مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مدیریت توسعه

دسته بندی :مدیریت مدیریت 19

دانلود مدیریت توسعه تحقیق مدیریت توسعه مقاله مدیریت توسعه مدیریت توسعه

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات 82
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 82 صفحه

1- توسعه و رویكردهای گوناگون به مدیریت توسعه دنیای امروز دنیای تحولات مستمر است ؛تحولاتی كه با سرعت بسیار زیادی در حال وقوع هستند و نظامهای مختلف را تحت تاثیر قرار داده اند .
نظامهای تكنولوژیك، انسانی و سازمانی از جمله سامانه‌هایی هستند كه هم از روند تغییر و تحولات عرصه‌های داخلی و خارجی تاثیر پذیرفته و هم توان بالقوه تاثیرگذاری بر آن را دارا می‌باشند .
در دنیای امروز كه بدون شك مملو از پیچیدگی‌ها ، ابهام‌ها ، نایقینی‌ها و موقعیت‌های مملو از كشمكش، رقابت و تعارض‌هاست، نقش مدیریت اثربخش و كارامد تبلور بیشتری می‌یابد.
(علیخانی: فرشاد: الف :1380 :82-73) یكی از مسایل بنیادین در دنیای حاضر ، موضوع توسعه و توسعه‌یافتگی است؛ به‌طوری‌كه شناخت دلایل عقب‌ماندگی و یا توسعه‌یافتگی و نیز راههای مواجه موثر با آنها ، از جمله دغدغه های دولتها محسوب می‌شود .
سریع القلم ، توسعه را بهینه‌سازی استفاده از نیروهای بالقوه مادی و انسانی یك اجتماع می‌داند.
(سریع القلم: محمود: 1369: 840 ) پژوهشگر رساله حاضر نیز توسعه را فرایندی همه‌جانبه و فراگیر و شامل رشد كمی و كیفی متغیرهای گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فنی و اطلاعاتی ‌می‌داند كه معمولا در افق درازمدت محقق می‌شود.
رویكردهای گوناگونی در بررسی و تجزیه و تحلیل مسائل رشد و توسعه كشورها مطرح بوده است كه در آن میان می‌توان به رویكردها‌یی كه با عنایت به موضوع ” توازن در رشد و توسعه‌ ” طراحی شده‌اند اشاره نمود .
عده‌ای از اندیشمندان همچون پربیش و نوركس (Perbish:1964 Nurks:1964) در شمار طرفداران دكترین رشد و توسعه متوازن قرار دارند.
اساس این دكترین بر این اندیشه استوار است كه برای رهایی از سطح راكد درآمد، افزایش قدرت تولیدی و به منظور درهم شكستن زنجیره تسلسهای فقر ، بدبختی و فلاكت – با توجه به وابستگی بین بخشها – باید كار را از سرمایه گذاری متقارن و همزمان در طرحهای متعدد اقتصادی – اجتماعی آغاز نمود .
این دكترین بر آن است كه در ممالك عقب‌مانده ، اقدام به سیاستگذاری‌های نامتقارن ، منفصل و جداگانه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و نیل به توسعه اقتصادی – اجتماعی توام با موفقیت مستلزم آن است كه كار را با یك حداقل سرمایه گذاری در تمامی فعالیت‌ها آغاز نمود ؛ به گونه‌ای كه بخشهای مختلف جامعه بتوانند به حمایت از یكدیگر بپردازند.
( جیروند: عبدالله: 1378: 8-147) نوركس‌(Nurks: Ragnar: 1964)كشورهای توسعه نیافته را در گرداب ‌دورهای باطل فقر گرفتار می‌بیند .
وی به صراحت معتقد است كه سطح درآمدهای پایین در ممالك عقب مانده ، بازتاب بازدهی كم یا قدرت تولید در سطح پائین آنان به دلیل كمبود سرمایه است .
كمبود سرمایه نیز معلول محدود بودن ظرفیت پس انداز جامعه است.
بدین ترتیب ، دور باطل كامل می‌شود .
نوركس جهت رهایی از این دوره های باطل در شمار طرفداران دكترین رشد و توسعه متعادل قرار می‌گیرد و برآن است كه رشد و توسعه متوازن وسیله‌ای برای تسریع رشد و توسعه اقتصادی‌ است.
(جیروند:عبدالله :1375 155) علیرغم آنكه نظریه رشد متعادل در حوزه مفهوم پردازی توسعه بیشتر بر بعد اقتصادی توسعه تاكید دارد ،به نظر می‌رسد اساساً بتوان آن را در ابع

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: