مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه اضطراب کتل word تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه اضطراب کتل word تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه اضطراب کتل word تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶
حجم ۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

معرفی آزمون اضطراب کتل 

مقیاس اضطراب کتل براساس پژوهش های گسترده ای فراهم شده و احتمالاً مؤثرترین ابزاری است که به صورت یک پرسش نامه کوتاه فراهم آمد. پرسش نامه ای که می تواند مکمل تشخیص بالینی باشد و نتیجه-ای عینی با هدف های پژوهشی بدست دهد. این پرسش نامه را می-توان بدون مراقبت بکار بست بدین معنا که وقتی بیمار در اطاق انتظار است می تواند به چهل ماده تست و تقریباً پنج دقیقه پاسخ دهد.مقیاس اضطراب را می توان در هر دو جنس در همه سنین بعد از ۱۵-۱۴ سالگی در اکثر فرهنگ ها بکار بست. 

 

مقیاس حاض

ر نه تنها مختص یک تشخیص نخستین بود بلکه برای ترسیم نمودار تحول بیمار نیز بکار رفته است. از آنجایی که می توان آن را پس از یک هفته یا بیشتر مجدداً بکار بست بدون آن که آزمودنی بخش مهمی از پاسخ های گذشته خود را به یاد آورد. نمره اصلی یا کلی به صورت یک نمره تراز شده موضوع بیمار را در پهنه یک مقیاس یازده پارکی مربوط به گروهی که آزمودنی به آن تعلق دارد نشان می دهد اما نمرات دیگری نیز می توان به دست آورد که:

 

الف – نقش ساخت های شخصیت و مشارکت آن ها را در ایجاد اضطراب مشخص می کند.
بین اضطراب آشکار و نشانه دار و اضطراب پنهان که هشیارانه بکار نمی افتد تمایز ایجاد می نمایند. پیش از پژوهش های کنونی درباره اضطراب این نکته پذیرفته شده بود که پاسخ-هایی که از نقطه نظر روان پزشکی اضطراب را نشان می دهند در واقع سن ۶ عامل از ۱۶ عامل یارگه های عقلی توزیع شده-اند همبستگی ها و عاملی کردن نمرات به دست آمد، نشان دادند که اکثر این ساخت های شخصیت یعنی :
O- (گرایش به گنهکاری)
O4-  ( تنش ارگی)
O3- (فقدان توحید یافتگی )
C-(-) (ضعف من )
L- ( ناایمنی پارانویائی)

 

 

و با درجه کمتری H (کم رویی) به صورت یک عامل مرتبه دوم به یکدیگر وابسته اند این امر بدین معناست که یک عامل وسیع و منحصر به فرد اضطراب از راه پرسش نامه ها و همچنین تست های عینی و آزمایشگاهی مشهود می گردد. اما بیان این حالت از خلال پرسش نامه ها این نکته را نیز نشان می دهد که این اضطراب مشترک را می توان به پنج سرچشمه یا اشکال متمایز تظاهرات نسبت داد. در نتیجه مقیاس اضطراب از راه گرد آوری مواد این پنج عامل و ضرائب به دست آمده برای آن ها و به-منظور تعیین این عامل مرتبه دوم اضطراب به شکل عامل واحدی در آمد و ساخته شد .همین امر موجب شد که یک تست استاندارد شده مرجع برای اندازه گیری اضطراب فراهم آید .تستی که به درستی بر مبنای واحدهای کنشی ماخوذ از یافته های بالینی است اکثر روان-شناسان از به دست آورد یک نمره منحصر بفرد برای این عامل (مرتبه دوم) اضطراب عمومی خشنود خواهند بود اما ممکن است پاره ای نیز خواستار آن باشند که بدانند کدام یک از پنج عامل شخصیت بیشتر مسئول ایجاد اضطراب در یک شخ  اند خلاصه-ای از ساخت های شخصیت که بر اثر تحلیل عوامل بدست آمده اند در حد پنج عامل مورد نظر در اینجا ذکر می گردد.

 

 

 

۱- تحول هشیاری نسبت به خود O3
این عامل ظاهراً درجه انگیزش برای یکپارچه کردن رفتار فردی است در حول و حوش احساسی از خویشتن که پذیرفته و هشیار است و ضوابطی که از نظر اجتماعی مورد تأیید اند. فقدان این توحید یافتگی رفتار در حول و حوش مفهوم روشنی ازخود، یکی از علل عمده گسترش اضطراب است .

 

۲- نیروی من C
عامل C نشان دهنده مفهوم شناخته شده نیروی من است یعنی ظرفیت مهار کردن بلافاصله و بیان تنش ها به نحوی سازش یافته و واقع نگر، همبستگی منفی این عامل با مجموعه اضطراب دارای این معناست که یک من نگران همراه با دفاع های بسیاری به وجود آورنده اضطراب است .فرضیه دوم این است که یک تنش شدید اضطراب آمیز، نوعی واپس روی بوجود می آورد و از تحول بهنجار نیروی من ممانعت می-کند .

 

۳- گرایش پارانویایی  L
دلیل همبستگی تمایل پارانویایی با اضطراب روشن نیست شاید بتوان گفت که موقعیت اجتماعی مشکلی که بر اثر رفتار پارانویایی به وجود آمده است می تواند اضطراب را به وجود آورد و یا ممکن است نمره ای که آزمودنی در این عامل به دست می آورد مصرف مشارکت ناایمنی اجتماعی در اضطراب باشد که به موازات گسترش دفاع های پارانویایی آشکار می گردد.

 

۴- گرایش به گنهکاری O
این عامل می تواند به منزله تمایل سرشتی به اضطراب باشد ویژگی اصلی آن یک احساس بی کفایتی اضطراب و افسردگی همراه با تمایل به هرگونه احساس گنهکاری است این مفهوم در اصطلاح فرویدی برابر با مفهوم اضطرابی است .براثر فشارهای فرامن به وجود آمده باشد .

 

۵- تنش ارگی O4
این عامل به دلیل درجه همبستگی اش یکی از مهمترین مؤلفه ها است و به نظر می رسد می تواند نشانگر درجه اضطرابی باشد که بر اثر فشار بن یعنی به واسطه کشاننده های بیدار شده و نیازهای کام نیافته گوناگونی به وجود آمده است .این عامل نشان دهنده رابطه مثبتی است که در اکثر سطوح بین اضطراب و نتیجه کار یافته شده است .
تحریک اشتهای جنسی، نیاز به حرمت و ترس از یک موقعیت در بین کشاننده‌هایی هستند که همبستگی مثبت آن ها را با این مؤلفه یافته اند و سطح آ ن را از طریق تمایل به هیجان پذیری، تنش زود انگیختگی و عصبانیت آشکار می‌گرداند (کراز، ۱۳۶۸، ص ۳۰).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: