تحقیق ارزشیابی توصیفی
تحقیق ارزشیابی توصیفی
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 28 |
مقدمه :
ارزشیابی تحصیلی یكی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و نظام های آموزش و پرورش جهان محسوب می شود . دراكثر دایرة المعارف های كه به موضوع نظامهای ملی آموزش و پرورش كشور ها می پردازند عنوان ارزشیابی از عناوین برجسته ای است كه مورد توجه قرار می گیرد .
در كشور ما ، سالهای سال ارزشیابی تحصیلی از یك سنت خاصی پیروی كرده است از بررسی آیین نامه و دستورالعمل هایی كه توسط نهاد عالی سیاست گذازی یعنی شورای عالی آموزش و پرورش ( در آغاز شورای عالی معارف و سپس شورای عالی فرهنگ ) تصویب شده است . ( از سال 1303 تاكنون ) رویكردی یكسان دیده می شود ، ارزشیابی مبنی بر امتحان ( كتبی ، شفاهی ) پرسش كلاسی كه آنهم نوعی امتحان است ، با ملاك های نمره ( 20- 0 ) در این روند هشتاد ساله وجود داشته است .
در این مقاله رویكرد جدیدی را به ارزشیابی تحصیلی طرح نموده كه این رویكرد جدید ارزشیابی توصیفی نامیده شده است و به پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش و توسط حوزه معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش مورد مطالعه ، بررسی و اجرای آزمایشی قرار گرفته است امید آنكه با این كار نگرش مناسبی برای تغییر روند ارزشیابی تحصیلی در دوره ی عمومی ایجاد شود .
قوانین ارسال دیدگاه در سایت