مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۶۳ |
حجم | ۲۹۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
نوشتار حاظر به بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی می پردازد. در بخش اول مبانی نظری اضطراب اجتماعی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی در پژوهش های داخلی و خارجی بررسی می شوند
اضطراب اجتماعی به واکنشهای توام با ترس شدید و پایدار اطلاق میشود که در برابر حداقل یک موقعیت اجتماعی یا عملکردی رخ میدهد؛ موقعیتی که در آن فرد در برابر افراد ناآشنا قرار میگیرد و احتمال میدهد که دیگران او را موشکافی کنند و بترسد که به گونهای رفتار کند یا علائم اضطرابی از خود نشان دهد که تحقیر یا شرمنده گردد. این شرایط به طور قابل ملاحظهای در برنامههای معمول فرد، عملکرد شغلی یا تحصیلی و روابط بین فردی وی اختلال ایجاد میکند (سادوک و سادوک ، ۲۰۰۷).
نمونه پیشینه پژوهش اضطراب اجتماعی
کانستنس، پن، ایهن و هوپ (۱۹۹۹) نیز با هدف بررسی سوگیری در تفسیر محرکهای مبهم در افراد با اضطراب اجتماعی، الگوهای تفسیری ۴۷ دانشآموز با اضطراب اجتماعی بالا و ۴۷ دانشآموز با اضطراب اجتماعی پایین را تحلیل نمودند. نتایج نشان داد که دانشآموزان با اضطراب اجتماعی شدید درمقایسه با دانشآموزان با اضطراب اجتماعی خفیف، تفسیرهای تهدیدآمیز بیشتری از وقایع بین فردی مبهم نشان میدهند. اگرچه این سوگیری آنقدر شدید نبود که یک سبک تفسیری منفی آشکار را نشان دهد، اما با یک ناتوانی برای نشان دادن تفسیر مثبت در این افراد همراه بود. از آنجا که تفاوتهای گروهی در تفسیرهای مربوط به وقایع با محرکهای غیر اجتماعی مشاهده نشد، مطرح شد که محتوای خاصی در سوگیری تفسیر مرتبط با اضطراب اجتماعی وجود دارد.
فهرست مطالب
۱-۵- تعریف مفهومی اضطراب اجتماعی ۱۲
۱-۶- تعریف عملیاتی اضطراب اجتماعی ۱۳
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
۲-۱- مبانی نظری ۱۶
۲-۱-۱- اختلال اضطراب اجتماعی ۱۶
۲-۱-۱-۱- سیر و شیوع اختلال اضطراب اجتماعی ۱۷
۲-۱-۱-۲- سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی ۱۸
۲-۱-۱-۲-۱- عوامل زیستی ۱۸
۲-۱-۱-۲-۱- ۱- ژنتیک ۱۸
۲-۱-۱-۲-۱-۲- عصب زیست شناختی ۱۹
۲-۱-۱-۲-۲- عوامل سرشتی ۱۹
۲-۱-۱-۲-۲-۱- بازداری رفتاری ۱۹
۲-۱-۱-۲-۳- عوامل محیطی ۲۰
۲-۱-۱-۲-۳-۱- فرزندپروری ۲۰
۲-۱-۱-۲-۳-۲- روابط دوستی با همسالان ۲۱
۲-۱-۱-۲-۳-۴- سایر وقایع زندگی ۲۲
۲-۱-۱-۲-۴- رویکرد شناختی ۲۳
۲-۱-۱-۲-۴-۱- مدل بک، امری و گرینبرگ (۱۹۸۵) ۲۳
۲-۱-۱-۲-۴-۲- مدل کلارک و ولز (۱۹۹۵) ۲۴
۲-۱-۱-۲-۴-۳- مدل رپی و هیمبرگ (۱۹۹۵) ۲۷
۲-۱-۱-۲-۵- مدل هافمن و بارلو (۲۰۰۲) ۲۹
۲-۱-۱-۲-۶- مدل رپی و اسپنس (۲۰۰۴) ۳۱
۲-۲- پیشینه عملی ۴۲
۲-۲-۱- سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی ۴۲
۲-۲-۲- سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ۴۵
۲-۲-۳- برنامه تعدیل سوگیری شناختی ۴۸
۲-۲-۳-۱- تعدیل سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی ۴۸
۲-۲-۳-۲- تعدیل سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ۵۰
۲-۲-۴- تعامل سوگیری توجه و سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ۵۳
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت