مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق مسئولیت قراردادی

دسته بندی :معارف اسلامی محمد 27

تحقیق مسئولیت قراردادی

دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات 39
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه
چون قانون مدنی و سایر مواد مربوط بحقوق مدنی كه در قوانین دیگر (مانند آئین دادرسی مدنی ) آورده شده است از دو ماخذ (حقوق فرانسه – وقفه امامیه ) گرفته شده است ناگزیر پیش از اینكه در موضوع بالا وارد شویم برای اینكه بین دو حقوق مذكور پلی بسته شود چند نكته ذیل را یادآور می شویم .
2 – ضمان ومسئولیت
مسئولیت یك اصطلاح نو است كه شاید در زیان فارسی بیش از نیم قرن سابقه استعمال نداشته باشد این اصطلاح را مترجمین در مقابل كلمه etilibasnopseR نهاده اند و امروز در حقوق جدید ایران اصطلاح مسئولیت روز بروزبیشتراستعمال میشود و جای اصطلاح قدیمی (یعنی كلمه ضمان ) را میگیرد.
3 – مسئولیت و كلمه فرانسوی معادل آن در معنی بسیار وسیع بكار میرود بطوریكه هم در علم حقوق و هم در غیر حقوق بكار میرود بهمین جهت میگویند مسئولیت دو قسم است :
الف – elarom eilibasnopser aL یا مسئولیت اخلاقی ، و آن هر نوع مسئولیتی است كه قانون گزار متعرض آن نشده باشد مانندمسئولیت اناسن نسبت بخود یا نسبت بغیر یا نسبت بخدای خود.
ب – elageL etilibasnopser aL یا مسئولیت قانونی و آن هر نوع مسئزلیتی است كه قانون متعرض آن شده و ضمانت اجراء قانونی دارد.
4 – مسئولیت باین معنی وسیع در قرون گذشته گاهی استعمال شده و سپس متروك مانده است چنانكه گفته شده است (كلكم مسئول عن و عینه ) مسئولیت در اینجا اعم از مسئولیت اخلاقی ومسئولیت قانونی است .
در فقه اصطلاح (مسئولیت ) بكار نرفته است بلكه از صدراسلام بپیروی از پاره ای از نصوص قانونی لفظ و ضمان را استعمال نموده اند آنهم بمعنی (مسئولیت قانونی ) یكی از نصوص مزبور را برای اثبات این امر می آموزیم .
5 – الحلبی عن ابیعبدالله (ع ) ، سالته عن رجل ینفر برجل فیعتره ویعقردابته رحلا قال هو ضامن لماكان من شیئی ،
یعنی : شخصی بنام حلی از امام ابو عبدالله (ع ) پرسید كه كسی مركوب سورای را رم داد و در نتیجه این عمل راكب و مركوب هردو مجروح شدند قانون در این مورد چه می گوید: در جواب گفته شده كه فاعل عمل مزبور ضامن حادثه است یعنی از جهت جراحتی كه لغت ضمان هم در مسئولیت مدنی مسئزلیت كیفری هم متوجه او است 0 بنابراین لغت ضمان در مسئولیت مدنی و هم مسئولیت كیفری بكار رفته است و مجموع این دو قسم مسئولیت مسئولیت قانونی راتشكیل می دهند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: