مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترجمه مقاله بررسی رویکردی کاربردی به وفاداری نگرشی به نام تجاری

دسته بندی :مدیریت مدیریت 15

ترجمه مقاله بررسی رویکردی کاربردی به وفاداری نگرشی به نام تجاری

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات 16
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه

وفاداری به نام تجاری مفهومیست که در چند دهه ی اخیر مورد توجه بسیاری شرکت ها که به دنبال جلب وفاداری مشتریان خود هستند قرار گرفته است. در حالیکه می دانیم وفاداری به نام تجاری برای سازمان ها اهمیت دارد، کارکرد نگرشی وفاداری به نام تجاری از دیدگاه مشتری چندان واضح نیست. چرا مشتریان همواره از یک نام تجاری خاص خرید می کنند؟ در این مقاله ما به بیان این مساله می پردازیم که تعهد و تمایل به خرید از نام تجاری خاص از بروز واکنشی صورت می گیرد که مشتری را به خرید مجدد سوق می دهد. ما از چارچوب کتز (1960) نسبت به رویکرد کاربردی به نگرش ها به منظور تحقیق بر رابطه ی میان چهار عملکرد وفاداری و سه جنبه از وفاداری به نام تجاری استفاده خواهیم کرد.

برای پاسخ به این سوال در مورد اینکه چه چیز باعث وفاداری نگرشی مشتریان می شود باید به شناسایی کارکردهای روانشناسی وفاداری به نام تجاری بپردازیم. شواهدی وجود دارد که خریداران گاه به هنگام خرید غیر منطقی عمل کرده و تحت تاثیر شرایط قرار می گیرند اما در برخی دیگر از موارد هم منطقی و تصمیم گیرنده هستند انتخاب هر رویکرد کاملا به شرایط محیط بستگی دارد (چادوری، 2006 و کتز 1960). یکی از تئوری هایی که مربوط به وجود نگرش ها و رفتارهای منطقی و غیر منطقی تئوری کاربردی نگرش کتز (1960) است. فرضیه ی اصلی این تئوری بر این پایه استوار است که درک محرک ها (عملکردها) باید قبل از تغییر نگرش صورت گیرد (اشلاسر 1998).

تئوری کاربردی نگرش (کتز 1960) چهار کارکرد اصلی نگرش را که به شرح اهداف نگرش نسبت به اشیاء می پردازند بررسی کرده و نهایتا رفتار را توصیف می کند. این تئوری در موقعیت های رفتاری مختلف گسترش یافته و مورد آزمایش قرار گرفته است: برای مثال گرو و همکاران (1977) سرگرمی، لوکاندر و اسپیور (1978) تنیس، کروگانوکار و همکاران (1985)، خرید؛ آلن و همکاران (2002) رفتار مربوط به خرید ماشین و عینک آفتابی؛ هالت (2005) آزمایش اچ آی وی؛ آلن و همکاران (2002) ایجاد “پشتیبانی از سیستن رفتار ارزشی( ص 130). در این تحقیق ما از چارچوب کتز (1960) برای تعریف چهار کارکرد وفاداری (عملی، دانش، بیان ارزشی و واکنش دفاعی) استفاده کرده و به این موضوع می پردازیم که چگونه هر یک از کارکرد ها به سه جنبه از وفاداری مربوط است (عاطفی، شناختی و وفاداری رفتاری). رویکرد نهایی “رویکرد کاربردی به وفاداری نگرشی به نام تجاری” نامیده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: