مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مدیریت تحول

دسته بندی :مدیریت مدیریت 26

دانلود مدیریت تحول تحقیق مدیریت تحول مقاله مدیریت تحول مدیریت تحول

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 122 کیلو بایت
تعداد صفحات 36
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 36 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم مركز آموزش مدیریت دولتی گذری بر مدیریت تحول «اردیبهشت 85» «چكیده» اسلام دین پیامبر اعظم برای انسانها آمده تا با قوت بالا و در عین حال با انعطاف و پا فشردن بر اصول و مبانی خود بتواند هماهنگ با جنبه های متغیر هستی آدمی به پاسخگویی شخصیت تحول پذیر و نیازهای جدید انسان در بستر زمان باشد.
در آیه 11 سوره رعد خداوند تبارك و تعالی می فرماید: «.
.
.
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم» بی گمان خداوند آنچه قومی دارند دگرگون نكند مگر آنچه در دلهایشان دارند دگرگون كنند و خداوند سرنوشت قومی را از بد به نیك تغییر نمی دهد مگر آنكه آن قوم به خود آیند و حال و آینده خود را دگرگون سازند و كمر همت به تغییر محیط و حل مشكلات خویش ببندند آری سنت الهی چنین است كه بخشیدن نعمت با او و از راه او آغاز می شود ولکن مقرر است از دست دادن و تباه كردن این نعمت و فرصت از اراده و عمل نادرست انسانها حاصل گردد پس تغییر و تحول آنهم با جهت مثبت و رو به بالا می تواند عامل ترقی و سعادت انسانها باشد آنهم در ید خود انسانها واقع است.
سازمانها نیز خارج از این اصول كلی نمی باشند بطور اجمالی در كالبدشكافی هر سازمانی به سه عنصر اصلی تشكیل دهنده آن می رسیم: 1/ منابع انسانی سازمان 2/ سیستم های حاكم بر سازمان 3/ اهداف و آرمانهای سازمان منابع انسانی سازمان مهمترین جزء و به مثابه روح سازمان در كالبد مادی آن تلقی می شود و سازمان بدون منابع انسانی نمی تواند وجود خارجی داشته باشد گرچه تئوریهائی مبنی بر حاکمیت سیستم ها بر سازمان و رقیق كردن نقش منابع انسانی مطرح و لكن عملیاتی كردن آن با مشكلاتی مواجه بوده است.
منابع انسانی در سازمانها عموماً در قالب هرمی قابل تعریف است كه این هرم دارای راس و پایه ای می باشد راس هرم و قسمت میانی آن را مدیران تشكیل می دهند كه اعم از مدیران عالی، ارشد، میانی و سرپرستان را شامل می شود و قسمت بن و پایه هر سازمان كه شامل بدنه و نقطه اتكاء سازمان كاركنان و مجموعه كارشناسی می باشد.
الف- مدیر ارشد و عالی ب-مدیران میانی و سرپرستان ج-كاركنان مدیر راس سازمان و راهبردی اداره را عهده دار است در تعریف مدیریت گفته می شود مدیر كسی است اداره كننده تعدادی از كاركنان است و هنر اداره كردن و انجام كارها بواسطه دیگران (كاركنان) نوعی كار مدیریتی است این موضوع بحث های متعدد و نظریه پردازیهای عدیده ای را در بر داشته كه خارج از فرصت این جمعبندی می باشد لذا اشاره ای گذرا به نهضت بزرگ و عمیق اداری اواخر قرن 19 و به دنبال آن طرح نظریه ها و پایه گذاری مكتب مدیریت علمی اهمیت دارد علاوه بر نهضت مربوطه انقلاب دیگری نیز در زمینه مدیریت صنعتی در صنایع و موسسات خصوصی آمریكا تحقق یافت.
این انقلاب یا تحول عظیم در تئوریهای مدیریت و روش ها و سیستم های اداری محصول تیلوریسم (Tylorism) بود كه با عنوان مكتب مدیریت علمی در ابتدا بین سازمانهای خصوصی ظاهر گشت لاكن اداره امور دولتی و مدیریت عمومی را دستخوش تحولی شگرف ساخت و تا امروز كه هزاران ایده و نظریه در این خصوص ارائه گردیده و هر روزه دیدگاههای جدید و نو متناسب با شرایط مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و سیر تحولی را طی كرده كه این تحول و تك

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: