مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترجمه مقاله تاثیر کمک تصمیمی بر ریسک¬گریزی در تصمیمات سرمایه¬گذاری ثابت

ترجمه مقاله تاثیر کمک تصمیمی بر ریسک¬گریزی در تصمیمات سرمایه¬گذاری ثابت

دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
فرمت فایل docx
حجم فایل 1.271 مگا بایت
تعداد صفحات 26
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تاثیر کمک تصمیمی بر ریسک­گریزی در تصمیمات سرمایه­گذاری ثابت

گوویند لی­یر، دبورا مک براید، فیلیپ رکرز

کلمات کلیدی: گریز از ابهام، سرمایه­گذاری ثابت، کمک­های تصمیمی، اثربخشی

1. مقدمه

ریسک باتوجه به عدم قطعیت یا ابهام، اگر نگوییم در بیشترین، دستکم در بیشتر تصمیمات مهم زندگی وجود دارد و محققان نشان داده­اند که به طور مداوم انتخاب­های ما را در میان مجموعه­ای از زمینه­های تصمیم­گیری تحت تاثیر قرار می­دهد. به طور مشخص در کسب و کار، نتایج سرمایه­گذاری ثابت آینده­نگرانه ندرتا قطعی هستند و ابهام نتیجه قانون است نه استثناء. بعلاوه عدم قطعیت و ابهام به طور منفی تصمیمات تخصیص منابع مدیران را تحت تاثیر قرار می­دهند. اسپرینکل، ویلیامسون و آپتون (2007) به این نکته اشاره می­کنند که ریسک­گریزی افراد را به انتخاب تحقیق­های مطمئن هدایت می­کند که منافع شرکت را کاهش می­دهد (ص.437). در این مطالعه تاثیر کمک تصمیمی را بر کاهش ریسک­گریزی بررسی می­کنیم.

هنگام گرفتن تصمیمات سرمایه­گذاری ثابت، مدیران اغلب با چندین گزینه مواجه می­شوند که باید به نمایندگی از شرکت انتخاب کنند. عدم قطعیت و ابهام ذاتی در تصمیمات سرمایه­گذاری ثابت، پیچیدگی انتخاب و دشواری کار را افزایش می­دهد که به نوبه خود فرآیندهای مشورتی و انتخاب نهایی را تحت تاثیر قرار می­دهد. تحقیق پیشین نشان داد که افراد ظرفیت شناختی محدودی دارند و در نتیجه عموما بر ساده­سازی و/یا واکنش­های انفعالی در تصمیمات پیچیده محیطی تکیه می­کنند.

تصمیمات کمکی غالبا در وجوه عملی و تحقیقی بعنوان ابزاری برای هدایت تصمیم­گیری کارکنان در مسیر منافع شرکت به کار گرفته می­شوند. عموما زمانی که سازمان­ها منابع بنیادین خود را در توسعه، پیاده­سازی و کاربرد کمک­های تصمیمی سرمایه­گذاری می­کنند، منافع مطلوب اغلب درک نمی­شوند. تنوع افراد و متغیرهای وظیفه می­تواند اثربخشی کمک­های تصمیمی را محدود کرده یا افزایش دهد. اگر دلایل پنهان تصمیم­گیری پایین­تر از حد مطلوب با کمک نشان داده نشود آنگاه کمک تصمیمی به منفعت نمی­انجامد و هزینه­های توسعه هدر خواهد رفت. در زمینه تصمیم­گیری که ابهام نتیجه در آن برجستگی بیشتری برای تصمیم­گیرندگان دارد، افزایش مقدار ساختار وظیفه و شفافیت از طریق کمک تصمیمی ابزار موثری در تأثیرگذاری بر رفتار انتخاب است.(شکل 1)

ویژگی­های فردی مانند تحمل ابهام و تاثیر سرشتی برای تاثیر بر تصمیم­گیری در محیط غیر قطعی و ابهام نشان داده شده­اند. خصوصا، تحمل ابهام (TOA) بعنوان عامل تاثیر روی تصمیمات در میان شماری از زمینه­های کسب و کار نشان داده شده است که توسط بودجه­بندی سرمایه محدود نمی­شود. در زمینه کسب و کار که در محیط­های غیر قطعی و مبهم تنظیم شده­اند، تاثیر سرشتی نیز می­تواند قضاوت حسابرس، تصمیم­گیری اخلاقی و تصمیمات سرمایه­گذاری را تحت تاثیر قرار دهد. در نسبت با این امور، در تحقیق حاضر، ما تاثیر اختلاف کمک تصمیمی را در میان افرادی که سطوح مختلفی از تحمل ابهام و تاثیر مثبت و منفی را نشان دادند، فرض گرفتیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: