مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری ۴۹ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری ۴۹ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۹ |
حجم | ۲۳۹ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
تعریف نظری اختلالات رفتاری عبارتست از رفتارهای گوناگون افراطی، مزمن و انحرافی که گستره آن شامل اعمال تهاجمی یا برانگیختگی ناگهانی تا اعمال افسردهگونه و گوشهگیرانه می باشد و بروز آنها به دور از انتظار مشاهده کننده است، به طوریکه وی آرزوی توقف اینگونه رفتارها رادارد. اختلالات رفتاری شامل رفتارهایی که ناهنجاریزاست و با هنجارهای تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، همخوان نیست و باعث ایجاد مشکل در خانواده، محیط تحصیلی و … میشود و عملکرد کودک را مختل می سازد، میباشد (سادوک و سادوک، ۲۰۰۹ ترجمه سبحانیان و رفیعی،۱۳۸۷).
تعریف عملیاتی اختلالات رفتاری عبارتست از در تحقیق حاضر منظور از اختلالات رفتاری، نمره ای است که از آزمون اختلالات رفتاری راتر به دست میآید.
نمونه پیشینه داخلی و خارجی در مورد اختلالات رفتاری
صدرالسادات (۱۳۸۶) در پژوهشی رابطه بینشیوههای فرزندپروری و کارکرد خانواده در خانوادههای کودکان دارای اختلالات رفتاری، خانوادههای کودکان بد سرپرست و خانوادههای کودکان عادی را مورد مقایسه قرارداد. نتایج این پژوهش حاکی از این بود که کارکرد خانوادههای کودکان دارایاختلالات رفتاری و کودکان بد سرپرست از کارکرد خانوادههای کودکان عادی به طور معناداری ضعیفتر است. کارکرد پایین خانواده در گروه بد سرپرست و دارایاختلالات رفتاری فقط با شیوه فرزندپروری مستبدانه رابطه مثبت معنادارو در گروه عادی با شیوههای فرزندپروری مستبدانه و سهلگیرانه رابطه مثبت معنادارو با شیوه فرزندپروری مقتدرانه رابطه منفی معنادار داشت. خانوادههای کودکان بدسرپرست بیشتر از شیوههای فرزندپروریسهلگیرانه و مستبدانه و کمتر از شیوه فرزندپروری مقتدرانه استفاده میکنند.
وست و فارنیگتون (۲۰۰۷) دریافتند که کودکانی که مورد بیرحمی واقع شدهاند، والدین آنها سهلانگار و غفلتکننده بودهاند، انضباط خشن و ناپایدار اعمال کردهاند و یا فاقد تعامل کافی با کودکان خود بودهاند، بیشتر به اختلالات رفتاری و بزهکاری متبلا شدهاند.
فهرست مطالب
۱-۷-۲ تعاریف عملیاتی
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
۲-۳- موضع گیری نظری در خصوص اختلالات رفتاری کودکان
۲-۳-۱- تعریف اختلالات رفتاری کودکان با توجه به مفهوم بهنجاری
۲-۳-۲- ملاک های اختلال رفتاری
۲-۳-۳- شیوع اختلالات رفتاری در کودکان
۲-۳-۴- سبب شناسی اختلالات رفتاری در کودکان
۲-۳-۵-سلامت روان در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
۲-۳-۶- مشکلات ارتباطی والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
۲-۳-۷- استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
۲-۳-۷-۱- تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان
۲-۳-۷-۲- مشکلات رفتاری وارتباطی کودکان
۲-۳-۷-۳- سن کودک
۲-۳-۷- ۴- مسائل مالی
۲-۳-۷-۵- واکنش جامعه
۲-۳-۷-۶- انزوای والدین
۲-۳-۷-۷- ناسازگاری در روابط زناشویی
۲-۳-۷-۸- مشکلات خواهران وبرادران
۲-۳-۸- سازگاری با استرس در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
۲-۴- یافته های پژوهشی در داخلی وخارجی در قلمرو موضوع مورد بررسی
۲-۴-۱- یافته های پژوهشی در داخل کشور
۲-۴-۲- یافته های پژوهشی در خارج کشور
۲-۵- خلاصه فصل
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت