مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود كارآفرینی مبتنی بر علم 15 ص

دسته بندی :کارآفرینی مدیریت 42

دانلود كارآفرینی مبتنی بر علم 15 ص تحقیق كارآفرینی مبتنی بر علم 15 ص مقاله كارآفرینی مبتنی بر علم 15 ص كارآفرینی مبتنی بر علم 15 ص

دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل zip
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات 19
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 19 صفحه

كارآفرینی مبتنی بر علم 3-2 الگوی مطالعه كارآفرینی مبتنی بر علم در قسمت قبل ضرورت توجه به كارآفرینی مبتنی بر علم تاریخچه شكل گیری آن در دنیا و بعضی از مفاهیم و رویكردها در رابطه با آن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این قسمت سعی می‌شود الگویی برای مطالعه كارآفرینی مبتنی بر علم ارایه شود.
الگوهای كه تاكنون در رابطه با كارآفرینی مبتنی بر علم ارایه شده‌اند، بر محور چهار كلید واژه بنگاه مشتق از دانشگاه، دانشگاه كارآفرینی، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی و دانشگاه نوآور شكل گرفته‌اند.
هر یك از این الگوها تنها جزیی از سیستم وسیع و پیچیده كارآفرینی مبتنی بر عمل را مورد توجه و تاكید قرار داده‌اند.
در این قسمت ضمن اشاره به بعضی از الگوهای گذشته، سعی می‌شود یك الگوی جامع و پویا از كارآفرینی مبتنی بر علم ارایه شود.
این الگو، سیستم كارآفرینی مبتنی بر علم نامیده می‌شود.
طبق این الگوی كارآفرینی مبتنی بر علم زیرسیستمی از سیستم كارآفرینی به مفهوم عامل است.
در ادامه مقاله مولفه‌های مهم سیستم كارآفرینی مبتنی بر علم از نظر كاركردی در قالب نهادها، فرایند و ستانده به اختصار تشریح می‌شود.
با توجه به اینكه تا وقتی فرایند كارآفرینی روشن نباشد نمی‌توان نهاد و ستانده‌های سیستم كارآفرینی را تعیین كرد،ابتدا فرایند كارآفرینی مبتنی بر علم بررسی می‌شود.
لذا در این قسمت از مقاله در رابطه با این موضوع بحث خواهد شد، به بحث نهاده‌ها و ستانده‌های كارآفرینی مبتنی بر علم در قسمت‌های سوم و چهارم پرداخته خواهد شد.
1-3-2فرایند كارآفرینی مبتنی بر علم كارآفرینی به مفهوم عام فرایندی است كه طی آن فرصت‌های تجاری برای تولید كالا و خدمات آینده كشف، ارزیابی و بهره‌برداری شود.
این فرآیند شامل تمام وظایف، فعالیت‌ها و اعمالی است كه در راستای كشف و بهره‌برداری از فرصت تجاری جدید و تاسیس سازمان جدید انجام می‌شود.
در كل دو نوع فرایند كارآفرینی را می‌توان از هم تمییز داد: كارآفرینی فرد و كار‌آفرینی سازمانی.
اگر فرایند كارآفرینی به وسیله فردی مستقل از سازمان خاص سازماندهی شود، فرایند كارآفرینی فردی نامیده می‌شود.
كارآفرینی فردی سابقه‌ای به طول عمل بنگاه اقتصادی دارد.
كارآفرینی سازمانی خود بر دو نوع است: كارآفرینی در سازمان و كارآفرینی توسط سازمان.
كارآفرینی در سازمان به معنی آغاز فعالیت اقتصادی جدید یا دیگر گرایشات و فعالیت‌های نوآوری توسط فردی یا گروهی از افراد به عنوان عضوی از سازمان، در دورن سازمان موجود است.
این سازمان، سازمان مادر نامیده می‌شود.
به فرد یا افرادی كه به فعالیت كارآفرینی اقدام كرده است، كارآفرین سازمانی گفته می‌شود.
كارآفرین سازمانی در سازمان‌های بزرگ مانند دانشگاه همچون یك كارآفرین مستقل عمل می‌كند و بنگاه‌های اقتصادی جدیدی را بر مبنای محصول جدید، خدمات جدید یا فرایند جدید ایجاد می‌نماید.
البته دانشگاه یا سازمان مادر در ستانده كارآفرینی با كارآفرین یا كارآفرینان شریك است و آنان را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فنی حمایت می‌كند.
بنگاه نوپایی كه توسط كارآفرین سازمانی تاسیس می‌شود بنگاه مشتقه نامیده می‌شود.
كارآفرینی توسط سازمان كه كارآفرینی شركتی نیز نامی

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: