مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى ۹۴ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى ۹۴ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۴
حجم ۲۵۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

عواطف در دوره نوجوانى به امور خاصى تعلّق مى گیرد که شاید در ابتداى امر متناقض به نظر برسند؛ مثل ترس و خشم که نوجوان از طرفى مى ترسد و از طرف دیگر خشم مى کند.
الف ـ ترس: برخى تحقیقات نشان مى دهد که نوجوان در اوایل بلوغ هنوز برخى ترس هاى کودکى را دارد؛ مثل ترس از اشباح که به تدریج، این ترس ها را از خود دور مى کند. موضوع ترس در نوجوانى ممکن است این موارد باشد:
۱- ترس هاى مدرسه اى؛ مثل ترس از امتحان، کوتاهى در انجام تکالیف، تمسخر و استهزاى معلمان و هم کلاسان و اجبار به شرکت در بحث گروهى و سخنرانى؛
۲- ترس هاى بهداشتى که به شکل ترس از حوادث ناگهانى، مصیبت ها، بیمارى و مرگ ظاهر مى شود؛ 
۳- ترس هاى خانوادگى که هنگام بیمارى افراد خانواده یا مشاجره آن ها مشاهده مى شود؛
۴- ترس هاى اقتصادى که از پایین آمدن سقف اقتصادى خانواده ناشى مى شود؛
۵- ترس هاى اخلاقى که به صورت احساس گناه در هنگام خطا و اشتباه ظاهر مى شود؛
۶- ترس هاى جنسى که ناشى از نگرانى کیفیّت ارتباط با جنس مخالف واختلال احتمالى کارکرد اعضاى تناسلى اومى باشد(رحمتی، ۱۳۹۰).  

 

نمودها و مظاهر ترس: 
الف)- اضطراب و دلواپسی که معمولا علت آن روشن نیست؛
ب)- کم رویی که با ترس از وضع موجود در محیط همراه است و از توجه نوجوان به خویش ناشی می شود؛
ج)- پریشانی که با ترس همراه است و هنگام نومیدی و نیافتن راه گریز از وضع موجود، پیدا می شود و همچنین ترس از استهزای دیگران یا افراط در تعریف و تمجید که او را پریشان می کند؛
د)- افسردگی که غالباً نتیجه یادآوری ناکامی ها، شکست ها و غم خوردن های پیشین است(شعاری نژاد، ۱۳۸۶)

 

 

ب – خشم: عوامل خشم در نوجوان عبارت است از:
۱- به تعویق انداختن: او اگر نتواند در فعالیتی که انجام می دهد موفق شود یا او را از گفت وگو، خواب یا غذا منع کنند و کارش را به تعویق اندازند؛
۲- احساس ستم و محرومیت: وقتی از اعضای خانواده، معلم یا دوستان نسبت به خود ستمی احساس نماید یا دیگران به نزدیکان او ظلمی کنند؛
۳- تعدی به حریم و مقدسات فرد: مثل این که کسی به خط و فکر و دین نوجوان توهین کند؛
۴- وضع مزاجی: مزاج نوجوان از عوامل طبیعی خارجی متاثر می شود؛ مثلاً اگر باد تند بوزد یا گرما شدید باشد یا دیر به ماشین برسد خشمگین می شود(رستمی، ۱۳۹۰). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری کنترل عواطف

تعریف عملیاتی کنترل عواطف

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عواطف در دوره نوجوانى

۲-۲- مبانی نظری مربوط به کنترل عواطف     16
۲-۲-۱- تعریف عواطف      16
۲-۲-۲- ویژگى هاى رشد عاطفى نوجوان     16
۲-۲-۳- انواع عواطف در دوره نوجوانى     17
۲-۲-۴- مقدمه ای بر کنترل عواطف     18
۲-۲-۵- عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى    20
۲-۲-۶- پرورش عواطف       21
۲-۲-۷- احساسات       23
۲-۲-۸- راهبردهای کنترل احساسات ناخوشایند    24
۲-۲-۹-  کنترل براساس یادگیری عاطفی    25
۲-۲-۱۰- عوامل تعیین کننده جو عاطفی خانواده    26
۲-۲-۱۱- بررسی مفاهیم مربوط به مؤلفه های کنترل عواطف    27

۱- خشم
ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم:
۲-۲-۱۱-۱-۲- دیدگاه های نظری خشم
۲-۲-۱۱-۲- افسردگی 
۲-۲-۱۱-۲-۱- تعریف افسردگی: 
علایم افسردگی: 
– انواع اختلال افسردگی
افسردگی یک‌قطبی: 
علایم و نشانه‌های هیجانی
نشانه‌های شناختی: 
نشانه‌های انگیزشی: 
 نشانه‌های جسمانی: 
 افسردگی دوقطبی: 
نشانه‌های شیدایی: 
۲-۲-۸-۲-۴- دیدگاه‎های افسردگی
درمان افسردگی از نقطه‎نظر یادگیری: 
۲-۲-۱۱-۳- اضطراب
۲-۲-۱۱-۳-۱- نشانه های اضطراب کدامند؟
۲-۲-۱۱-۳-۲- انواع اضطراب
۲-۲-۱۱-۴- عاطفه مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۱- اهمیت مطالعه عواطف مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۲- نقش عاطفه در تفکر و شناخت

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: