآموزی بر آن شدم كه این واحد را در آموزشگاه كامپیوتر شریف ابهر طی نموده كه هم تجربیات خویش را در زمینة تدریس كامل نمایم و هم به معلومات خویش بیفزایم . امیدوارم كه توانسته باشم به نحو احسنت از عهدة كار بر آمده و موجبات رضایت استاد خویش را جلب كرده باشم.

من در تاریخ ………. كارآموزی خود را دراین مركز شروع نموده و با طی 30 روز و هر روز 6 ساعت كار مفید،در تاریخ ………. كارآموزی خود را به اتمام رساندم و در متن زیر شرح كاملی از كارآموزی خویش را آورده ام كه امیدوارم مورد پسند واقع شود.

تاریخچه آموزشگاه كامپیوتر شریف ابهر

این آموزشگاه در سال 1380 با مدیریت جناب آقای مهندس نعمت اله نجیب حسینی تأسیس شد. در این آموزشگاه رشته هایی مانند :

رایانه کار درجه 1 و درجه 2
ICDL درجه 1 و درجه 2
ویژال بیسیک(VB) – اینترنت و شبکه
آموزش تمام زبان های برنامه نویسی:پاسكال كیو بیسیك دلفی و…
آموزش کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته)

وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غیاب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نویسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش میدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه یک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهید چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سمیه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.

یكشنبه

امروز اولین روز كارآموزی من بود ، كاری كه در آموزشگاه باید انجام میدادم خیلی برایم جالب بود . با راهنماییهای مهندس حسینی كار خود را در آنجا آغاز كردم . اولین كاری كه باید انجام میدادم آموزش word مقدماتی بود كه باید به چند كار آموز آموزش می دادم . در اولین گام محیط كاری word را برای آنها تشریح كردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز كار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با كمی كار عملی كار را به پایان رساندم . از آنجایی كه آنها بسیار مبتدی بودند بحث را تا همین جا كافی دانسته و كار را به پایان رساندم . بعد از كمی استراحت آقای حسینی دوباره مرا فراخواند تا به یك كارآموز ، نرم افزارAoutocad را آموزش دهم . چند دقیقه ای از نحوة كار با نوار ابزار وكشیدن شكل های مختلفی از قبیل دایره ، مستطیل ، بیضی و … با وی صحبت كردم . همچنین چند دستور سادة Aoutocad از قبیل line circle rectangle را برای او تشریح كردم و نحوةكار با آنها ،همچنین پارامترهای ورودی دستورات ذكر شده را گفتم . پس ازچند دقیقه كار عملی كارم تمام شد . بعد از ظهر این روز را هم همانند صبح آموزش دادم .

دوشنبه

در این روز مهندس حسینی سیستم هایی را كه قرار بود از تهران بیاورد ، آورد . ما نیز كار خود را كه همان اسمبل كردن سیستم ها بود ؛ آغاز كردیم. من كه اولین بارم بود میخواستم چند سیستم را به طور حرفه ای اسمبل كنم ، برایم این كار خیلی جالب بود . از باز كردن ودرآوردن قطعات از كارتن هایشان شروع كردم و با كمك آقای حسینی مادربوردها را در سر جایشان بستم . پس از آن نیز به ترتیب Cpu و Ram ها را در سر جایشان قرار داده و بعد از آن كارت گرافیكی ومودم را در شكافهای مربوط گذاشته و بعد كابل های Powerرا به مادربورد وصل كردیم . Cd Rom Cd Rw HDD FDD قطعاتی بودند كه آخر از همه بر روی Case نصب كردیم.

بعد از ظهر نیز به fdisk كردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختیم . با نصب ویندوز بر روی رایانه ها راه انداز های مورد نیاز را نیز نصب كرده و سپس به نصب برنامه های كاربردی و مورد نیاز پرداختیم . ساعت 8 نیز از آموزشگاه خارج شدیم.

سه شنبه

امروز نیز همانند سایر روزها ساعت 8 در آموزشگاه حاضر شدم . برنامه صبح من فقط تعلیم ویندوز مقدماتی بود . در ابتدا كسانی را كه اصلا با كامپیوتر و محیط ویندوز آشنایی نداشتند، با محیط ویندوز وكار با ماوس آشنا كردم . سپس توضیحی از درایو و ذخیرة فایلها بر روی دیسك به آنها دادم . بعد از آن مفهوم شاخه و نحوة ساخت شاخه و حذف آن وتغییر نام شاخه را به آنها گفتم . نحوة بستن پنجره ، Minimize Maximaize كردن آن رابه ایشان آموزش دادم . بعد به مدت یك ساعت كار عملی انجام دادیم .

بعد از ظهر آموزش Photoshop در دستور كار ما قرار داده شده بود . فتوشاپ نرم افزا
ر قدرتمند برای كار بر روی عكس است . در ابتدا نحوة Open كردن و Save كردن یك عكس از فتوشاپ را گفته و بعد ازآن كار با بعضی از ابزار را به آنها گفتم.ابزاری از قبیل : rectangular marque برای برش قسمتی از عكس ، magnetic lasso برای برش عكس به صورت دلخواه ، move برای انتقال یك layer ، magic wand برای برش جادویی ، sliceو crop .

همه بر روی Case نصب كردم سپس به fdisk كردن سیستم ها و پارتیشن بندی آنها پرداختم .

بعد از ظهر نیز به تكمیل كردن سیستم هایی كه صبح اسمبل كرده بودم پرداختم . اول روی تمام سیستم ها ویندوز نصب كردم . سپس راه اندازهای كارت صوتی ، كارت گرافیكی و صفحه كلید را نصب كردم . بعد نیز نرم افزار های مختلفی بر روی آنها نصب كردم . نرم افزارهایی از قبیل : office ، فارسی ساز ویندوز ، پخش كننده ها ، نرم افزار های رایت ، ویروس كش ، فتوشاپ و yahoo messenger و … .

پنج شنبه

امروز آموزش Word بر عهده من است . در اولین گام محیط كاری word را برای كارآموزان تشریح كردم . سپس بحث تغییر فونت و اندازة نوشته و طرز كار با بعضی قسمتهای نوار ابزار را به آنها آموزش دادم. سپس گزینه های مختلف منوها را مورد بررسی قرار دادم. از قبیل منوی File ، View ، Insert و … . انداختن یك حاشیه در صفحه ، كشیدن جدول ، شماره گذاری صفحات ، اضافه كردن سر فصل ، پاراگراف بندی ، گلوله گذاری ، درج یك عكس و تاریخ و زمان ،سرصفحه و پا صفحه ، درج نمودار و تنظیم ستون ها را به آنها آموزش دادم . كرده.بعد از نیم ساعت كار عملی ،كارمان به اتمام رسید .

شنبه

امروز نیز مانند اكثر روزهای تكراری آموزش را در پیش رو داشتم واین بار آموزش اینترنت .ابتدا از مفهوم كلی اینترنت ودراصل چگونه وصل شدن به اینترنت صحبتی شد . بعد كار با Internet Explorer را به آنها گفتم . حال نوبت آن شد كه مفهوم سایت را به آنها بگویم وچگونگی وارد شدن به یك سایت را به آنها آموزش دهم . بعد به صورت عملی وارد سایتهای مختلفی شدند. سپس آنها را با دو موتور جستجوگر قدرتمند به نام yahoo و google آشنا كرده و نحوة جستجو كردن یك مقاله یا یك عكس را به آنها گفتم. بعد از ظهررا با آموزش ویندوز مقدماتی شروع كردم . بحث اصلی ما روی كار در Desktop‌ ودر اصل گزینه های مختلف راست كلیك در desktop بود . ابتدا مرتب كردن آیكون های موجود در Desktop را به آنها گفتم كه باید از گزینةArang icons by این كار را انجام دهند. سپس گزینة Properties را برای آنها تشریح كردم و كار برگه های مختلف این گزینه از قبیل Desktop برای تغییر عكس ، Thems برای تغییر نمای ظاهری ویندوز ، Screen saver‌ برای محافظ صفحه نمایش ، Appearance برای كار روی شكل ظاهری پنجره ها و برگة Setting برای تنظیمات وضوح ورنگ به آنها آموزش دادم .

یك شنبه

ساعت 8 در آموزشگاه حاضر شدم . امروز قرار است به كسانی كه در آزمون ICDL سازمان فنی و حرفه ای شركت كرده بودند ، درس دهم . چون آنها باید از جزوة مشخصی كه سازمان فنی و حرفه ای در اختیار ما قرار داده بود ، امتحان میدادند به همین دلیل كار من نیز راحت بود و و تمام مباحث را از روی جزوه درس میدادم و آنها یادداشت می كردند . صبح را به همین منوال گذراندیم .

بعد از ظهر نیز باید به كسانی كه در آزمون رایانه كار درجة یك ثبت نام كرده بودند ، درس میدادم . دروس آنها را نیز از روی جزوه درس میدادم . ادامه بحث هفتة گذشته را آغاز كردم و چند صفحه ای درس دادم و آنها یادداشت كردند . دروس رایانه كار عبارت بود از : برنامه نویسی كوییك بیسیك ، ویندوز و… . 3 ساعتی با آنها مشغول كار بودم و بقیة مدت را بیكار بودم .

دو شنبه

صبح آموزش Photoshop در دستور كار ما قرار داده شده بود. در ابتدا نحوة Open كردن و Save كردن یك عكس از فتوشاپ را گفته و بعد ازآن كار با بعضی از ابزار را به آنها گفتم.ابزاری از قبیل : rectangular marque برای برش قسمتی از عكس ، magnetic lasso برای برش عكس به صورت دلخواه ، move برای انتقال یك layer ، magic wand برای برش جادویی ، sliceو crop . سپس كارِ بعضی از گزینه های منوی Image مانند Image size ، Canvas size ، Rotate ، Trim و بعضی از گزینه های زیر منوی Adjustments را به آنها آموزش دادم .

بعد از ظهر نیز ویندوز پیشرفته درس میدادم . بیشتر در روی Control Panel بحث كردم و از كارهایی كه از اینجا میتوان انجام داد و تغییراتی كه میتوان در تنظیمات دستگاههای جانبی و خود ویندوز انجام داد . سپس نصب كردن یك نرم افزاریِا یك بازی را به آنها گفتم و همچنین حذف كردن آن را از گزینة Add/Remove Program در كنترل پنل به آنها آموزش دادم . سپس مباحث مختلفی از جای جای ویندوزرا به آنها گفتم و بعد از رفع اشكال كارم را به پایان رساندم .

سه شنبه

امروز صبح قرار است به چند نفر آموزش ویژوال بیسیك دهم . از آنجایی كه آنها برای اولین بار با محیط برنامه نویسی ویژوال بیسیك روبرو می شدند اول مفهوم برنامه نویسی شی گرا را به آنها گفتم وبه آنها گفتم كه هر شی در این محیط یك سری خصوصیات و نیز یك سری رویداد دارد كه روی آن اتفاق میافتد . سپس چند تا از شی ها مانند button ، label ، check box ، image ، picture box و چند شی مهم دیگر را به آنها معرفی كردم . بعد به تشریح محیط برنامه نویسی پرداختم و تعدادی از دستورات ساده ، حلقه ها ، دستورات شرطی ، نحوة تعریف متغییر ها و ثابت ها ، عمل انتساب و دیگر دستوراتی كه برای اول كار مناسب دیدم را به آنها معرفی كرده و صورت كلی آنها را گفتم . بعد از ظهر نیز باید نحوة كار با e mail را چند نفر آموزش می دادم. از وارد شدن به سایت yahoo و گزینة mail‌ گفتم . به این نكته اشاره كردم كه كسی كه برای اولین بار می خواهد باemail كار كند باید ب
رای خود email درست كند . این كار را باید از گزینة sign in انجام دهد . سپس این كار رابه صورت عملی انجام دادیم . بعد از وارد شدن به email خود و كار با گزینه های inbox (نامه های دریافتی) و send (فرستادن نامه) صحبت كردم .

چهارشنبه

همانند هر روز در ساعت مقرر در آموزشگاه حاضر شدم . این بار آموزش Power point كار امروزمان بود . از آموزش نوشتن یك متن در روی اسلاید شروع كردم و نحوة تغییر دادن فونت و رنگ واندازه و تغییر مكان را نیز به آنها گفتم . سپس انداختن یك عكس در روی اسلاید یا یك فایل صوتی روی آن را به آنها گفتم . بعد نحوة قرار دادن جلوه های ویژه روی متن یا روی عكس در وارد شدن یا خارج شدن را به آنها گفتم .بعد از اضافه كردن صفحات مختلف ،همچنین تغییر پس زمینه ، مرتب سازی اسلایدها ، درج یك نمودار یا یك جدول و بالاخره هر كاری برای تغییر در ظاهر اسلاید ؛ صحبت شد . بعد از مدتی كار عملی كار را به پایان رساندم .

عصر كارم آموزش Access بود. ابتدا طریقة ساختن یك جدول از طریق انتخاب گزینة Table و گزینة creat table in design view و زدن new و انتخاب گزینة design view از كادر باز شده را به آنها آموزش دادم . بعد نحوة تغییر در جدول موجود و باز كردن یك جدول را به آنها گفتم . با فراگیری كامل ،كار با جداول نحوه گزارش گرفتن ازیك جدول را از گزینة Report ونحوةتهیه یك فرم برای یك جدول از گزینة Form وطریقة Query گرفتن یا بازجست را بیان كردم .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: