مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن

ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن

هدف از این پایان نامه بررسی ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۰
حجم ۲۶۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هوش سازمانی یک ساختار چند بعدی است که از ظرفیت تحلیل اطلاعات سازمانی ، قابلیت انطباق پذیری سازمانی و هوش احساسی تشکیل شده است . (Kalkan , 2005 :44) ویژگی اصلی پیچیدگی موجود در تمامی انواع سیستم های اجتماعی منجر به تلاش هایی برای دانستن هرچه بیشتر درباره ی مجموعه ای از پارامتر ها که  در واقع به الگوهای رفتاری یک سیستم حمله می کنند و زیرمجموعه ای از پارامترهای طراحی و متغیرهای کنترل و ارتباطات درونی آن ها  که بوسیله ی آن این الگوهای رفتاری شکل می گیرند شده است .

 

 

 

 

شوائینگر  به سه  تئوری از سایبرنتیک سازمانی اشاره نموده  که ابعاد جدیدی را به این تلاش ها اضافه کرده است:
مدل کنترل سیستماتیک  – مدل سیستم قابل دوام  – مدل یکپارچه ی تیمی 

 

 

 

 

 

پیشنهاد وی این است که تلفیق این تئوری ها می تواند یک چهارچوب سیستماتیک برای پیشرفت و یادگیری سازمان هایی فراهم کند و بدین طریق هوش سازمانی را بالا می برد. این تئوری ها مکمل یکدیگرند و در اصول با هم  مشترکند:
o    مدل کنترل سیستماتیک چهارچوبی را طراحی می کند برای (خود)کنترلی جامع فعالیت های یک سازمان ، تا تناسب خود را افزایش دهد. 
o    مدل سیستم قابل دوام  به مسائل تشخیص و طراحی ساختارهای یک سازمان برای ماندگاری و پیشرفت می پردازد. 
o    مدل یکپارچه ی تیمی یک چهارچوب ساختاری را فراهم می کند برای گسترش رفتار تعاملی در یک سازمان تا از آن طریق همبستگی، همکاری و خلق دانش را پرورش دهد ( schwaninger, 2001: 139).

 

 

 

 

 

خوشبختانه امروزه علوم روانشناختی در حیطه های صنعتی و سازمانی هم از لحاظ شناسایی عوامل و متغیر های موثر بر رفتار فرد در سازمان ها و هم از جهت معرفی ابزارهایی برای اندازه گیری این ویژگی ها پیشرفتی چشمگیر داشته است که بکارگیری و استفاده از این ابزارها امکان تصمیم گیری های دقیق و عینی تر را برای مدیران و برنامه ریزان عالی فراهم می سازد تا بتوانند با فراهم نمودن بستری مناسب جهت شکوفایی استعداد و پرورش کارکنان به سوی ارتقاء ، توسعه و تعالی سازمان ها گام بردارند (کهن سال و همکاران ،۱۳۸۹ :۱۰۹ ).

 

 

 

 

در همین راستا ، آلبرشت در سال ۲۰۰۳ جهت سنجش و اندازه گیری هوش ، فرم ۴۹ گویه ای مقیاس هوش سازمانی را طراحی و تدوین نمود و آن را در مورد یک گروه نمونه ۱۲۸ نفری اجرا نمود و با استفاده از روش آلای کرونباخ پایایی هوش سازمانی کل ۸۱% و هفت مولفه ی آن را به ترتیب ۹۴% ،۹۷% ، ۹۷% ، ۹۷% ، ۹۸% ، ۹۸% گزارش نمود. سپس از راه  بررسی ارزش گویه ها و تحلیل عاملی به روش مولفه های اصلی نشان داد که در این مقیاس هفت عامل از ارزش ویژه ی بیش تر از یک برخوردارند و در هر هفت گویه که بار عاملی بیش تر را نشان می دادند، انتخاب گردیدند و آن عوامل را به ترتیب به عنوان مولفه های بینش راهبردی  ،سرنوشت مشترک  ، میل به تغییر ، روحیه  ، اتحاد و توافق  ، کاربرد دانش  و فشار عملکرد  نام گذاری کرد (Albrecht,2003:3).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری هوش سازمانی     27
تعریف عملیاتی هوش سازمانی     27 
هوش سازمانی    32
۲ـ ۱-۱٫مقدمه    32
۲-۱-۲٫ تعاریف هوش سازمانی     32
۲-۱-۲-۱٫ هوش در حوزه روانشناسی      34
۲-۱-۲-۲٫ هوش در حوزه سازمانی      38
۲-۱-۳٫ اهمیت هوش سازمانی     40
۲-۱-۴٫ بهبود هوش سازمانی      42
۲ ـ ۱ـ ۵٫ پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی    43
۲ ـ ۱ـ ۵-۱٫ تقویت سرمایه اجتماعی سازمان    43
۲ ـ ۱ـ ۵-۲٫ توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان    43
۲ ـ ۱ـ ۵-۳٫ سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان    43
۲ ـ ۱ـ ۵-۴٫ ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی    44
۲ ـ ۱ـ ۵-۵٫ تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده    44
۲ ـ ۱ـ ۶٫ هوش سازمانی و یادگیری    44
۲ ـ ۱ـ ۷٫ هوش سازمانی و هوش تجاری    45
۲ ـ ۱ـ ۸٫ سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی    45
۲ ـ ۱ـ ۹٫ رویکردهای هوش سازمانی     48
۲ ـ ۱ـ ۹-۱٫ رویکرد رفتارگرایی    49
۲ ـ ۱ـ ۹-۲٫ رویکرد شناخت گرایی    49
۲ ـ ۱ـ ۹-۳٫ رویکرد اجتماعی    48
۲ ـ ۱ـ ۱۰٫ ضریب هوش سازمانی     47
۲ ـ ۱ـ ۱۱٫ درک شهودی از هوشمندی    50
۲ ـ ۱ـ ۱۲٫ ماهیت سازمان های هوشمند    53
۲ ـ ۱ـ ۱۳٫ هوشمندی  رقابتی و هوش سازمانی    56
۲ ـ ۱ـ ۱۴٫ اقدامات اساسی در هوش سازمانی    56
۲ ـ ۱ـ ۱۵٫ ابزار سنجش هوش سازمانی    58
۲ ـ ۱ـ ۱۶٫ اجزای هوش سازمانی    59
۲ ـ ۱ـ ۱۶-۱٫ هوش سازمانی به عنوان یک فرایند    59
۲ ـ ۱ـ ۱۶-۲٫ هوش سازمانی به عنوان یک محصول    60
۲ ـ ۱ـ ۱۷٫ فرایند هوش    60
۲-۲-۱-۲) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی    33
۲-۲-۲-۲) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی    39
منابع و مآخذ    
الف) منابع فارسی    
ب) منابع غیرفارسی    


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: