مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق كشت مكانیزه سیب زمینی

تحقیق كشت مكانیزه سیب زمینی

دسته بندی کشاورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات 44
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

آماده سازی بستر کشت
برای دستیابی به حداکثر عملکرد با غده هایی بدون عیب و نقص و دارای شکل خوب و ایجاد پشته هایی که غده های سیب زمینی به آسانی و با سرعت برداشت شوند عملیات آماده سازی سبز کشت دارای اهمیت فراوانی است.
در پائیز قبل از کشت، زیرکنی با ساب سویل لازم است و بعد زمین را شخم زده و به همان ترتیب رها می نمایند تا سرمای زمستان آفات موجود در خاک را از بین ببرد و علفهای هرز بر اثر بیرون ماندن ریشه خشک گردند. در بهار مجددا زمین را شخم زده عمق شخم در این حالت تا میزانی است که ریشه گیاه بتواند نفوذ نماید.
کلوخه های خاک باید کاملا خرد شود و در ضمن رطوبت خاک به اندازه کافی باشد. گرچه این دو نیاز گیاه با یکدیگر سازگار نیستند چه هر عمل خاک ورزی سبب از دست رفتن رطوبت خاک می شود. رطوبت خاک را می توان با سرعت بخشیدن به آماده سازی خاک تا حدودی حفظ نمود.
کلوخه های خاک: دلایل زیادی در توجیه از بین بردن کلوخه های خاک ارائه می شود که اکثر آنها مکانیکی است. کلوخه های خاک از لحاظ اندازه مشابه یا بزرگتر از غده هایی هستند که می باید به طور مکانیکی یا به کمک بلند کننده ها جدا شوند. در فصول خشک کلوخه ها ممکن است دارای لبه های تیز شده و به غده ها آسیب برسانند. اندازه مطلوب ذرات خاک بیشتر از 12 میلیمتر نیست.
سنگ: وجود خرده سنگها و شنهای کوچکتر از 12 میلیمتر در مزرعه مزیتی به شمار می رود زیرا سبب نفوذپذیری خاک می شوند ولی سنگهای بزرگتر در هنگام برداشت محصول سبب اسیب رسیدن به غده و ایجاد اشکال در جداسازی بهنگام برداشت می شود. به طور کلی وجود سنگ در مزرعه سبب بروز مشکلاتی در عملیات کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی می شود که می توان به صدمه دیدن دستگاههای آماده سازی زمین، ممانعت از قرار گرفتن غده ها در محل اصلی خود، اشغال فضای خاکی که می تواند منبع غذا و روطبت برای گیاه باشد و کندی حرکت ماشین برداشت اشاره نمود. وجود سنگ ضایعات قابل ملاحظه ای برای غده های حساس سیب زمینی بوجود می آورد، لذا چنانچه در مزرعه ای سنگ به مقدار زیاد وجود داشته باشد بهتر است قبل از آماده سازی بستر کشت اقدام به گردآوری و خارج ساختن آنها نمود.
علاوه بر مقدار سنگ در مزرعه شکل سنگ نیز در آسیب رساندن به غده ها موثر است. جدول ذیل مقدار آسیب وارده بر غده ها را بر حسب اندزه و شکل سنگ نشان می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: