ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی
ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی
هدف از این پایان نامه بررسی ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۶۵ |
حجم | ۲۸۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | حسابداری |
توضیحات کامل
نقدشوندگی بازار عبارت است از قابلیت تبدیل به نقد شدن آسان، سریع و کم هزینه یک قلم دارایی مالی از طریق خرید و فروش بدون اینکه منجر به تغییر معنی دار قیمت آن در بازار شود. (آمیهود، ۲۰۰۶) نقدشوندگی برای بورس های اوراق بهادار ارزشمند است زیرا بورسی که اوراق بهادار معینی با نقدشوندگی بالاتر را نسبت به بورس های رقیب مورد معامله قرار میدهد با داشتن هزینه هایی معادل بورسهای رقیب می تواند انتظار جذب حجم بیشتری از معاملات را داشته باشد.
بازارهای نقدشونده به خاطر ایجاد برخی مزایا از قبیل تخصیص بهتر و کارآیی اطلاعاتی، مطلوب تلقی می شوند. بنابر این بازارهای نقد باید امکان ورود و خروج سرمایه گذاران را به گونه ای فراهم سازند که ورود و خروج با حداقل کاهش ارزش ، حداقل هزینه های معاملاتی و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. هر چه نقدشوندگی بازار بیشتر باشد، تعداد سفار شهای متقابل برای سفارش های انجام نشده بیشتر است و بنابراین احتمال انطباق مطلوب سفارش ها افزایش می یابد. سرمایه گذاران به بازارهایی روی می آورند که از نقدشوندگی بالاتری برخوردارند. بنابراین نقدشوندگی عامل مهمی در رشد و توسعه بازارها محسوب می شود ۲۰۰۷) (IOSCO,. ناکیور و دیگران( ۲۰۰۷) با مطالعه داده های ۱۲ کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در می یابند نرخ پس انداز و حضور واسطه های مالی به همراه نقدشوندگی بازار از عوامل مهم توسعه بازارهای سهام هستند و توسعه بازار سهام نیز نقش اساسی را در رشد اقتصادی ایفا می کند.
فهرست مطالب
۲- ۱ مقدمه 11
۲-۲ تعریف نقدشوندگی 11
۲-۳ دلایل اهمیت نقدشوندگی 13
۲-۳-۱ اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار 14
۲-۳-۲ نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک 15
۲-۳-۳ تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه 15
۲-۳-۴ نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد 16
۲-۳-۵ نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد 16
۲-۳-۶ تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام 17
۲-۳-۷ کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها 17
۲-۳-۸ تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه 18
۲-۴ معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی 19
۲-۵ اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار 21
2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی 22
۲-۷ شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی 22
۲-۸ میزان سهام شناور آزاد 26
۲- ۹ ریسک نقدشوندگی 31
۲-۱۰ بازده سهام 33
۲-۱۱ بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار 34
۲-۱۱-۱ بازده تحقق یافته 34
۲-۱۱-۲ بازده مورد انتظار 34
۲-۱۲ اجزای بازده 34
۲-۱۲-۱ سود دریافتی 34
۲-۱۲-۲ سود (زیان) سرمایه 35
۲-۱۳ بازده غیرعادی سهام 36
۲-۱۴ ریسک 39
۲-۱۴-۱ اندازه گیری ریسک 40
۲-۱۴-۲ منابع ریسک 40
۲-۱۵ انواع ریسک 42
۲-۱۵-۱رابطه ریسک وبازده 42
۲-۱۶ مجموعه سرمایه گذاری 43
۲-۱۷ ریسک مجموعه سرمایه گذاری 43
۲-۱۸ تئوری پرتفولیو 44
۲-۱۹ پیشینه تحقیق 45
۲-۱۹-۱ تحقیقات خارجی 45
۲-۱۹-۲ تحقیقات داخلی 48
منابع:
منابع فارسی
منابع لاتین
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت