مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

یادگیری خودتنظیمی و بررسی مهارت های اساسی و اولیه آن

یادگیری خودتنظیمی و بررسی مهارت های اساسی و اولیه آن

یادگیری خودتنظیمی و بررسی مهارت های اساسی و اولیه آن

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۶
حجم ۱۳۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه یادگیری خودتنظیمی و بررسی مهارت های اساسی و اولیه آن می باشد.

 

 

 

شارپ  (2000) یادگیری خودتنظیم را این گونه تعریف می کند:«تلاش های فعالانه ای که افراد به طور فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فعالیت های یادگیری از خود نشان می-دهند. 

 

زیمرمن ۱۹۸۶ خودتنظیمی را شامل چهار مرحله ی متقابل می داند که عبارت است از:

۱- خود ارزیابی و نظارت: زمانی اتفاق می افتد که دانش آموزان درباره اثربخشی خود داوری می کنند و اغلب پیامدها و عملکردها را مشاهده و ثبت می کنند. همان طور که دانش آموزان شروع به مطالعه ی یک موضوع ناآشنا می کنند یک احساس مبهم از اثربخشی رویکردهای شان دارند. حفظ ثبت عملکرد می تواند تا حد زیادی خود ارزیابی یادگیرنده را بهبود بخشد. معلم برای نگهداری این یادداشت ها به او رهنمود می دهد بعد از چند هفته، دانش-آموز به یادداشت هایش رجوع می کند و عملکرد ضعیف خود را در آزمون دنبال می کند تاادراک خود را از دشوار بودن خواندن کاهش دهد. 

 

 

۲- انتخاب هدف و برنامه ریزی: زمانی اتفاق می افتد که دانش آموزان، هدفی را انتخاب می کنند و برنامه ریزی می-کنند. چگونه به هدف دست می یابند. تکلیف یادگیری مجموعه اهداف یادگیری و راهبردهای رسیدن به اهداف را تجزیه و تحلیل می کنند. 
این مرحله شامل تجزیه و تحلیل یادگیری، انتخاب اهداف و برنامه ریزی یا استخراج راهبردهای یادگیری است. دانش-آموزان معمولاً در یادگیری یک مطلب ناآشنا، توانایی کمی در خرد کردن تکلیف به مؤلفه ها و تعیین اهداف برای خودشان یا توسعه راهبردهای یادگیری اثربخش نشان می دهند. معلمان می توانند مجموعه اهداف مؤثر، و انتخاب راهبردهای درست را به دانش آموزان آموزش دهند.

 

 

۳- اجرا و نظارت راهبردها: زمانی اتفاق می افتد که دانش آموزان سعی می کنند یک راهبرد را در بافت های ساختارمند اجرا کرده و هم چنین بر دقیق بودن اجرا نظارت کنند. این مرحله شامل انتخاب راهبردهای اجرایی دانش-آموزان است که بستگی به راهبردهایی که قبلا استفاده کرده-اند و هم چنین باز خورد از همسالان یا معلم و خود نظارتی دارد. 

 

 

 

۴- نظارت بر پیامدها: زمانی اتفاق می افتد که دانش-آموزان توجه خود را به رابطه بین پیامدهای یادگیری و راهبردهای به کار گرفته شده متمرکز می کنند. این مرحله شامل گسترش نظارت یادگیرنده درباره نتایج عملکرد در ارتباط با تغییرات راهبردی برای تعیین اثربخشی است. 
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

۲-۱- مقدمه:    1
۲-۲-۱- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
۲-۲-۲- انواع خودتنظیمی    29
۲-۲-۲-۱- نظمدهی بیرونی:    29
۲-۲-۲-۲- نظمدهی درونفکنی شده:    29
۲-۲-۳- فرایندهای خودتنظیمی    30
۲-۲-۴- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
۲-۲-۴-۱- مدل پینتریج (۱۹۹۰)    31
۲-۲-۴-۲- مدل زیمرمن (۱۹۸۶)    36
جدول ۲-۲ مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
۲-۲-۴-۳- مدل وین و هدوین (۱۹۹۸)    39
۲-۲-۴-۴- مدل بوکارتز:    41
جدول ۲-۳ الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، ۱۹۹۹ (نقل درکدیور، ۱۳۸۶)    41
۲-۲-۴-۵- مقایسه مدلها    42
جدول ۲-۴ مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول ۲-۵ مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
۲-۲-۵- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
۲-۲-۶- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
۲-۲-۶-۱- نظریه کنشگر    58
۲-۲-۶-۲- نظریه پدیدار شناختی    59
۲-۲-۶-۳- نظریه شناختی –  اجتماعی زیمرمن    60
۲-۲-۶-۴- نظریه بندورا    62
۲-۲-۶-۵-نظریه ویگوتسکی    64
۲-۲-۶-۶- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
۲-۲-۶-۷- نظریه کارون و شیر    66
۲-۲-۱۰-۸- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: