مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی یا ابراز وجود ۴۵ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی یا ابراز وجود ۴۵ صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی یا ابراز وجود ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۵
حجم ۷۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی یا ابراز وجود می باشد. یکی از مهارت های ارتباط مؤثر، جرأت ورزی یا ابراز وجود است. افرادی که از مهارت جرأت ورزی  بی بهره اند، نمی توانند از خودشان دفاع نمایند؛ لذا غالباً در برخورد با دیگران منفعل، پشیمان و ترسو بوده و به جای اهمّیّت به نیازها و خواسته ای خود، از خواسته ها و نظر دیگران تبعیّت می کنند. جرأت ورزی یا ابراز وجود مهارتی است در راه خودکارآمدی و خودکنترلی در افراد که اعتماد به نفس و عزّت نفس آنها را تقویّت می کند. این مهارت که جزو مهارت های مقابله با خشم و همچنین بهترین روش ارتباط رضایت بخش با دیگران است، بسان سایر مهارت های ارتباطی نیازمند دانش، تدبیر، مذاکره و انعطاف پذیری است(کلینکه، ترجمه محمد خانی، ۱۳۷۸). 

 

 

 

     افراد دارای جرات ورزی ضعیف به جهت احساس ناکارآمدی در تعامل های بین فردی و محدودیت برقراری ارتباط از منابع حمایت اجتماعی مناسب بهره مند نیستند. ابراز وجود کارکردی فردی است که به سازگاری در تعامل اجتماعی کمک می کند. کنش ناموفق در ابراز وجود بر اضطراب افسردگی و اختلالات شخصیتی می افزاید. آموزش جرات ورزی منجر به افزایش رفتارهای جرات ورزانه و اعتماد به نفس دانشجویان شود(همان).     بنابراین جرات ورزی عملکردی است که دارای جنبه های شناختی، هیجانی و رفتاری است و نمایانگر توانمندی فرد بر خورد موثر با خواسته ای محیطی می باشد فردی که دارای جرات ورزی مناسب است نه تنها در مواجهه با مشکلات و عوامل تنش زا رویارویی بهتری دارد بلکه به جهت رفتار موفقیت آمیز در برخورد با این عوامل ارزیابی شناختی مثبت تری را نیز تجربه می نماید(همان). 

 

 

 

 

   ابراز وجود یکی از مهارت های اجتماعی است که در محیط ها ی تخصصی و در تعاملات روزمره بسیار مفید است. وقتی دیگران حقوق ما را رعایت نمی کنند، آزرده، خشمگین و ناراحت می شویم، اما برخی از ما نمی توانیم ابراز وجود کنیم. این مشکل ریشه های تربیتی دارد و ناشی از پرورش یافتن ما توسط والدینی بسیار سختگیر است که «فرزندان خود را می بینند، اما حرفهای آنها را نمی شنوند» این گونه کودکان در مدرسه یاد می گیرند که معلمان بچه های ساکت را دوست دارند ولی آنها بعدها من سختی می توانند بر سلطه پذیریهای بازمانده از دوران تحصیل  و آموزشهای خانوادگی خویش فائق آیند اما پژوهشها نشان می دهند که ما می توانیم مهارت ابراز وجود را در خودمان بهبود بخشیم(استاک، دی ویل و پنل ؛ ١٩٨٣).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری جرات ورزی یا ابراز وجود

تعریف عملیاتی جرات ورزی یا ابراز وجود

فصل دوم پایان نامه : مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرات ورزی یا ابراز وجود
۲-۳- ابراز وجود    49
۲-۳-۱- هدف های جرأت ورزی و ابراز وجود    53
۲-۳-۲- مزایای رفتار جرأتمندانه    54
۲-۳-۳- پیامدهای منفی نداشتن جرأت یا قدرت ابراز وجود    54
۲-۳-۴- عوامل دوری از رفتار جرأتمندانه    55
۲-۳-۵- ابراز وجود در روانشناسی بالینی    56
۲-۴- پیشینه تحقیق در مورد ابراز وجود    58
۲-۴- فرضیات تحقیق    69
۲-۴-۱- فرضیات اصلی پژوهش:    69
۲-۴-۲- فرضیات فرعی پژوهش:    69

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: