دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد عملکرد ۵۵ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد عملکرد ۵۵ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۵ |
حجم | ۱۷۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
برای عملکرد تعاریف مختلفی ارائه شده است از جمله این که : عملکرد عبارتست از به نتیجه رسانیدن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است . (کاسیو، ۱۹۸۹؛۲۰۵)این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد می باشد. در این تحقیق عملکرد را مجموعهای از بازدهی ، تولید ، غیبت ، جابجایی و رضایت شغلی افراد در نظر گرفتهایم . عملکرد سازمانی قبل از آنکه به شاخههایی از علم مدیریت نظیر مدیریت تولید نسبت داده شود ترجیحاً به رفتار سازمانی نسبت داده شده است .
چون رفتار سازمانی به پژوهش ، بررسی و موارد زیر منحصر میشود :
آنچه را که افراد در یک سازمان انجام میدهند و شیوهای که آن افراد ، بر عملکرد سازمان اثر میگذارند . (رابینز،۱۳۷۴؛۴۰۰)
*** به طور کلی عملکرد را می توان در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد مطالعه قرار داد، اما با توجه به موضوع پژوهش در این بخش تنها به بررسی عملکرد فردی اکتفا می کنیم و با بیان عوامل مؤثر بر عملکرد فردی به بیان مدلی میپردازیم که به منظور مطالعه عملکرد از آن بهره گرفتهایم .
تعریف نظری عملکرد:عملکرد عبارتست از به نتیجه رسانیدن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است . (کاسیو، ۱۹۸۹؛۲۰۵)
تعریف عملیاتی عملکرد : منظور از عملکرد شغلی در این پژوهش نمره ای است که افراد از آزمون عملکرد صالحی(۱۳۸۲) کسب می کنند
• عوامل مؤثر بر عملکرد فردی
۱- توانایی ۲- شخصیت۳ – یادگیری ۴- ادراک ۵- انگیزش۶ – استرس یا فشار روانی
۱)توانایی
توانایی چیست ؟ توانایی یعنی توان فرد در انجام کارهایی که در یک پست سازمانی باید انجام شود . بعبارت دیگر توانایی ، ارزیابی کار یا عملی است که فرد میتواند انجام دهد . تواناییهای فرد شامل دو مهارت هوشی و جسمی (فیزیکی ) است .
1- تواناییهای ذهنی
تواناییهای ذهنی عبارتست از آنچه که فرد برای کارهای فکری به آنها نیاز دارد . نوع شغل تعیین کننده میزان تواناییهای هوشی داوطلبی است که متقاضی احراز پست مزبور است . بطور کلی ، هر قدر کارمند در سلسله مراتب اداری مقام یا پست بالاتری را احراز نماید باید از نظر توانایی کلامی و میزان هوش در سطح بالاتری باشد تا بتواند آن را بصورت موفقیتآمیزی انجام دهد . (رابینز ۱۳۷۷؛۴۰۲)
۲- تواناییهای جسمی
بدیهی است در صحنه کارهایی که به مهارت و تخصصی چندان زیاد نیاز ندارند یعنی اموری که در سطوح پائین سازمان و بصورت استاندارد انجام میشوند ، تواناییهای جسمی و بدنی میتوانند نقش حیاتی ایفا کنند .
۳- تناسب بین تواناییهای فرد و شغل
اگر فرد توانایی بسیار بالایی داشته باشد (یعنی نه تنها شرایط لازم را دارد بلکه تواناییهای بیشتری هم دارد ) عملکرد وی بسیار عالی خواهد بود . نوع پست سازمانی یا کاری که باید انجام شود تعیین کننده شرایطی است که داوطلب (از نظر هوشی و جسمی ) باید داشته باشد . اگر تنها به تواناییهای کارمند یا فقط به شرایط مورد نیاز شغل یا کار مربوطه توجه شود ، در آن صورت میتوان گفت که به مسئله عملکرد کارمند و رابطه متقابل آن دو ( یعنی رابطه بین تواناییهای کارمند و نیازهای مورد نیاز پست سازمانی ) هیچ توجهی نشده است . حال این پرسش مطرح است که اگر بین نوع تواناییهای عضو سازمان رابطه لازم وجود نداشته باشد چه خواهد شد ؟
فهرست مطالب
تعریف نظری عملکرد
تعریف عملیاتی عملکرد
فصل دوم پایان نامه : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد
عملکرد
۲-۱۹٫ مقدمه
• عوامل مؤثر بر عملکرد فردی
)توانایی
۱- تواناییهای ذهنی
– تواناییهای جسمی
– تناسب بین تواناییهای فرد و شغل
)شخصیت
عوامل تعیین کننده شخصیت
• وراثت
• محیط
)یادگیری
۴)ادراک
نمودار (۲-۴) عوامل موثر بر ادراک
)انگیزش
• انگیزش و عملکرد
)تاثیر استرس یا فشار روانی بر عملکرد فردی
۲-۲۰٫ سابقه مدلACHIEVE
۲-۲۱٫ استفاده از مدل ACHIEVE
۱- توانایی(دانش و مهارتها)
۲- وضوح (درک یا تصور نقش)
۳- کمک(حمایت سازمانی)
۴- انگیزه(انگیزش یا تمایل )
۵- ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد)
۶- اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی پرسنل)
۷- محیط(تناسب محیطی)
۲-۲۲٫ مروری بر مطالعات انجام شده
الف) مطالعات خارج از کشور
ب) پژوهش های انجام شده در داخل کشور
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت