مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری

علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری

هدف از این تحقیق بررسی علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۶۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرخاشگری وسیله ای رفتاری است در جهت رسیدن به هدفی؛ در جهت آسیب رساندن به دیگران. پرخاشگری، یک کشش و یا یک گرایش در فرد است که به صورت زدن و کشتن و ویران کردن را نشان می دهد. امری که فرد به عنوان عکس العمل از خود بروز می دهد و به گونه ای است که باید گفت مناسب عمل یا رفتار طرف مقابل نیست .گاه پرخاشگری به عنوان رفتاری آسیب رسان دارد اما در اقدام خود با شکست مواجه می شود. پذیرفتنی نیست پرخاشگری شکلی از رفتار دانسته شده نه شکلی از هیجان نیاز به انگیزه از این رو باید از هنجارهایی که ممکن است همراه با پرخاشگری باشد یا نباشد تمیز داده شود. مثلاً خشم یا انگیزه هایی که ممکن است اساس پرخاشگری باشد میل به انتقام¬جویی و نگرش های سطحی که گاهی مواقع و نه همیشه وقوع پرخاشگری را افزایش می دهند (درویش، ۱۳۸۶). منظور از پرخاشگری، رفتاری است که به قصدآسیب رساندن (جسمانی یا کلامی)، به فردی دیگر یا نابود کردن دارایی دیگران اعمال می شود. مفهوم اصلی در این تعریف، قصد است (اتکینسون ۲۰۰۱، به نقل از براهنی، ۱۳۸۷).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برخی نیت پرخاشگری را جزء اصلی تعریف پرخاشگری دانسته اند. اما حتی پرخاشگری عمدی ممکن است هدفی جز صدمه به دیگری را داشته باشد. جاه و مال از جمله هدفهایی هستند که ممکن است با توسل به پرخاشگری به دست آیند. هر چند عجیب به نظر می رسد، اما ظاهراً پرخاشگرترین افراد شیرخواران و کودکان هستند و بویژه در سه سالگی، پرخاشگری کودک به حد اعلی می رسد. علت، شاید این باشد که کودکان، پرخاشگری خویش را به روشنی، آشکار ومستقیم ابراز می کنند وبه روشهای غیر مستقیم، خود آگاه یا ناخودآگاه برای نمایش آن مجهز نیستند. یک ویژگی کودک که با پرخاشگری‌های او پیوستگی نزدیک دارد، خود مداری کودک است . انگیزه اصلی نسخ پرخاشگری، همانند تسلیم گر، کاهش اضطراب اساسی است.  شخصیتهای پرخاشگر، بیمی از طرد شدن از سوی دیگران ندارند و به دیگران هیچگونه توجهی ندارند و بسیار خشن و سلطه جویانه رفتار می کنند. داشتن قدرت وبرتری یافتن به سایرین برای آنان چنان مهم است که باید همواره در سطح  بسیار بالایی عمل کنند. آنها با پیشی گرفتن از دیگران وبه رسمیت شناخته نشدن از جانب دیگران، توسط قدرت و برتری خاصی که بوسیله دیگران تأیید نشده است، ارضاء می شوند (اکبری ،۱۳۸۱).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
پرخاشگری
تعریف پرخاشگری
پرخاشگری،خشم،خصومت
تاریخچه پرخاشگری
نظریه های مربوط به پرخاشگری
شالوده زیستی پرخاشگری
علل و عوامل پرخاشگری
انواع رفتارهای پرخاشگرانه
زیانهای پرخاشگری
پرخاشگری در نوجوانان 

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: