تحقیق خبر در اصول روابط عمومی
تحقیق خبر در اصول روابط عمومی
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 47 |
مقدمه:
خبر چسیت؟ پرسشی كوتاه كه پاسخ جویی برای آن بخش وسیعی از ادبیات روزنامه نگاری را شكل داده است.
خبر، گزارش واقعیتهاست، اما خر واقعیتی را نمی توان خبرنامید.
در این تعریف به این دلیل نمی توان هر واقعیتی را خبر نامید كه فلان واقعیت مثلا بر همگان روشن است، نو نیست و چون كهنه است، قابل طرح نیست و وقتی واقعیت تازه نیست، نمی تواند جنبه خبری داشته باشد.
خبر، پیامی است كه احتمال صدق و كذب در آن وجود دارد.
خیلی از خبرها به چاپ می رسند، اما روز بعد یا مدتی بعد تكذیب می شوند. بنابراین، تعریف فوق نیز فقط بخشی از مفهوم خبر را در بر می گیرد، اما در عین حال باید افزود كه بر خلاف پیشین، كه خبر را گزارش می خواند، در این تعریف، خبر پیام نامیده می شود.
فهرست مطالب
مقدمه
ارزشهای خبری
عناصر یا اركان خبر
سبكهای خبرنویسی
منبع ولید
تیتر یا سرعنوان
ویرایش
خبر غیرقابل چاپ
احترام به معتقدات
از غفلت تا رشوه
فرآیند خبر
گزینش و استحاله
دروازه بانی خبر
معیار عبور خبر
مدلهای حركت یا جریان خبر
جامعه شناسی تولید خبر
خبرهای رویداد مدار و فرآیند مدار
قوانین ارسال دیدگاه در سایت