مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن

هدف از این پایان نامه اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۰
حجم ۱۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته بیمه

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن

هدف از این پایان نامه اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مقدمه:
موضوع رتبه بندی بنگاههای اقتصادی کشور و تأثیر آن بر قدرت مانور شرکت های مورد رتبه بندی در سطح بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیّت است و بی گمان، اهمیّت و ضرورت آن برای فعالان و برنامه ریزان اقتصادی کشور کاملاً مشخص است. اما اهمیّت هر نوع رتبه بندی تا حدود زیادی بستگی به میزان تخصص و تجربه و توانایی و اختیارات مؤسسات متصدی رتبه بندی دارد. با توجه به اینکه مؤسسات رتبه بندی بین المللی به دلایل سیاسی رغبتی به ارزیابی و رتبه بندی بنگاههای اقتصادی ایران ندارند، لذا در این زمینه باید به توانمندی های سازمان ها و مؤسسات داخلی اکتفا کرد (یاری، ۱۳۸۹، ص ۳۴).

۲-۵-۲- تعریف رتبه بندی:
–    رتبه بندی؛ ارزیابی و قضاوتی است که شخص ثالث یا یک سازمان مستقل و غیر ذینفع درباره اعتبار یک شرکت به عمل می آورد.
–    رتبه بندی؛ سنجش یک موضوع با موضوعات مشابه به منظور تعیین و برتری آن نسبت به دیگران، این سنجش می تواند نسبت به وضعیت مالی یا اعتباری یک فرد یا یک موسسه باشد. رتبه بندی عبارتست از؛ تنظیم اشیاء یا افراد بر مبنای یک ویژگی معین یا مجموعه از اختصاصات آنها (عزیزی نقش، ۱۳۹۰). 

طبقات روش شناسی رتبه بندی:

فینچ روش شناسی رتبه بندی را سه طبقه ذیل معرفی می کند که عبارتند از :
الف) روش شناسی رتبه بندی درخواست شده؛
ب) روش شناسی رتبه بندی بدون درخواست؛
ج) روش شناسی رتبه بندی مبنی بر همکاری.

در روش های فوق منابع اطلاعاتی هر روش متفاوت می باشد. جهت رتبه بندی در روش شناسی رتبه بندی درخواست شده که از آن تحت عنوان روش شناسی رتبه بندی تعاملی نیز یاد می شود، هم از اطلاعات عمومی و هم از اطلاعات غیر عمومی استفاده می شود. جهت رتبه بندی در روش رتبه بندی بدون درخواست که صرفاً یک رتبه بندی آماری می باشد از اطلاعاتی که در دسترس عموم می باشد، استفاده می شود. در رتبه بندی مبتنی بر همکاری، مؤسسه رتبه بندی از اطلاعات عمومی بعلاوه اطلاعات تکمیلی که ممکن است مستلزم تحقیق میدانی، مصاحبه و سایر انواع داده های خاص مورد نیاز غیر عمومی باشد، استفاده کند. در کل رتبه بندی مبتنی بر همکاری یک روش شناسی قابل قبول تری می باشد، چرا که این روش تضاد بالقوه منافع مبراست و از درجه بالایی از قابلیت اعتماد در منابع اطلاعاتی خود برخوردار می باشد. 

کی پی ام جی، روش شناسی های رتبه بندی را به دو دسته طبقه بندی می کند. این دو دسته شامل رتبه بندی توان مالی و رتبه بندی اعتباری (کفایت سرمایه ) می باشد (میرزائی و صفری، ۱۳۸۸، ص ۲۴). رتبه بندی قدرت مالی دیدگاهی در مورد توانایی شرکت بیمه در پرداخت مطالبات بیمه گذاران ارشد و تعهدات به موقع آنها می باشد. شرکت های بیمه که اعتبار آنها با توجه به یک بدهی خاص (بلند مدت و کوتاه مدت) ارزیابی می شود می توانند رتبه بندی بدهی دریافت کنند.
لازم به ذکر است که مؤسسه رتبه بندی نباید به هیچ کدام از روش های فوق اتکا کند و در عوض باید روش خاص خود را بر مبنای اطلاعاتی که مستقیماً از موسسات بیمه دریافت می کند شکل دهد (میرزائی و صفری، ۱۳۸۸، ص ۲۵).

 مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه :
–    توسعه شرکت و اقبال کارگزاران و نمایندگی ها برای اخذ نمایندگی؛
–    کمک به نهاد ناظر در امر نظارت؛
–    ارزیابی و ارزشیابی عملکرد در شرکت های بیمه؛
–    کمک به تصمیم گیری سرمایه گذران جهت خرید سهام شرکت های بیمه؛
–    کمک به وام دهندگان (مؤسسات مالی و اعتباری) جهت ارائه وام به شرکت های بیمه؛
–    کمک به تصمیم گیری مصرف کنندگان محصولات بیمه ای؛
–    خرید بیمه اتکایی (پیشین، ۱۳۸۸، ص ۲۳). 

فهرست مطالب
۲-۵- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه
۲-۵-۱- مقدمه
۲-۵-۲- تعریف رتبه بندی
۲-۵-۳- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه
۲-۵-۴- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی
۲-۵-۵- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
۲-۵-۶- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه
۲-۵-۷- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
۲-۵-۸- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
۲-۵-۹- مشکلات اجرایی رتبه بندی مؤسسات بیمه در ایران
۲-۵-۱۰- متدولوژی (روش شناسی) رتبه بندی شرکت های بیمه
۲-۵-۱۱- طبقات روش شناسی رتبه بندی
۲-۵-۱۲- مهم ترین فاکتور های مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی

۲-۶- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد
۲-۶-۱- جمع بندی ادبیات تحقیق
۲-۷- مدل پیشنهادی تحقیق
۲-۷-۱- مدل کلان (مفهومی)
۲-۷-۲- مدل خرد (عملیاتی)

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: