مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق شاهنشاهی پهلوی در ایران

تحقیق شاهنشاهی پهلوی در ایران

دسته بندی تاریخ
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات 34
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

درمورد رضا خان
رضا خان ، معروف به (پالانی – میر پنج – پهلوی) ، سر سلسله ی خاندان پهلوی در ایران بود ، كه نیم قرن بر این سرزمین از سال(1299 ه ش مطابق 1921 م الی 1357 ه ش مطابق 1979 م ) حكومت كردند .
وی در 24 اسفند ماه 1257 ه ش مطابق 15/مارس/1878 م ، برابر ربیع الاوّل سال 1295 هجری قمری ، در یكی از بلوك مازندران ، در روستای متروك این شهر ،به نام آلاشت ، در منطقه سواد كوه متولّد شد . سواد كوه ، یكی از نواحی مازندران ، و یكی از استان های ساحلی دریای خزر است .
جدّ اعلی وی ، (مراد علی خان) معروف به (باوندی) بود ، و با درجه ی سرگردی در فوج (سوادكوه) خدمت می كرد ، ویكی از صحنه های آن جنگ كشته شد .
پدر او ، سرگرد عباسعلی خان باوندی بود ، كه او نیز مانند پدرش ، مردی نظامی بود ، و به درجه ی سرگردی رسید ، و فرمانده ی فوج اوّل هفتم سواد كوه بود ، كه روز 8/آذر ماه/1255 شمسی (درحدود 8 ماه از تولّد رضا خان) ، بدرود حیات گفت ، و سرپرستی و تربیت او ، به عهده ی برادرش نصرالله خان ، كه فرمانده ی جنگ سواد كوه بود ، محوّل شد ، و به توصیه و راهنمایی او ، برادر زاده اش كه خود عشق سپاهیگری داشت ، در سال 1267 شمسی ، وارد فوج سوادكوه شد .
خیلی ها ازاو شنیده اند كه می گفته : مادرم در شیر خوارگی مرا از تهران به سوادكوه می آورده ، در بین راه گرفتار بوران شده ، وقتی به یكی از كاروانسراهای سنگی بین راه رسیده ، مرا مرده پنداشته و در آخور طویله ای انداخته و رفته است ، بعد از ساعتی بر اثر گرمی طویله من جان گرفته ، سر و صدا راه انداخته ام ، یكی از افراد قافله ی بعدی كه مادرم را می شناخته ، از نشانی كاروانسرا داركه زنی را به این نشان دیده كه به این طویله با یك بچّه وارد شده ، دانسته است من بچّه ی همان زن آشنای او هستم ، و مرا برداشته ، ودر منزل به مادرم رسانده است واین حقیقت را امروز هم روستایی های حول و حوش این كاروانسرا برای یكدیگر و عابـرین ، سینه به سینه ، نقل می كنند و معروف است .
سرهنگ سید جواد خان صوفی نقل می كند كه رضای قزاق روزی برای تفریح به دولاب و قهوه خانه آنجا می رود ، قهوه چی ، از او احترامی بجا نمی آورد ، و چند باری كه برای او چای می آورد ، سرد و كم رنگ و از قوری پس آب بوده است ، و رضا ناراحت چیزی نمی گوید ، ولی فردا صبح كه قهوه چی به قهوه خانه می آید ، نیمكت بزرگ و سنگین خود را نمی بیند ، پس از تحقیق آن را در وسط خندق پیدا می كندو دانسته می شــود كه رضاقزاق به انتقام چای های قهوه چی ، نیمكت را تنهایی و در نیمه شب به خندق می اندازد ، و از آن روز ، قهوه چی به او احترام می گذاشت .

فهرست مطالب
1-در مورد رضاخان
2-در مورد مدرّس و مصدّق
3-ضدّیت با روحانیت
4-لباس متّحد شكل
5-سانسور مطبوعات
6- كشف حجاب اجباری
7- قانون نفت
8- اجباری شدن كلاه شاپو
9- كناره گیری اجباری از پادشاهی
10- خاتمه ی كار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: