مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تحقیق هنر رماتیک

رمانتیسسم از تحول روحی انسان های اروپایی آغاز د و تعریف آن راه و روش یا جهتی عقلانی است كه بسیاری جنبه ها مانند ادبیات ، نقاشی ، موسیقی ، معماری ، نقد گرایی و تاریخ شناسی در تمدن را توصیف می كند و از قرن 18 تا اواسط قرن 19 به طول می انجامد و شكوفایی آن نیز بین سال 1800 تا 1840 است اصطلاح رمانتیك بنابر نظریاتی از واژه ی رمانس گرفته شده به معنی داست

دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات 37
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

برای فهم تغییرات ما با ید به زیر سطح اشیا و حوادث بنگریم و بكوشیم آنچه را كه در ذهن مردم روی می داد و می گذشت پیدا كنیم زیرا عمل و اقدام به آن صورت كه ما آن را می بینیم خود نتیجه ای از مجموعه ی افكار و شهوات ، تعصبات و خرافات ، امید ها و ترس هاست و هرگز هیچ اقدام و عملی را نمی توان به تنهایی و بدون توجه به عللی كه به آن عمل منتهی شده است فهمید . توفان تغییرات بزرگی كه در اروپا و سایر ممالك رخ داد در قرن 17 و 18 موجب رشد ناسیونالیسم و عقل و خرد شد و مردم دیگر پایبند به اعتقادات كوركورانه نبودند . از قرن 16 تسلط كلیسا كمرنگ تر و بی اهمیت شمردن مذهب در مردم ایجاد شد . با ظهور و رواج صنایع جدید و پدید ماشین های بزرگ دلیلی بر این بود كه دین كمرنگ تر جلوه كند و توجه مردم بیشتر به مسائل اجتماعی و اقتصادی جلب شود . ولتر می گوید : ” شخصی كه مذهبی را بدون سنجش و آزمایش قبول می كند همچون گاوی است كه خودش را به زیر بار می دهد” .

رمانتیسسم از تحول روحی انسان های اروپایی آغاز د و تعریف آن راه و روش یا جهتی عقلانی است كه بسیاری جنبه ها مانند ادبیات ، نقاشی ، موسیقی ، معماری ، نقد گرایی و تاریخ شناسی در تمدن را توصیف می كند و از قرن 18 تا اواسط قرن 19 به طول می انجامد و شكوفایی آن نیز بین سال 1800 تا 1840 است اصطلاح رمانتیك بنابر نظریاتی از واژه ی رمانس گرفته شده به معنی داستان های بلند با قهرمان احساساتی و افسانه های قرون وسطایی رمانتیسم ابتدا به مثابه یك جریان فكری در زمینه ی ادبیات، نمایش و فلسفه شكوفا شد. پایه های اصلی رمانتیك را احساس و شور تشكیل می دهند. انسان گرایی، فردگرایی و ارتباط ذهنی از طریق بیان احساسات در رمانتیسم جایگزین عقل و فردگرایی باروك و رنسانس شد. از خصوصیات این دوره اهمیت به زیبایی ها ی طبیعت و وحدت و جودی آن با روح، تمجید احساسات بدون منطق و دلیل ،احساس بدون درك و فهم ،روی آوردن به سوی نفس خویشتن (personality) و حالات او و قوه ذهن او كه ناشی از علاقه آنها به وجود بی كران و اشتیاق برای دستیابی به اوست ، جستجوی حقیقت با توسل به آموزهای مذهب كاركردن با افراد بالغ و شخصیت های قهرمانی بدون توجه به شكل و شمایل آنها ، متمركز شدن روی نفس و جنگ درونی آن ، تاكید بر قوه ی تخیل و تصور برای بالا بردن تجربیات و واقعیات روحانی و معنوی ،علاقه و توجه به مبدا فرهنگ قوم و محل و سنت آنها و ملی گرائی ، توجه به قرون وسطی ، تمایل به سوی چیزهای بیگانه عجیب و غریب و مرموز و خارق العاده بود.

دیدگاه جدید نسبت به هنرمند به صورت یك فرد خالق متعالی كه روح احساس مخلوق آن بسیار مهمتر از قوانین سخت و روش های سنتی قدیم است.

رمانتیك ها در برابر واقعیت موضعی نا استوار داشتند و بر حسب جریان های زمان به جهت های متضاد كشیده می شدند.

یكی از اعتقادات رمانتیك ها این بود كه هویت واقعی فرد در وجود خودش است و جستجوی برای هویت شخص را در آثار هنری و زندگی او می فهمیدند.

فكر ناسیونالیسم از ابتدای دوره رمانتیك خلاف دوره كلاسیك در فكر هنرمندان بود و همچنین ،رد قوانینی كه مشخصه دوران كلاسیك بودند مانند نظم، آرامش ، هارمونی ، تعادل ، ایده آل گرایی و عقل گرایی.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: