مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علائم اضطراب و توصیف بیماران مضطرب

علائم اضطراب و توصیف بیماران مضطرب

هدف از این تحقیق علائم اضطراب و توصیف بیماران مضطرب می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۷
حجم ۹۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق علائم اضطراب و توصیف بیماران مضطرب می باشد.

 

 

اتکینسون و هیلگارد  اضطراب را این گونه تعریف می کنند: «حالت نگرانی و دلشوره که با ترس پیوند دارد.  موضوع اضطراب  (مانند خطری مبهم یا یک رویداد احتمالی ناگوار) معمولاً نامشخص تر وغیر اختصاصی تر از موضوع ترس (مانند یک حیوان وحشی) است (اتکینسون، اتکینسون و هیلگارد، ۱۳۶۸). ربر ، اضطراب را چنین تعریف می کند: «اضطراب معمولاً به یک حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم اطلاق می شود که با پریشانی، وحشت و هراس و تشویش همراه است» (به نقل از درتاج، ۱۳۷۲).

شخصی که مضطرب است از عصبی بودن، تنش، بی قراری و تحریک پذیری شکایت می کند. و اغلب در به خواب رفتن مشکل دارد. شخص مضطرب به آسانی خسته می شود، «دلشوره» و سردرد و تنش عضلانی و اشکال در تمرکز فکر دارد.

 

 

علائم رایج در اضطراب و توصیفهای افراد دچار اضطراب شدید از وضع خود: (به نقل از خاکسار، ۱۳۸۷)

علایم:
۱-عصبی بودن، قرار نداشتن.
۲- تنش. 
۳- احساس خستگی.
۴- سرگیجه.
۵- تکرر ادرار.
۶- تپش قلب.
۷- بی حالی.
۸- تنگی نفس.
۹-تعریق.
۱۰- لرزش.
۱۱- نگرانی و دلهره.
۱۲- بی خوابی.
۱۳- اشکال در تمرکز حواس.
۱۴- گوش به زنگ بودن.

 

 

گل پور چمر کوهر (۱۳۹۱)، با عنوان اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود در دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان انجام شد پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن اگاهی بر بهبود ذهن آگاهی و افزایش ابراز وجود دانش آموزان پایه ی سوم راهنمایی که به اضطراب امتحان مبتلا بودند، انجام شد. به همین منظور تعداد ۴۵ دانش آموز دختر و پسر از میان دانش آموزان شهرستان نوشهر که دارای اضطراب امتحان بودند به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه گمارده شدند. از پرسشنامه ها ی اضطراب امتحان، ذهن آگاهی و ابراز وجود برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند عاملی بر روی تفاضل نمره های پیش آزمون – پس آزمون نشان داد که بین گرو ه های آموزش ذهن آگاهی و گواه در متغیر های ذهن آگاهی و ابراز وجود و اضطراب امتحان تفاوت معنی داری وجود دارد. روش آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود ذهن آگاهی، افزایش ابراز وجود و اضطراب امتحان مؤثر بود (چمر کوهی، ۱۳۹۱).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲-۶-اضطراب    3
شکل ۲-۱: مدل سه نظامی اضطراب    5
۲-۶-۱-ظاهر عمومی و رفتاری فرد مضطرب    5
۲-۶-۲-علائم اضطراب    5
۲-۶-۳-توصیف بیماران مضطرب    6
۲-۷-مبانی رابطه بین متغیرها    7
۲-۸- پیشینه تحقیقات    15
۲-۸-۱-تحقیقات داخلی    15
۲-۸-۲- پیشینه تحقیقات خارجی    21
منابع و مآخذ    27

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: