مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان ۳۱

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان ۳۱

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۱
حجم ۲۷۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری باورهای ریاضی معلمان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق باورهای ریاضی معلمان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

تعریف مفهومی باورهای ریاضی معلمان:
با وجود اینکه در چند دهه اخیر، تحقیقات شایانی به باورها توجه داشته‌اند، هنوز بر‌سر تعریف آن در میان محققان، اتفاق نظری وجود ندارد. ولی در بین تعاریف بیان شده، ویژگی‌های زیر مشترک‌اند (بورگ ، ۲۰۰۱):
الف. پذیرفتن باورها به عنوان یک حقیقت توسط فرد؛
ب. به عنوان باورها تعیین کننده فکر و عمل افراد؛
ج. باورهای آگاهانه در مقابل باورهای نا‌آگاهانه؛

 

 

     باورها به عنوان الزامات ارزشی؛ باورها می‌تواند به عنوان دید ‌شخصی، تصور و استدلال تعریف شوند. باورهای ریاضی اشاره دارند که چه چیز در مورد ریاضیات صحیح است (ارزش واقعی) و به طور کلی این بر پایه تجربه فردی به عنوان یک دانش‌آموز از ریاضیات است (لیل جدا ، ۲۰۰۵). برای مثال، دانش‌آموزانی وجود دارند که بر‌این باورند ریاضیات یک موضوع دشوار است، رسیدن به پاسخ و یا حفظ فرمول را بی‌فایده می‌دانند.

 

 

 

تعریف عملیاتی باورهای ریاضی معلمان:
در این پژوهش منظور از باورهای ریاضی، نمره‌ای است که فرد در پرسشنامه باورهای ریاضی  (MBQ) که توسط کولیر  در سال ۱۹۷۲ تدوین شده، کسب می‌کند.

 

 

 

 

در مورد رابطه بین دانش مفهومی، تجارب ریاضی و باور معلمان در کشور مالزی مطالعاتی توسط مازلینی  و افندی  و سیتی میستیما  (2012) با عنوان، رابطه بین باور معلمان، دانش مفهومی و تجارب معلمان ضمن خدمت، انجام شد. بدین صورت که ۳۱۷ معلم ضمن خدمت از شش موسسه آموزش عالی به صورت تصادفی برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند، و باور ریاضی، دانش مفهومی و تجارب ریاضی آن‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های مربوطه اندازه‌گیری شد. این پژوهش نشان می‌دهد که باورهای ریاضی معلمان بالا، متوسط نمره دانش مفهومی معلمان خوب، در حالی‌که تجربه ریاضی در حد متوسط است. نتیجه این‌که یک رابطه همبستگی ضعیفی بین باور ریاضی و تجربه ریاضی (β=0/38)، بین دانش مفهومی و باور ریاضی (β=0/11) و بین دانش مفهومی و تجربه ریاضی (β=0/13) وجود دارد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: