مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گزارش کاراموزی شركت عالی پوش روز ابهر

دسته بندی :کامپیوتر محمد 28

گزارش کاراموزی شركت عالی پوش روز ابهر در 72 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 467 کیلو بایت
تعداد صفحات 72
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

گزارش کاراموزی شركت عالی پوش روز ابهر در 72 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : معرفی شركت عالی پوش ابهر و فعالیتهای كامپیوتری آن 1

تاریخچه فعالیت شركت 1

كلیات 1

فعالیت اصلی شركت 1

مشخصات شركت عالی پوش ابهر 1

معرفی سیستم های كامپیوتری 4

فصل دوم : شبكه و معرفی اجزای آن 7

شبكه و معرفی اجزای آن 8

مقدمه 8

اجزاء شبكه 9

ریخت شناسی شبكه 11

عملكردهای اساسی كارت شبكه 14

نصب كارت شبكه 15

كابل در شبكه 17

فیبر نوری 21

پروتكل های شبكه 23

برنامه های كمكی 31

انواع هاب 38

شبكه سری 42

سوئیچ ها 44

انواع روترها 45

وضعیت شبكه های فعلی 49

شبكه wireless چیست؟ 51

فهرست جداول

عنوان صفحه

شكل (1-1) تحویل كالا 3

شكل (2-1) یك رك نمایش داده شده 5

شكل (1-2) ریخت شناسی شبكه 11

شكل (2-2) كابل های utp 18

شكل (3-2) كانكتور 19

شكل (4-2) كابل كواكسیال 20

شكل (5-2) كارت های شبكه 21

شكل (6-2) فیبر نوری 21

شكل (7-2) اجزای پروتكل tcp/ip 28

شكل (8-2) برنامه كمكی tcp/ip 31

شكل (9-2) هاب 39

شكل (10-2) نحوه عملكرد هاب 40

انواع روتر 45

استفاده از روتر در یك شبكه lan 46

استفاده از روتر به منظور اتصال دو دفتر كار 47

شكل (11-2) سوئیچ 49

هر vanبه منزله یك شبكه جداگانه 51

تاریخچه فعالیت شركت :

1-1– كلیات

شركت پشمبافی عالی پوش روز در تاریخ 30/8/1380 بصورت شركت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره 5330 در اداره ثبت شركتها در استان قزوین به ثبت رسیده است كه به استناد صورت جلسه مورخ 30 /10/1381 هیات مدیره شركت مزبور و آگهی شماره 66139 اداره ثبت اسناد قزوین و شماره 20315 مورخ30 /10/1381 اداره كل ثبت اسناد و املاك استان زنجان ، محل كارخانه شركت از قزوین به شهرستان ابهر : نورین – خیابان پرسی گاز تغییر یافته است و تحت شماره 894 در اداره ثبت شركتها در ابهر به ثبت رسیده است.

محل دفتر مركزی شركت : تهران ، خیابان آفریقا ، بلوار گلشهر ، ساختمان شماره 15 طبقه 9 واحد 35 واقع است.

2-1 فعالیت اصلی شركت :

موضوع فعالیت اصلی شركت طبق ماده 2 اساسنامه تاسیس و بكار انداختن كارخانجات ریسندگی ، بافندگی ، رنگرزی و تكمیل فاستونی ، تولید روكش صندلی انواع خودرو و همچنین تولید انواع منسوجات پشمی الیاف مصنوعی ، مخلوط و آنچه مربوط به صنایع نساجی و امور وابسته به آن می باشد ، فروش محصولات تولیدی كارخانجات فوق ، تاسیس شركتهای تولیدی با مشاركت داخلی و خارجی طبق مقررات جاری كشور یا خرید كارخانجات و سهام شركتهای موجود و اقدام به كلیه امور بازرگانی داخلی و خارجی اعم از صادرات و واردات كه مربوط به امور تولید محصولات كارخانجات باشد .توسعه و تعمیر فرم كارخانجات و محصولات صنعتی دنیا ، تولید و پخش انواع محصولات تولیدی و دوخته شده و هر نوع عمل بازرگانی دیگر داخلی و خارجی كه بطور مستقیم برای تحقق هدفهای شركت یا در جهت اجرای موضوع شركت ضرورت داشته باشد. كشت ، تولید ،تكثیر گیاهان رنگی و تولید انواع رنگهای گیاهی مناسب رنگرزی انواع منسوجات.

مشخصات شرکت عالی پوش ابهر:

شرکت عالی پوش ابهر دارای مساحتی در حدود 34 هزار متر مربع و7 هزار متر مربع بوده که شامل ساختمان های اداری-انبار(مواد اولیه-محصول) –نگهبانی و تولید و نیز دارای 90 نفر کارگر و پرسنل میباشد

پروسه تولید شرکت:

پروسه تولید شرکت به این صورت انجام می گیرد که ابتدا مواد خام اولیه از انبار مواد خام به واحد بافندگی تحویل داده می شود.در سالن بافندگی توسط دستگاه های بافندگی دوینر(DOINER) مواد اولیه تبدیل به پارچه خام می شود.پس از این مرحله پارچه خام تحویل واحد رفوگری جهت رفع عیوب پارچه شده و سپس مرحله شستشو و بعد از آن پارچه جهت رنگ آماده می شود.

پس از مرحله رنگ پارچه مجددا شستشو و تحویل واحد تکمیل جهت تکمیل و فیکس شدن می شود.

در آخرین مرحله کنترل نهایی روی پارچه صورت گرفته و پارچه ها طاقه پیچی میشوند و سپس به انبار محصول جهت ارسال به مشتری منتقل می شوند.

نرم افزار های مورد استفاده شرکت:

یکی از نرم افزارهای مورد استفاده شرکت نرم افزار پرداخت حقوق و دستمزد می باشد که توسط زبان C++ نوشته شده وتوسط جداولی در محیط EXCEL از مجموعه OFFICE 2003 ایجاد می شود.

در این نرم افزار نام کارگران و پرسنل-شماره بیمه- تعداد ساعات کاری و اضافه کاری و… وارد شده و مطابق قانون کار با فرمولهایی حقوق ها محاسبه وفیش آن به کارگران برای دریافت از بانک عامل داده می شود.

یکی
دیگر از نرم افزارهای مورد استفاده شرکت نرم افزار انبار داری می باشد که این نرم افزار نیز توسط زبان C++ نوشته شده و قابل تبدیل به EXCEL برای گزارشات می باشد.

چون مواد اولیه شرکت از شرکت های گوناگونی تهیه می شودبرای هر کدام از مواد خام که وارد شرکت می شود یک گزارش تحویل از شرکت تولید کننده صادر می شود و مواد وارد انبار مواد خام می شوند و در صورت نیاز هر کدام از مواد اولیه در داخل شرکت برای تولید نیز یک برگ خروج مواد از انبار صادر شده و مواد برای قسمت در خواست کننده آن صادر می شود.

یک نمونه از گزارشات تحویل بصورت زیر است.

مقدمه

شبكه به مجموعه ای از اتصالات بین دو یا چند كامپیوتر و زبانی( Protocol) كه این كامپیوترها به كمك آن با یكدیگر صحبت می كنند شبكه می گویند. وقتی كه ما دو یا چند كامپیوتر را به یكدیگر متصل كنیم به گونه ای كه این دو بتوانند با هم تبادل اطلاعات كنند در واقع یك شبكه ساخته ایم.

الف-استفاده از منابع مشترك (اطلاعات، نرم افزارها و سخت افزارها).

ب-به روز بودن اطلاعات.

ج-جلوگیری از افزونگی اطلاعات.

د – تبادل سریعتر و دقیقتر اطلاعات

انواع شبکه ها نیز عبارتند از:

شبكه ها از لحاظ مقیاس جغرافیایی به سه گروه Lan ، Wan و Man تقسیم بندی می شوند :
شبكه محلی LAN : كه مخفف Local Area Network می باشد ، شبكه ای با سرعت بالاست كه به منظور برقراری ارتباط و مبادله ی داده ها بین كامپیوترها در یك محدوده ی جغرافیایی كوچك ، مثل یك اداره ، یك ساختمان و یا یك طبقه از یك برج طراحی شده است .
شبكه گسترده یا WAN : كه مخفف Width Area Network می باشد ، جهت مبادله ی اطلاعات بین فواصل بسیار دور بكار می رود . این شبكه ناحیه ی جغرافیایی وسیعی مانند كل یك كشور ، كل یك قاره را در بر می گیرد . شبكه های WAN ممكن است از خطوط استیجاری شركت مخابرات و یا ماهواره های مخابراتی جهت مبادله ی اطلاعات استفاده كنند .
شبكه شهری یا MAN : كه مخفف Area Network Metropolitan می باشد شبكه های متعددی را كه در نواحی مختلف یك شهر بزرگ یا كوچك واقع شده اند را به یكدیگر مرتبط می كند

توپولوژی هیبریدی :

سیستمی كه از تركیب باس و ستاره ای پدید می آید هیبریدی نام دارد .

در این حالت برخی از مسیرهای شبكه به صورت باس و برخی دیگر بصورت ستاره ای می باشند معمول ترین طراحی از این نوع اتصال هابصورت باس و اتصال ستاره ای كامپیوترها به هاب مربوط به خودشان می باشد .

توپولوژی ستاره ای :

شبكه های متوسط و بزرگ اغلب از توپولوژی ستاره ای استفاده میكنند. در این پیكربندی از كابل و سخت افزار بیشتری استفاده میشود اما مدیریت آن آسانتر و احتمال خرابی آن كمتر است كابل مورد استفاده توپولوژی ستاره ای اترنت كابل زوج بهم تابیده بدون حفاظ است . هر كامپیوتر در پیكربندی ستاره ای به یك هاب متصل میشود یك سر كابل به کارت شبكه یك كامپیوتر متصل میشود و سر دیگر آن به هاب كه نقطه اتصال مركزی كابل کشی شبكه را نزد هم میكند متصل میشود. هاب ها به اندازه های مختلف عرضه میشوند و مدلهای پیشرفته آنها میتواند خطاهای موجود در سیگنالها را تقویت كند.آماده سازی توپولوژی ستاره ای آسان است و عیب یابی در آن آسانتر از شبكه باس است چرا كه یك كابل آسیب دیده تنها به روی یك كامپیوتر تاثیر می گذارد و از طرف دیگر كابل زوج بهم تابیده معمولاً گرانتر از كواكسیال است . توپولوژی ستاره ای به كابل بسیار زیاد و یك هاب نیاز دارد . تمامی اینها منجر به بالا رفتن هزینه شبكه میشود با این تفاوت كه روش بهتری است .

توپولوژی توری Mesh :

در این توپولوژی هر کامپیوتری مستقیما به کلیه کامپیوترهای شبکه ها متصل می شود. مزیت این توپولوژی آن است که هر کامپیوتر با سایر کامپیوتر ها ارتباطی مجزا دارد. بنابراین ، این توپولوژی دارای بالاترین درجه امنیت واطمینان می باشد. اگر یک کابل ارتباطی در این توپولوژی قطع شود ، شبکه همچنان فعال باقی می ماند.

از نقاط ضعف اساسی این توپولوژی آن است که از تعداد زیادی خطوط ارتباطی استفاده می کند، مخصوصا زمانیکه تعداد ایستگاه ها افزایش یابند. به همین جهت این توپولوژی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. برای مثال ، در یک شبکه با صد ایستگاه کاری ، ایستگاه شماره یک نیازمند به نود ونه می باشد. تعداد کابل های مورد نیاز در این توپولوژی با رابطه N(N-1)/2
محاسبه می شود که در آن N تعداد ایستگاه های شبکه می باشد.

توپولوژی درختی Tree:

این توپولوژی از یک یا چند هاب فعال یا تکرار کننده برای اتصال ایستگاه ها به یکدیگر استفاده می کند. هاب مهمترین عنصر شبکه مبتنی بر توپولوژی درختی است : زیرا کلیه ایستگاه ها را به یکدیگر متصل می کند. وظیفه هاب دریافت اطلاعات از یک ایستگاه و تکرار وتقویت آن اطلاعات وسپس ارسال آنها به ایستگاه دیگر می باشد.

كارت شبكه (Network Interface Adapter)

كارت شبكه یا NIC ، وقتی كه در شیار گسترش كامپیوتر قرار می‌گیرد، وسیله‌ای است كه بین كامپیوتر و شبكه‌ای كه كامپیوتر جزئی از آن است، اتصال برقرار می‌نماید. هر كامپیوتر در شبكه می‌بایست یك كارت شبكه داشته باشد كه به باس گسترش سیستم(System’s Expansion Bus) اتصال می‌یابد و برای رسانه شبكه (كابل شبكه) به عنوان یك واسطه عمل می‌كند.

در برخی كامپیوترها، كارت شبكه با مادربورد یكی شده است، اما در بیشتر مواقع شكل یك كارت گسترش (Expansion Card) را به خود می‌گیرد كه
یا به ISA سیستم (Industry Standard Architecture، و یا به PCI (Peripheral Component Interconnect) متصل می‌گردد.

كارت شبكه به همراه نرم‌افزار راه اندازی (device driver) آن، مسئول اكثر كاركردهای لایه data-link و لایه فیزیكی می‌باشد. كارت‌های شبكه، بسته به نوع كابلی كه پشتیبانی می‌كنند، اتصال دهنده‌های (Connectors) خاصی را می‌طلبند. (كابل شبكه از طریق یك اتصال دهنده به كارت شبكه وصل می‌شود) برخی كارت‌های شبكه بیش از یك نوع اتصال دهنده دارند كه این قادر می‌سازد كه آنها را به انواع مختلفی از كابلهای شبكه اتصال دهیم.

عملكردهای اساسی كارت شبكه

كارت شبكه عملكردهای گوناگونی را كه برای دریافت و ارسال داده‌ها در شبكه حیاتی هستند، انجام می‌دهد كه برخی از آنها عبارتند از:

1- Data encapsulation: كارت شبكه و درایور (راه‌انداز) آن، مسئول ایجاد فریم در اطراف داده تولید شده توسط لایة شبكه و آماده‌سازی آن برای انتقال هستند.

2- Signal encoding and decoding: در واقع كارت شبكه طرح كدگذاری لایه فیزیكی را پیاده می‌كند و داده‌های دودویی (binary) تولید شده توسط لایه شبكه را به سیگنال‌های الكتریكی قابل انتقال بر روی كابل شبكه تبدیل می‌نماید. همچنین سیگنال‌های دریافتی از روی كابل را برای استفاده لایه‌های بالاتر به داده‌های دودویی تبدیل می‌سازد.

3- Data transmission and reception: كاركرد اساسی كارت شبكه، تولید و انتقال سیگنال‌های متناسب در شبكه و دریافت سیگنال‌های ورودی است. طبیعت سیگنال‌ها به كابل شبكه و پروتكل لایه datalink بستگی دارد. در یك LAN فرضی، هر كامپیوتر هم بسته‌های عبوری در شبكه را دریافت می‌كند و كارت شبكه آدرس مقصد لایه datalink را بررسی می‌كند تا ببیند آیا بسته برای كامپیوتر مذكور فرستاده شده یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ، كارت شبكه بسته را برای انجام پردازش توسط لایه بعدی از كامپیوتر عبور می‌دهد، در غیر اینصورت بسته را به دور می افكند.

كارت شبكه قابل نقل و انتقال (Portable Computer Network Adapters)
بسیار احتمال دارد كه در شبكه ما یك كامپیوتر كیفی و قابل حمل وجود داشته باشد. گستره وسیعی از كارت شبكه‌های مناسب این كامپیوترها قابل دستیابی است.

نوعی از كارت شبكه كه در كامپیوترهای كیفی استفاده می‌شود عبارتست از: كارت PCMCIA یا همان PC Card.
كارت PC در یك شیار و یا در یك جفت شیار موجود در كناره كامپیوتر كیفی جای می‌گیرد. كابل شبكه با استفاده از ابزاری به نام “dongle” به كارت PC متصل می‌شود. كارتهای PC جز ابزارهای “Plug-and-Play” هستند، و نیز می‌توان در حالیكه كامپیوتر روشن و در حال فعالیت است، آنها را نصب یا خارج نمود و پس از نصب آنها نیازی به restart كردن كامپیوتر نیست

نصب كارت شبكه

فرایند نصب كارت شبكه شامل مراحل زیر است:

* جایدهی فیزیكی كارت در كامپیوتر.

* پیكربندی (Configuring) كارت برای استفاده از منابع سخت‌افزاری مناسب.

* نصب نرم‌افزاری راه‌اندازی (device driver) كارت.

در مراحل نصب و راه‌اندازی شبكه ابتدا می‌بایست مسیر كابل‌كشی كه بطور فیزیكی كامپیوترها را به یكدیگر متصل می‌كند مشخص شود. یك روش آسان ولی مؤثر در طراحی مسیر جایگیری كابل‌ها، این است كه با در دست داشتن یك دفترچه یادداشت و یك مداد، از یك مكان دلخواه برای كامپیوتر به سمت مكان دیگر حركت كنیم .

بدین شكل یك طرح كلی را از كف مکان مورد نظر خود بدست می آید؛ همینطور كه پیش می‌رویم هرگونه مانعی را كه می‌بایست فكری برایش كرد یادداشت می كنیم مثل دیوارها، لوله‌ها، لوازم مورد نظر،‌درخت‌ها و غیره.

اجزای پروتکل TCP/IP

پروتکل TCP/IP از مجموعه پروتکل های دیگر تشکیل شده که هر یک در لایه مربوطه، وظایف خود را انجام می دهند. پروتکل های موجود در لایه های Transport و Network دارای اهمیت بسزائی بوده و لازم است که در این بخش به معرفی آنها بپردازیم .

_ پروتکل TCP(Transmission Control Protocol) . مهمترین وظیفه پروتکل فوق اطمینان از صحت ارسال اطلاعات است . پروتکل فوق اصطلاحا” Connection-oriented نامیده می شود. علت این امر ایجاد یک ارتباط مجازی بین کامپیوترهای فرستنده و گیرنده بعد از ارسال اطلا عات است . پروتکل هائی از این نوع امکانات بیشتری را بمنظور کنترل خطاهای احتمالی در ارسال اطلاعات فراهم نموده ولی بدلیل افزایش بار عملیاتی سیستم کارائی آنان کاهش خواهد یافت . از پروتکل TCP بعنوان یک پروتکل قابل اطمینان نیز یاد می شود. علت این امر ارسال اطلاعات و کسب آگاهی لازم از گیرنده اطلاعات بمنظور اطمینان از صحت ارسال توسط فرستنده است . در صورتیکه بسته های اطلاعاتی بدرستی دراختیار فرستنده قرار نگیرند فرستنده مجددا” اقدام به ارسال اطلاعات می نماید.

_ پروتکل UDP(User Datagram Protocol) . پروتکل فوق نظیر پروتکل TCP در لایه ” حمل ” فعالیت می نماید. UDP بر خلاف پروتکل TCP بصورت “بدون اتصال ” است . بدیهی است که سرعت پروتکل فوق نسبت به TCP سریعتر بوده ولی از بعد کنترل خطاء تضمینات لازم را ارائه نخواهد داد. بهترین جایگاه استفاده از پروتکل فوق در مواردی است که برای ارسال و دریافت اطلاعات به یک سطح بالا از اعتماد نیاز نداشته باشیم .

_ پروتکل IP(Internet Protocol) . پروتکل فوق در لایه شبکه ایفای وظیفه کرده و مهمترین مسئولیت آن دریافت و ارسال بسته های اطلاعاتی به مقاصد درست است . پروتکل فوق با استفاده آدرس های نسبت داده شده منطقی، عملیات روتینگ را
انجام خواهد داد.

پروتکل های موجود در لایه Application پروتکل TCP/IP

پروتکل TCP/IP صرفا” به سه پروتکل TCP ، UDP و IP محدود نشده و در سطح لایه Application دارای مجموعه گسترده ای از سایر پروتکل ها است . پروتکل های فوق بعنوان مجموعه ابزارهائی برای مشاهده ، اشکال زدائی و اخذ اطلاعات و سایر عملیات مورد استفاده قرار می گیرند.در این بخش به معرفی برخی از این پروتکل ها خواهیم پرداخت .

_ FTP(File Transfer Protocol) . از پروتکل فوق برای تکثیر فایل های موجود بر روی یک کامیپیوتر و کامپیوتر دیگر استفاده می گردد. ویندوز ???? دارای یک برنامه خط دستوری بوده که بعنوان سرویس گیرنده ایفای وظیفه کرده و امکان ارسال و یا دریافت فایل ها را از یک سرویس دهنده FTP فراهم می کند. سرویس دهنده FTP بعنوان یک بخش مجزاء و در زمان نصب IIS ( سرویس دهنده اطلاعاتی اینترنت ) بر روی سیستم نصب خواهد شد.

_ SNMP(Simple Network Management Protocol) . از پروتکل فوق بمنظور اخذ اطلاعات آماری استفاده می گردد. یک سیستم مدیریتی درخواست خود را از یک آژانس SNMP مطرح و ماحصل عملیات کار در یک MIB(Management Information Base) ذخیره می گردد. MIB یک بانک اطلاعاتی بوده که اطلاعات مربوط به کامپیوترهای موجود در شبکه را در خود نگهداری می نماید .( مثلا” به چه میزان فضا مربوط به هارد دیسک وجود دارد)

_ پروتکل TelNet . با استفاده از پروتکل فوق کاربران قادر به log on اجرای برنامه ها و مشاهده فایل های موجود بر روی یک کامپیوتر از راه دور می باشند. ویندوز ???? دارای برنامه های سرویس دهنده و گیرنده جهت فعال نمودن و استفاده از پتانسیل فوق است .

_ SMTP(simple Mail Transfer Protocol) . از پروتکل فوق برای ارسال پیام الکترونیکی بر روی اینترنت استفاده می گردد.

_ HTTP(HyperText Transfer Protocol) . پروتکل فوق مشهورترین پروتکل در این گروه بوده و از آن برای رایج ترین سرویس اینترنت یعنی وب استفاده می گردد. با استفاده از پروتکل فوق کامپیوترها قادر به مبادله فایل ها با فرمت های متفاوت ( متن، تصاویر ،گرافیکی ، صدا ویدئو و…) خواهند بود. برای مبادله اطلاعات با استناد به پروتکل فوق می بایست ، سرویس فوق از طریق نصب سرویس دهنده وب فعال و در ادامه کاربران و استفاده کنندگان با استفاده از یک مرورگر وب قادر به استفاده از سرویس فوق خواهند بود.

_ NNTP(Network News TYransfer Protocol) . از پروتکل فوق برای مدیریت پیام های ارسالی برای گروه های خبری خصوصی و عمومی استفاده می گردد. بمنظور عملیاتی نمودن سرویس فوق می بایست سرویس دهنده NNTP برای مدیریت محل ذخیره سازی پیام های ارسالی نصب و در ادامه کاربران و سرویس گیرندگان با استفاده از برنامه ای موسوم به NewsReader از اطلاعات ذخیره شده استفاده خواهند کرد.

ویندوز 2000 Server دارای یک سرویس دهنده NNTP بهمراه IIS است . برنامه Outlook Explore 5.0 علاوه بر ارائه امکانات لازم در خصوص ارسال و دریافت پیام های الکترونیکی دارای امکانات لازم بعنوان یک NewsReader نیز است .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: