مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی  ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۵
حجم ۲۱۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

در واقع جو سازمانی بازتاب‌های ادراک یک شخص از سازمانی است که به آن تعلق دارد. جو، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عواملی است که به وسیله کارکنان درباره سازمانشان ادراک می شود که عاملی جهت تکوین و تکامل اعمال و رفتارشان تلقی می‌گردد. این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن می باشد.

 

 

 

 

جو سازمان نتیجه تعامل عقاید، هنجارها و ارزش‌های مشارکت‌کنندگان در محیط سازمان است. ساکن(۲۰۰۱) معتقد است جو ادراک شده در محیط سازمان دارای دو بعد اساسی است: جو علمی و جو اجتماعی. هر کدام از این دو بعد به نوبه خود دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که در ارتباط با یکدیگر زمینه‌ی بهبود جو سازمان را فراهم می‌سازد. جو علمی بیانگر نحوه‌ی کاربرد سیستم‌های پاداش و تشویق،‌اثربخشی کارکنان و مدیران و فرآیندهای مشارکت‌جویانه که در مدرسه وجود دارند، می‌باشد. از طرف دیگر جو اجتماعی نتیجه پذیرش، همدردی و آسایش و نظم در امکانات سازمان، مشارکت کارکنان در برنامه‌ها و فعالیت‌ها، هنجارهای گروهی حاکم و ساختار و نظام حمایتی کارکنان می‌باشد. به عبارت دیگر وجود آزاداندیشی، اعتماد، احترام، روحیه بالا، مواظبت، خونگرمی، همبستگی در سازمان بیانگر جو مثبت است.

 

 

 

 

علاوه بر این یک جو مثبت به رضایت خاطر، افزایش پیشرفت تحصیلی با بهره‌وری منجر می‌گردد. از طرف دیگر سازمان با جو منفی فاقد آزاداندیشی، اعتماد، خونگرمیو همبستگی می‌باشند، به طور معمول افرادی که در یک جو منفی به کار و فعالیت مشغول هستند، متمایل به ابراز نارضایتی می‌باشند. در نتیجه کارکنان در یک جو منفی پیشرفتی نمی‌کنند. به طور کلی روابط کارمند و مدیر نقش مهمی در خلق یک جو مثبت در سازمان ایفا می‌کند و کارکنان در سازمان‌های کوچک‌تر، جو سازمانی بازتری نسبت به کارکنان سازمان بزرگتر تجربه می‌کنند. نتایج مطالعات حاکی از این هستند که مدیر اثربخش نه تنها کارمندان را در فعالیت‌های سازمانی درگیر می‌سازد، بلکه وقت و فرصت بیشتری را در پاسخگویی به سؤالات جهت دریافت جواب‌های دقیق‌تر و کامل‌تر ایجاد می‌نماید (شیرزادی، ۱۳۸۵).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 تعریف مفهومی جو سازمانی
 تعریف عملیاتی جو سازمانی
الف: جو سازمانی    5
۲-۲-۱-تعاریف جو سازمانی    5
جدول ۱: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران    16
۲-۲-۲-ویژگی‌های جو سازمانی    16
جدول ۲: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران    18
۲-۲-۳-عوامل مؤثر بر جو سازمانی    19
جدول ۳: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵)    21
۲-۲-۴-ابعاد جو سازمانی    22
۲-۲-۵-انواع جو سازمانی    23
جدول ۴: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمان‌ها (پرداختی، ۱۳۸۵)    25
۲-۲-۶-نظریه‌های جو سازمانی:    25
۲-۲-۶-۱-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت    25
شکل ۱: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver, 1991)    27
جدول ۵: ویژگی‌های شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵)    33
جدول ۶: ویژگی‌های جو باز و بسته (شیرزادی، ۱۳۸۵)    33
۲-۲-۶-۲-مفهوم‌پردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی:    33
جدول ۷: سیستم یک و چهار لیکرت    34
۲-۲-۶-۳-مفهوم‌پردازی هوی و سیبو از جو سازمانی    34
جدول ۸: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو    39
۲-۲-۶-۴-مفهوم‌پردازی هریسون از جو سازمانی:    39
۲-۲-۶-۵-مفهوم‌پردازی هاجست از جو سازمانی    40
شکل ۲: مفهوم‌پردازی هاجست از جو (پورسیف، ۱۳۸۵)    41
۲-۲-۶-۵-مفهوم‌پردازی ویزبورد از جو سازمانی    41
شکل ۳: مدل ۶ وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی    42
۲-۲-۶-۶-مفهوم‌پردازی تاجی‌یوری از جو سازمانی    42
شکل ۴: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکل‌گیری جو سازمانی (Owens, 1990)    43
۲-۲-۶-۷ مدل مفهومی    43
شکل ۳-۱: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (۱۹۶۲)    44
بخش دوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده داخلی)    45
جدول ۱۲: خلاصه تحقیقات داخلی    51
بخش: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)    51
جدول ۱۳: خلاصه تحقیقات خارجی    60

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: