مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق اثر شلاقی در زنجیره تامین

دسته بندی :مدیریت مدیریت 19

اثر شلاقی زنجیرة تأمین دلایل ایجاد اثر شلاقی راههای مقابله با اثر شلاقی

دانلود تحقیق اثر شلاقی در زنجیره تامین

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات 20
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

اكثر تعاریفی كه از زنجیره عرض ارائه میشود به نوعی به ساختار خطی زنجیره عرضه اشاره می كنند . واضح ترین مشخصه این ساختار جریان وارده از سمت اعضا بالادستی به سمت اعضا پایین دستی و جریاناطلاعات در جهت مخالف است . در ان ساختارهر عضوی تنها قراری ارتباط مستقیم بااعضا بلاواسطه قبل و بعد از خود را دارا می باشد . شبیه سازی كه فورستر در سال 1961 این ساختار با نام بازی توزیع نوشیدنی ارائه كرد نشان داد كه تصمیم گیری شركای زنجیره عرضه بر مبنای روابط خطی می تواند بستری برای ایجاداثر شلاقی در زنجیرة عرضه باشد. اثر شلاقی افزایش نوسان تقاضا در طول زنجیره عرضه از سمت اعضا پایین بالادستیمی باشد . این پدیده توجه بسیاری از تحقیقات آكامیك را به خود جلبكرده است و به همن دلیل راه حلهای متفاوتی برای مقابله با آنارائه گشته است . همانطور كه در ادامه بحث آورده می شود راح حل كلی برای مهار این پدیده پرهیز از تصمیم های محلی توسط اعضاء و حاكم شدن دیدگاه سیستمیبر ساختار زنجیره عرضه می باشد . برای این منظور ، ساختار منظومه‌ای برای تبادل جریان اطلاعات و مواد به عنوان بستری برای هدف فوق مورد توجه قرار گرفته و معرفیمی شود . این ساختاراین قابلیت را خواهد داشت تا با حذف دلایل ایجاد اثر شلاقی در كاهش هر چه بیشتر آن مؤثر باشد .

– ساختارخطی زنجیره عرضه و اثر شلاقی

بر اساس تعریفی كه Towill و همكان در سال 1992 ارائه می كنند زنجره عرضه سیستمی است كه قسمتهای اصلی آن تأمین كننده های مواد خام ، تولید كننده ها ، سرویسهای توزیع ومشتریان و مشتریان هستند كه همه آنها از طریق جریان رو به جلوی مواد و كالاها وجریان رو بهعقب اطلاعات ا هم متصل می شوند . بر اساس تعریفی دیگر زنجیره عرضه مجموعه ای از فعالیتها می بشد كه باعث حركت و انتقال مواد از مراحل اولیه به سمت مصرف كننده نهییمی شود بطوریكه این فعالیتها همراه با جریان رو به جلوی مواد و جرین رو به عقب اطلاعات می باشند .

و در ادامه داریم:

دلایل ایجاد اثر شلاقی

راههای مقابله با اثر شلاقی

به اشتراك گذاری اطلاعات در زنجیره عرضه

ارزش اطلاعات

فایل ورد 20 صفحه

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: